Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model S zná své ceny pro Evropu. Stojí miliony, prodejná ale může být i tak
21.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prodělečný podnik Elona Muska se skutečně vydává do Evropy. Od poloviny příštího roku zde chce prodávat Model S s cenovkou od 1,8 milionu korun.
Pokud vás ani série článků popisujících Teslu Model S bez environmentálního pozlátka nepřesvědčila o její postradatelnosti a přemýšlíte o tom, že si ji pořídíte, pak je vše v naprostém pořádku. Jsou to vaše peníze a nikomu nic do nich není. Počítejte však s tím, že - podobně jako u jiných amerických aut - také tento elektromobil cestou do Evropy docela podraží.
Tesla dnes nabízí svůj nejlevnější model s udávanou kapacitou 40 kWh na domácím trhu za 49 900 dolarů, tedy asi 950 tisíc, tato verze se však do Evropy dovážet nebude. Místo ní se má stát základem Model S s výkonem 300 koní, točivým momentem 430 Nm, kapacitou 60 kWh a americkou cenovkou 59 900 dolarů (zhruba 1,15 milionu Kč). Tak „levně“ jej zde ale nedostanete. Tesla chce v EU prodávat tento vůz za 72 600 Eur, což v přepočtu dělá minimálně 1,8 milionu korun.
O stupínek výše bude varianta s akumulátory o kapacitě 85 kWh, která disponuje elektromotorem o výkonu 360 koní a točivým momentem 440 Nm, přičemž na stovku by se měla dostat za 5,9 sekundy a jezdit maximální rychlostí 200 km/h. Tesla za ní bude požadovat 83 150 Eur, jinak řečeno téměř 2,1 milionu.
Za téměř dva a půl milionu korun bude k mání provedení Model S Performance s identickou kapacitou, ale výkonem zvýšeným na 416 koní a 600 Nm. Tesla uvádí, že s tímto vozem se lze zrychlit na stovku za 4,6 sekundy a pokračovat k maximální rychlosti 212 km/h. Vůbec nejdráž pak vychází Model S Signature Performance za 110 950 Eur (2,8 milionu). Tahle informace vás ale nemusí zajímat, pokud vůz nemáte objednaný, jeho limitovaná edice je už rozprodaná, či spíše „rozobjednaná”.
Pokud jde o příplatkovou výbavu, Tesla ji má rozdělenou na balíčky. Třeba Technologický paket obsahující 17palcovou dotykovou obrazovku s navigací, LED, parkovací kameru, xenonová světla, elektrické ovládání pátých dveří a bezklíčový přístup, bude stát 3 950 Eur. Za lepší audio s dvanácti reproduktory (paket Sound Studio) a výkonem 580 wattů bude nutné připlatit 1 600 Eur a vzduchové odpružení Active Air si Tesla cení na stejných 1 600 Eur. Naprosto stejnou cenovku má panoramatická střecha anebo také dvojice zadních sedadel v zavazadlovém prostoru, otočená proti směru jízdy, která z Modelu S dělají sedmimístné auto.
Oficiální prodej Tesly Model S startuje v Evropě v polovině příštího roku, ačkoli otázkou je, jestli se automobilce zadlužené částkou přes 17 miliard korun podaří rozjet alespoň takovou sériovou produkci, aby dokázala uspokojit poptávku ve Spojených státech. Ta dnes není závratná, spíše naopak, problém je ale v tom, že Tesla a její šéf Elon Musk zatím hlavně slibují, než skutečně konají.
Pokud se vám nabídka dvoutunového auta vyšší střední třídy prakticky neznámé značky s kapacitou energie srovnatelnou s cca 17litrovou nádrží benzinu a dobou „tankování” z běžné zásuvky přesahující 18 hodin nezdá být při ceně 1,8 milionu korun příliš atraktivní, docela tomu rozumíme, u nás by si jej pořídilo leda pár nadšenců. Je ale třeba dodat to, co jsme zmiňovali už při avízu brzkého vstupu eSka na evropské trhy - Tesla spoléhá na štědré místní dotace, které budou její nabídku podporovat nejen na straně nabídky, ale i poptávky. Třeba v takovém Dánsku jsou elektromobily, včetně tohoto nesporně luxusního modelu, osvobozeny od tamní daně ve výši 180 procent, která je uvalena na všechna auta vybavená spalovacím motorem. Model S se tak cenově rázem dostává někam na úroveň Škody Superb 3,6 FSI, která v Dánsku přijde na 514 tisíc tamních korun. A to je třeba dodat, že za Superb ještě budete platit roční ekologickou daň ve výši 15 tisíc DKK (cca 50 tisíc Kč), za Model S ani korunu. V jiných zemích pak mohou do podobné pozice vůz dostat přímé dotace a další finanční i nefinanční zvýhodnění.
Novinka Tesly by si tedy v Evropě mohla krom pár nadšených příznivců najít ještě větší počet oportunistických klientů, kteří se nebudou zdráhat parazitovat na zbytku společnosti. Jak moc jich vzhledem k omezené využitelnosti vozu bude, to se teprve uvidí. A také se uvidí, kolik aut bude Tesla s to schopna do Evropy reálně dodat...






Cena Modelu S se v Evropě má pohybovat od 1,8 do 2,8 milionu, pokud tedy bude co prodávat
Zdroj: Groen7.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 51 minutami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 2 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 3 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
