Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Tesla Model Y je ohňostroj kvalitativní marnosti, majitelé ukázali její další vady
7.5.2020 | Petr Prokopec
Čekat od nového auta se sedmimístnou cenovkou kvalitu jistě není neoprávněné, v případě nejnovější Tesly to ale zjevně není na místě. Nepřesné spáry karoserie, nefunkční prvky, odchlipující se části interiéru či mizerný lak jsou norma.
Pokud toužíte po novém voze a máte rozpočet 70 tisíc dolarů, tedy přibližně 1,75 milionu korun, pak jsou vaše možnosti poměrně široké. Dopřát si můžete pomalu jakýkoliv hatchback, stejně jako sedan nebo kombík. A mimo váš dosah nejsou ani SUV, dokonce i ta elektrická, třeba nová Tesla Model Y. Zrovna v jejím případě by ale bylo na místě koupi ještě zvážit, alespoň na nějakou dobu. Prozatím poslední novinka značky totiž stejně jako její příbuzní přichází na trh se značnými nedostatky.
Jak nejspíše již tušíte, problémy se netýkají hnacího ústrojí či konektivity, ale kvality výroby a montáže. Nemá smysl chodit dlouho okolo horké kaše, pročež se rovnou vrhneme na modře lakovaný exemplář, jehož majitel vůz svěřil magazínu Car Confections. Ohňostroj marnosti startuje u špatně slícovaných panelů karoserie, kdy kupříkladu přední kapota se u levého světla takřka dotýká nárazníku. Uprostřed byste však již do dané škvíry strčili prst. Na bocích pro změnu nesedí okenní linie mezi předními a zadními dveřmi, zatímco vzadu odstává nárazník od koncových lamp. V těch navíc silně kondenzuje voda.
Ještě než se přesuneme dovnitř, lze upozornit na nesedící podběhy a na ně navazující boční prahy, stejně jako občas stávkuje zadní víko. To se při pohybu zasekává. Na druhou stranu ovšem alespoň funguje, což se nedá říci o tlačítku v zavazadelníku, jímž uvolňujete opěradlo pravého zadního sedadla. V případě toho levého je pak sice sklápění bezproblémové, ovšem návrat do původní polohy již vyžaduje zacvaknutí odchlíplé zadní stěny a zastrčení koberečku.
Přesednout můžeme za volant, ovšem ani zde nebudete zcela spokojeni. Důvodem jsou obklady středového sloupku, kdy mezi jednotlivými materiály jsou značné mezery. Zahlédnout tak můžete i kabeláž. Opravdu humpolácky pak vypadá navázání koberečku pod sedadlem řidiče. Tím výčet chyb tohoto kusu končí. Jakkoliv se dá předpokládat, že je tu ještě jedna vada, která však testerům unikla. Ovšem pouze proto, že spoléhat se mohli pouze na svůj vlastní zrak.
Tesla má totiž nadále značné problémy s lakem, což jen potvrzuje test dalšího z vozů. Raný Model Y si pořídil i Ryan Shaw, který jej ovšem pár dní po převzetí s mnoha nedostatky zase vrátil zpět do servisního střediska značky. To mu sice vyhovělo, ovšem chyby Fremontu byly napraveny jen částečně. Ryan následně zamířil s vozem ke specialistům z firmy Detail Union, kteří se věnují právě laku. A ti pomocí odborné techniky zjistili značné nesrovnalosti.
Problémy se týkají hlavně lakování, nikoliv ani tak samotné barvy, za kterou stojí BASF a která je poměrně vysoké kvality. Ovšem nanášena je již nerovnoměrně, proto jsou některé části karoserie náchylnější na oděrky než jiné. Jak je zdůrazněno, v mnohých místech již není příliš velký prostor pro korekce, což znamená, že pokud Tesla neuzná váš nárok na záruku, čemuž se firma brání zuby nehty, pak vás může čekat přelakování celého vozu na vaše náklady.
Koupi elektrického SUV je tedy třeba zvážit. Žádný z daných problémů vám sice nezabrání v tom, abyste se ráno dostali do práce, ovšem žít s tak velkým množstvím nedostatků nebude jistě žádný med. Kromě toho budete soustavně myslet na to, že jste za 1,75 milionu korun pořídili vůz, který je na tom s kvalitou hůře než auta za 300 000 Kč. Vlastně neznáme jiného výrobce, včetně třeba Dacie, který by si dovolil zákazníkům předávat tak nekvalitní vozy.













Tesla Model Y má celou řadu nedostatků, jak dokazuje modře lakovaný...
...i červeně lakovaný exemplář
Zdroje: Ryan Shaw@Youtube, Car Confections@Youtube
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
před hodinou - Snahy Němců prodávat auta formou předplatného končí jako totální propadák
před 3 hodinami - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 4 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 6 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 7 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 9 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 10 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
dnes - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
dnes - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
dnes
Živá témata na fóru
- Zabavne kabrio kolem 300tis 21:53 - BillyRay
- Chlubítko univerzální 21:02 - HondaMan
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss