Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Tesla neproslula zrovna jako automobilka, která by vycházela klientům vstříc, jistou aroganci si ale mohla dovolit jen v době, kdy poptávka po jejích autech převyšovala nabídku. V této pozici dnes rozhodně není, a tak se konečně snaží. Dokonce i potichu plní dávná přání.
Přiznám se, že i kdybych měl peníze na rozhazování, Ferrari bych si stejně nekoupil. Nejde tu ani tak o design novinek, který mi je proti srsti, hlavním důvodem mé averze je chování italské automobilky k vlastním zákazníkům. I když jste totiž za maranellský vůz utratili pár milionů korun, často stačí, abyste na sociálních sítích vystavili fotku nebo video, které se značce nelíbí, a rázem je oheň na střeše. Zanesení vašeho jména na seznam lidí, kterým automobilka už oficiálně žádné jiné auto neprodá, je pak tím nejmenším postihem.
S podobnou arogancí byla vlastně ještě donedávna spojována také Tesla. I v případě americké značky totiž platilo, že poptávka převyšuje nabídku. Výrobce tak prakticky zcela ignoroval kritiku zákazníků, přičemž na mnohé z nich dokonce sváděl vlastní chyby. U některých majitelů se pak dokonce projevil jakýsi Stockholmský syndrom, neboť skutečně dospěli k názoru, že když kupříkladu vůz s aktivovaným systémem Autopilot či Full Self-Driving havaroval tak hloupě, že je přivedl do neřešitelné situace a vzdal se kontroly, nestála za tím mizerná technika, ale jejich vlastní negativní aura.
Jenže těmto časům odzvonilo. Takový Cybertruck se stal první velkou firemní minelou, zájem však začal klesat i o zbytek portfolia. To přitom automobilka poslední dobou stále více rozšiřuje, třeba Model Y tak lze koupit jak v oholené, tak i prodloužené šestimístné verzi. Jenže registrace prodeje stejně nestoupají, načež se Tesla rozhodla přistoupit k tomu, co celou dobu odmítala, a s čím lze vlastně nově spojovat i Ferrari. Obě automobilky si totiž nejen sypou popel na hlavu za své chyby, ale ještě je navíc napravují.
Jedním z problémů, na který si lidé dlouhodobě stěžovali, bylo rychlé samovolné vybíjení baterií. Pokud jste totiž zamířili na dovolenou, po návratu vás mohl čekat nepojízdný vůz. O to se postarala řada na pozadí běžících systémů, z nichž po stránce energetické byl tím nejnáročnějším Sentry Mode. Tedy režim, který za vás vaši Teslu hlídá a je schopen natočit každého, kdo se k ní jen přiblíží. Takového hlídače na jedné straně chcete, ovšem pokud vás stojí příliš mnoho energie, časem při navyšujícím se stáří vozu začnete zvažovat jeho vypnutí. A to kupodivu nebylo možné.
Nově ovšem Tesla přišla s novým režimem Low Power Mode, který lze aktivovat přes centrální displej. Jakmile tak učiníte, Sentry Mode je deaktivován, stejně jako třeba klimatizace, odmrazování, vyhřívání sedadel a volantu či třeba předehřívání kabiny. Vůz by nicméně měl i nadále zůstat konstantně napojený na internet, stejně jako zůstává funkční systém hlídající teplotu bateriového paketu.
Pokud je vůz připojen k dobíjecímu stojanu, pak Sentry Mode a další funkce včetně klimatizace zůstávají aktivované. Režim Low Power Mode se tedy skutečně zaměřuje jen na delší stání. Jak dlouho s ním ovšem Tesly zůstanou „naživu“, automobilka zatím neupřesnila. Přesto všechno ale znovu dokázala, že nářky zákazníků nyní dopadají na úrodnější půdu než dříve. Byť je otázka, zda zrovna deaktivace režimu Sentry Mode při delší nepřítomnosti je ideálním řešením, to už ale každý zákazník musí zvážit sám.






Nově bude možné nechat vozy Tesly stát i delší dobu, aniž by došlo na vybití jejich baterií, o což se starala řada na pozadí běžících funkcí. Foto: Tesla
Trying the new "low power mode" while I travel - you can enable it in vehicle controls menu->charging->low power mode or through the mobile app quick actions.
— Wes (@wmorrill3) August 23, 2025
I use hands free frunk function, so I replaced the frunk quick action and enabled low power mode. 196 miles 8/23 1:30pm pic.twitter.com/E0zzXtwHmr
Zdroj: Wes@X
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
před 2 hodinamiTesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 3 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 5 hodinamiFiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
před 6 hodinamiŠkoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva