Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
před 5 hodinami | Petr Prokopec
A tušíme, že lidé budou stejně rádi, protože je pořád lepší, když máte možnost vrátit se k rozumnějšímu pojetí interiéru vozu takto, než když ji nemáte vůbec. Do Modelu 3 se tak velkolepě vrací páčka směrových světel, krok zpět ale není jednoduchý.
Tesle nelze upřít, že se snaží automobilový svět posunout kupředu a vymýšlí nové věci. Není tak divu, že někdy trefí desítku, někdy ale mine terč o parník. Asi největším takovým omylem mimo byl Yoke, tedy řešení, které mělo nahradit tradiční kulatý volant. Po teoretické stránce jsme tu měli přínos spočívající v lepším výhledu na přístrojový štít. Jenže reálně jste chybějící části věnce volantu v zatáčkách postrádali, neboť Tesla neupravila převod řízení, aby mezi rejdy nebylo nutné přehmatávat. I proto nakonec nejprve vrátila do hry kulatý volant jako jednu z možností, než Yoke zcela vyřadila z prodeje.
Podobným způsobem se automobilka u faceliftu Modelu 3 pokusila inovovat signalizaci směrových světel. Místo klasické páčky totiž přišla s tlačítky s haptickou odezvou, které umístila na volant. Není to vlastně úplně nové, něco podobného dělá už roky Ferrari, to se ale aspoň drželo fyzických ovladačů, Tesla ne. Díky tomu sice interiéry působily čistěji a jistě byly i levnější na výrobu, ovšem praktická použitelnost byla nevyhnutelně mizerná. Lidé si stejně jako u „džouku“, pardon „jouku“ stěžovali hlavně na to, že když potřebují rychle provést nějaký manévr, není možné s autem rozumně spolupracovat. A protože pochvalných hlasů bylo ještě méně než u seříznutého volantu, Tesla zareagovala o poznání rychleji.
Značka jednak inovovaným provedením stejných aut páčku vrátila, nyní navíc začala nabízet možnost zpětné instalace klasického ovladače směrových světel i do dříve vyrobených aut. Nikoli však bezplatně, místo toho musíte sáhnout do kapsy pro dodatečných 595 dolarů neboli pro téměř 13 tisíc korun. Stejně tak budete muset do autorizovaného servisu značky, v tomto případě nejde o modifikaci,oukterá by šla vyřešit doma v garáži, natož pak přes internet. Nedostanete totiž jen novou páčku, Tesla vám vymění také volant a sloupek řízení. Abyste ovšem objednávku sepsali, musíte mít vůz propojený se svým účtem u značky, to aby se s páčkami nekšeftovalo.
Spojené státy jsou přitom už druhým trhem, kdy Tesla ustupuje od inovací, u kterých zašla až příliš daleko, a vrací se k osvědčenému. První takovou zemí pak byla Čína, kde lidé za výměnu volantu platí 2 499 yuanů, tedy 7 500 Kč. V podstatě tak i ze zpackaného nápadu dokázala značka udělat byznys, neboť si nechává platit za nápravu svého vlastního pochybení. Na druhou stranu alespoň nově nabízí páčku z faceliftovaného Modelu Y, která působí hodnotněji. Že pak u SUV tlačítka nikdy nebyla nabídnuta, hovoří pak za vše.






Lze jistě hodnotit kladně, že se páčka směrových světel vrátila do hry. Nicméně značka si za své předchozí pochybení a jeho stávající nápravu nechává královsky zaplatit. Foto: Tesla
Zdroj: Tesla
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
před 10 hodinamiJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
dnesDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
před 4 hodinamiTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
před 6 hodinamiAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
před 7 hodinamiTěžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
před 9 hodinamiNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva