Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla se marně pokouší vyrovnat VW, její nové rychlonabíječky jsou zklamáním
7.3.2019 | Petr Prokopec
Teprve v dohledné době Tesla pozná, co to je skutečný konkurenční boj. Na pole elektromobility se hrnou velké a zajištěné automobilky a už teď Tesle ukazují, že nemusí stíhat inovovat.
Tesla si v posledních letech užívala působení na trhu, na kterém nejenže neměla sobě rovného, ale nebylo ani nikoho, kdo by se ji pokoušel seriozně konkurovat. Důvodem nebylo ani tak podcenění situace, ale spíše fakt, že na aktivitách Tesly nebylo možné vydělat ani haléř. Americká automobilka si mohla dovolit luxus dlouholetých obřích ztrát díky důvěře investorů v nekonečný start-up, něco takového by třeba Volkswagen před svými akcionáři neobhájil.
Ostatní tak čekali, až se situace - většinou pod tlakem sílících regulací spotřeby paliva resp. emisí CO2 - dostane do momentu, kdy nebude zbytí a s elektromobily budou muset prorazit stůj co stůj. Tato chvíle se blíží a i největší světová automobilka se na ni připravuje. Proto loni začala s budováním své vlastní sítě rychlodobíječek, které budou s to primárně Porsche Taycan „ládovat” výkonem až 350 kW. To je ve srovnání s dosavadním maximem 120 resp. 145 kW u Tesly jiná liga, proto se Američané rozhodli inovovat.
V noci na dnešek tak představili svůj Supercharger V3, tedy třetí verzi své rychlodobíjecí stanice. Obecně se předpokládalo, že třetí verze půjde před VW a nabídne více jak 350 kW dobíjecího výkonu, ale ouha, maximem je 250 kW. Je tak sice pěkné, že u Modelu 3 automobilka slibuje během pěti minut dobití na dojezd 121 km defensivní jízdy, ale na špičku už to prostě nestačí. Nemluvě o srovnání se spalovacími motory.
Těžko říci, proč se Tesla nepustila dále, nové maxima ale nedosáhla jen navýšením příkonu, nýbrž také s pomocí dvou dalších zlepšení. V prvé řadě je třeba zmínit, že Supercharger V3 již nerozděluje maximální možný příkon mezi jednotlivé vozy zaparkované u stojanů, ale umožní využívat výkonovou špičku každému autu. Kromě toho tu pak máme novou softwarovou funkci On-Route Battery Warmup, která ve chvíli, kdy do navigace jako cílový bod zadáte právě Supercharger, začne baterie zahřívat na teplotu optimální pro dobíjení. Díky tomu má čas strávený u stojanu klesnout o 25 %.
Suma sumárum Tesla odhaduje, že u nových dobíjecích stanic stráví majitelé elektromobilů v průměru o polovinu času méně, což je jistě zajímavá úspora, ale znovu to není maximum dosažitelného. Vedle toho pak bude u všech 12 tisíc Superchargerů verze V2 odemčen vyšší výkon, jenž vzroste ze současných 120 na 145 kW. Tím opětovně klesne doba dobíjení, stejně jako se navýší počet majitelů, kteří mohou „dotankovat“ potřebnou energii.
Vad na kráse je ale více. Potenciál Superchargeru V3 je totiž možné využít pouze u Modelu 3, respektive pro další novinky značky. V případě starších Modelů S a X sice bude možné počítat se zlepšením díky navýšenému výkonu Superchargeru V2, ovšem v jejich případě budou softwarové modifikace k dispozici až v řádu měsíců. Ač tedy majitelé za tyto vozy zaplatili daleko více, nyní v podstatě budou potrestáni za to, že jsou průkopníky elektrifikace a pořídili si starší pohonné ústrojí.
Lze pak už jen dodat, že nový rychlý Supercharger byl zatím otevřen jeden jediný na severozápadě USA. Letos jich má dorazit ještě několik, v prvním, druhém a třetím čtvrtletí však bude pozornost Tesly zaměřena pouze na Spojené státy. Evropa a Čína by se měly dočkat až během čtvrtého kvartálu, prozatím tak jediným benefitem pro tyto trhy je ono urychlení dobíjení u Superchargerů V2. Tím dnes končíme, nejpozději za týden ale budeme o Tesle psát znovu. Zmíněný Model Y bude totiž odhalen právě 14. března.









Tesla spustila nový Supercharger V3, který může zkrátit dobu strávenou u stojanu až o polovinu
VW ale dnes primárně pro Porsche Taycan nabízí ještě o 40 % výkonnější dobíjení
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejnovější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včeraŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včeraŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
včera„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraAudi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva