Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Test levných letních pneu ukázal, jak umí být nebezpečné, barumky patří mezi ně
5.4.2020 | Mirek Mazal
I když fráze o šetření na nesprávném místě či o tom, že nikdo není tak bohatý, aby si mohl dovolit kupovat levné věci, kolují snad odnepaměti, lidé přesto na pneu šetří. Neměli by.
Hned první letošní test letních pneumatik postupně rozklíčoval vlastnosti 50 modelů dostupných na evropském trhu. Německý Auto Bild tak prověřil hromadu různých obutí od těch nejlevnějších sad neznámého původu až po drahé modely renomovaných značek. Zkouška jistě neměla za cíl dehonestovat levné alternativy, leckdy i ukázala, že vysoká cena nemusí být zárukou kvality.
Z padesáti sad pneumatik o rozměru 245/45 R18 100Y byla vyčleněna nejlepší dvacítka skrze test brzdění z rychlosti 80 km/h na mokré trati a z tempa 100 km/h na suchém povrchu. Vstupní test rovnou diskvalifikoval třicet nejhorších kandidátů a je třeba podotknout, že jakkoli výjimky se najdou, odpadlíci pochází z nižších cenových pater trhu.
Právě na levné pneumatiky se Němci zaměřili následně, aby ukázali úplné dno letošní osmnáctipalcové nabídky. Z jejich výběru deseti nejhorších vzorků jistě nebudou mít radost značky Tristar, Dayton, Marshal, Seiberling, Federal, Nankang, GT, Imperial, EP a dokonce i český Barum. I otrokovickému zástupci Bravuris 5 HM se stejně jako devíti zbylými typům Němci radí vyhnout kvůli nebezpečnosti abnormálně dlouhé brzdné dráhy. Na suchém povrchu jsou barumky dokonce absolutně nejhorší.
Králem odpadlíků je ale pneumatika EP-Tyres Accelera Phi-R a pokud ani nevíte, jak přečíst její jméno, je to snad jedině dobře. V případě brzdné dráhy mokro se s délkou dostala až hranici 40 metrů. Co to je za průšvih, nejlépe připomene naměřená hodnota 28,7 metru u Bridgestone Potenza S001. Rozdíl skoro 12 metrů může znamenat velké potíže v nejméně vhodnou dobu.
Pro úspory na nesprávných místech neexistuje opodstatnění. Kromě diametrálně odlišného chování při brzdění je potřeba pamatovat na opotřebení. Kilometrový nájezd na jednu sadu kol je obvykle vyšší u dražších značek, levnější se dříve sjedou, nebo brzy přijdou o zbytek i tak nepřesvědčivých vlastností.
Levné pneumatiky s nejdelší brzdnou dráhou pro rok 2020 podle testu Auto Bildu
Největší průšviháři zleva: EP-Tyres Accelera Phi-R, Imperial Ecosport 2 a GT Radial SportActive. Barumky skončily nejhůře na suchu, díky relativně dobrému výsledku na mokru jsou ale v rámci desítky odpadlíků třetí nejlepší
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.