Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
To šlo rychle: čtyřválcové Porsche Macan 2,0 Turbo už je k mání i v Evropě
25.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve Velké Británii si již můžete Macan s výkonem 237 koní pořídit, a to za 1,33 mil. Kč. Na českém trhu ale zřejmě cena o čtvrt milionu korun naroste.
Je tomu jen pár dní od chvíle, kdy Porsche na autosalonu v Pekingu odhalilo čtyřválcový Macan, a již zde máme první evropské ceny. Je tedy zřejmé, že novinka ze Zuffenhausenu na Starý kontinent dorazí. Otázkou ovšem je, zda bude k mání také na všech trzích. Momentálně se totiž tento exemplář objevuje pouze na webových stránkách britského zastoupení. Navíc očividně nejde o regulérní model, ale spíše jakési doplnění původního tria (Macan S, Macan S Diesel, Macan Turbo). V kolonce cena totiž stojí: „Pouze na speciální objednávku. Prosím, kontaktujte centrum Porsche.“
Kolegům z britského Autocaru se ovšem danou částku povedlo vypátrat. Do láce má ovšem daleko, přestože v danou chvíli si vlastně kupujete takový model, který má do pravověrného Porsche hodně daleko. Teď přitom nemíníme pouze konstrukční původ v Audi Q5, ale také kořeny onoho motoru. Daným čtyřválcem totiž není tradiční boxer, nýbrž klasický řadový dvoulitr z rodiny EA888, který se montuje i do Škody Octavia RS.
Pravda, v případě Porsche dostáváte vyšší výkon (237 koní). V případě akcelerace ale již český liftback nechává německý crossover lehce za sebou (6,8 s versus 6,9 s), nejvyšší rychlostí pak Octavia RS překonává Macan opravdu výrazně (248 km/h versus 223 km/h). Jistě, poměřujeme tu nyní jablka s hruškami, pro samotnou cenu ale toto srovnání váhu má. A opravdu za ním nemusíte hledat protěžování Škody.
Jde nám totiž o fakt, že na britských ostrovech stojí čtyřválcový Macan neskutečných 40 276 GBP, tedy v přepočtu 1 330 000 Kč. Ačkoliv je tedy přibližně o sto tisíc korun levnější než šestiválcové modely Macan S a Macan S Diesel, rozhodně v jeho případě nelze říci, že by byl za babku. A co víc, pokud dorazí do České republiky, zřejmě bude ještě dražší.
Pokud si totiž uvědomíme, že zmíněné šestiválcové verze stojí v Anglii 43 300 GBP (1 428 900 Kč), zatímco v ČR za ně platíte 1 634 000 Kč, a vrcholné Turbo vyjde na 59 300 (1 956 900 Kč), respektive na 2 235 000 Kč, pak můžeme britskou sumu navýšit zhruba o 250 tisíc korun. Finální cena čtyřválce by se tak vyšplhala na 1 580 000 Kč.
V tu chvíli se ovšem Macan nebezpečně přibližuje nejlevnějšímu Porsche Cayenne, které vychází na 1 670 000 Kč, přitom pod kapotou hostí šestiválec o výkonu 300 koní. Jistě, ve sprintu je s ním sice nepatrně pomalejší (7,5 s) a nejvyšší rychlostí 230 km/h to příliš nespraví, přesto jde o dost větší auto. Jsme tedy opravdu zvědavi, jestli Macan 2,0 Turbo zaznamená prodejní úspěch, automobilka s ním zatím zachází tak, jako by jej prodávat ani moc nechtěla...













Čtyřválcové Porsche Macan rozhodně není levné, v Anglii za něj dáte v přepočtu 1,33 milionu korun
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
