Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
9.3.2025 | Petr Prokopec
Vypadá impozantně, že? A impozantní je, o tom žádná, tím ale jeho specifické přednosti končí. Jde o 4,5tunové monstrum, které je tak velké a těžké, že ani s tak obřími baterkami nemá přesvědčivé parametry skoro v žádném ohledu. K čemu je takové auto dobré?
Pokud někdo s oblibou ukazuje nesmyslnost elektromobility v celé její nahotě, je to koncern General Motors. Ten už v roce 2020 přišel s [[0000046483 novou generací Hummeru], která se dočkala baterií o celkové kapacitě 246,8 kWh. Ty samy o sobě váží 1,3 tuny, a tak díky tomu ovšem jeho hmotnost narostla na 4 373 kg, což je něco šíleného. Značka GMC ji navíc u provedení Edition 1 spojila se třemi elektromotory o celkovém výkonu 1 000 koní, a tak opravdu není třeba mnoho, abyste po chvíli jízdy museli znovu hledat dobíjecí stojan.
Hummer EV se tak dočkal četné kritiky, a to dokonce i ze strany milovníků elektromobility, neboť mu byla vytýkána nejen nízká efektivita, ale s ohledem na onu vysokou hmotnost také nadměrné opotřebení pneumatik a brzd. Člověk by si tak řekl, že se koncern GM poučil, jenže došlo na pravý opak. Momentálně zde totiž máme další podobnou šílenost - Cadillac Escalade IQL. Ten vychází z existujícího provedení IQ, oproti němu však byl prodloužen o 10 centimetrů na celkových 5 803 milimetrů.
Rozvor vozu se již nezměnil a zůstal na 3 460 mm. Z prodloužení tak profitují hlavně cestující ve třetí řadě, kteří mají k dispozici 932 mm pro nohy místo 820 mm u verze IQ. Zároveň narostla o 25 mm výška pro hlavy a cestujícím se dostane i trochu více soukromí díky unikátnímu koncovému sloupku. Pokud ovšem majitel zatouží spíše po převozu nákladu, může po sklopení obou zadních řad počítat s kapacitou 3 546 litrů, která vzrostla z 3 375 mm menšího sourozence.
Stejně jako ten pak i novinka dostala do vínku baterie o kapacitě 205 kWh. Tedy jen o trochu menší paket, než měl Hummer. Oproti němu je ale Escalade IQL o kus delší, načež na vahách vykazuje dokonce 4,5 tuny. A jakkoli je patrný posun v rámci efektivity, udávaný dojezd 724 km vskutku není ničím výjimečným. Řada elektromobilů totiž na danou porci dosahuje i s ekvivalentem 25litrové nádrže nafty (100 kWh), a nikoliv skoro 53liitrové (oněch 205 kWh).
Kdybychom spotřebu Cadillacu převedli na žíznivost naftových aut, jsme na nějakých 7,3 l/100 km. To je s ohledem na hmotnost, velikost a výkon IQL (o něm za malý moment) hodnota odpovídající totálně defenzivní jízdě, reálně počítejte s dvoj- až trojnásobkem. A dojezd půjde ruku v ruce s tím.
Podobné balamutění je ale součástí elektromobility a nic na něm nemění ani odpor některých států. A tak už jen dodáme, že prodloužený Escalade disponuje dvěma elektromotory o stálém výkonu 687 koní, který může být krátkodobě navýšen na 762 kobyl. Souběžně s tím narůstá i točivý moment z 834 na 1 064 Nm, s plnou silou pak IQL zrychlí na „americkou stovku“, tedy na 96,6 km/h, za 4,7 sekundy. Ve všech případech jde však zatím pouze o odhad Cadillacu, který v případě maximálky ovšem mlčí.
Automobilka si za toto monstrum účtuje 132 695 dolarů, což odpovídá necelému 3,1 milionu korun. S ohledem na to, jak velké auto dostanete a na to, jak bohatá je standardní výbava, ve finále o šílenou částku nejde, byť je vyšší, než kolik si ve Státech za X5 M účtuje BMW. Stále to ovšem nic nemění na faktu, že onen dojezd - navíc udávaný a v praxi nereálný - je s ohledem na velikost baterií opravdu špatný, IQL nelze s efektivitou v jakémkoli smyslu spojovat ani v nejmenším.











Escalade IQL je 4,5tunové elektrické monstrum s bateriemi o kapacitě 205 kWh, na které má zvládat ujet jen 724 km. Vážně tu ještě někdo věří pohádkám aktivistů o ekologii? Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva