Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je americké Bentley Bentayga. Vrcholné SUV Lincolnu luxusem nešetří
21.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejluxusnější americké SUV shodilo kilogramy a nabralo na výkonu. Má co nabídnout, obdobou Bentaygy je ale vážně jen v americkém měřítku.
Nová generace Lincolnu Navigator se poprvé ukázala v dubnu na autosalonu v New Yorku, přičemž po stránce vizuální zůstala takřka do puntíku věrna konceptu, který se tamtéž ukázal o rok dříve. To rozhodně není na škodu, neboť mohutné SUV dostalo do vínku vzhled, který působí zajímavě již třeba u Bentley Bentayga. Američané navíc novince dodali i patřičně luxusní kabinu, pročež srovnání s britskou konkurencí vůbec není nemístné - novinka novinka nyní odhalila veškeré detaily a na strunu luxusu se snaží hrát, seč ji síly stačí.
Podrobné představení Navigatoru ale začněme u techniky, která je úplně nová. Vůz dostal do vínku hliníkovou platformu, díky které hmotnost klesla takřka o sto kilogramů. Pohon ovšem nemá na starosti osmiválcová jednotka, která by vozu dokonale padla k pleti, nýbrž nadvakrát přeplňovaný šestiválec naladěný na 450 koní (nárůst oproti předchozímu motoru EcoBoost o 70 koní). Tento výkon přitom na všechna čtyři kola přenáší desetistupňový automat, který nenabízí ani Bentley, s jeho dvanáctiválcovým motorem o výkonu přes 600 koní mu to ale může být celkem ukradené.
Toto hnací ústrojí je jedinou volbou, více se zákazníci mohou rozjet u výbav. Navíc kromě standardní verze mají k dispozici také provedení Extended, jehož rozvor byl navýšen z 3 099 na 3 327 milimetrů. Z této porce 25 centimetrů připadlo na zvětšení prostoru pro nohy zadních cestujících, zatímco zbytek připadá na zavazadelník. V něm přitom najdeme ovládání dvou zadních řad sedadel.
Sedm míst k sezení je přitom součástí standardní výbavy u základní i prodloužené varianty, stejně jako třeba přední sedadla s vyhříváním a chlazením, jenž lze nastavit ve třiceti směrech. Dále se nový Navigator chlubí multimediálním systém SYNC 3, který je spárován s Apple CarPlay či Android Auto. Máme tu také WiFi hotspot, který zvládá připojit až deset zařízení.
Při pohledu na nemalou standardní výbavu tak vlastně ani nepřekvapí, že základní modely jsou k mání za 72 055 dolarů (cca 1 696 000 Kč), respektive za 80 750 USD (1,9 milionu korun) v případě prodlouženého provedení. To přitom kromě většího prostoru mezi nápravami disponuje i 22palcovými litými koly, zatímco základ si musí vystačit s dvacítkami.
Pokud vám tyto úrovně výbavy nestačí, lze samozřejmě sáhnout po příplatcích, mezi nimiž figuruje třeba systém zadní zábavy zahrnující i dva 10palcové displeje. Kromě toho je k mání i 20reproduktorový systém Revel Ultima. Případně pak zákazníci mají v záloze ještě stupeň Black Label L, za který ovšem již dají minimálně 96 905 USD (2 281 000 Kč).
Vrcholné provedení pak k výše zmíněné výbavě přihazuje ještě jeden ze tří dostupných paketů Yacht Club, Chalet a Destination, z nichž poslední si můžete prohlédnout na fotografiích. Oproti standardu se totiž liší koženým čalouněním v odstínu Mahogany Red Venetian či laserem vypálenými dekory v dřevěném obložení. Právě tato verze je k Bentley přirovnávána nejvíce, byť je třeba dodat, že jde jen o „americký pokus” o něco podobného - v mnoha ohledech je Bentayga, alespoň pro tuto chvíli, jedinečným a nedostižným vozem svého druhu...
Oficiální fotogalerie nového Lincolnu Navigator




























































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 2 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva