Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nový supersport mezi offroady, s 585 koňmi rozdrtí skoro cokoli, kdekoli
13.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné provedení Mercedesu třídy G má teď stejný výkon jako supersport AMG GT R. A jde podle toho, přitom chce dál bodovat i v náročnějším terénu.
Ženevský autosalon je za dveřmi, do jeho zahájení nám aktuálně zbývají přesně tři týdny. Očekávat tedy můžete stále četnější virtuální premiéry vozů, které se následně objeví na výstavišti Palexpo naživo. Dnes jsme v tomto ohledu již nakoukli na stánek Toyoty, nyní pro změnu zamíříme k třícípé hvězdě. Ta dle očekávání v Ženevě představí nový Mercedes-AMG G63.
Nové provedení je teprve druhou motorizací, s jakou je inovovaný G-Wagen aktuálně nabízen. Stejně jako G500 se také o pohon tohoto provedení stará čtyřlitrový benzinový osmiválec, jeho výkon však narostl na 585 koní. Kromě toho lze počítat s točivý momentem 850 Nm, přičemž obojí bude na všechna čtyři kola přenášet standardní devítistupňová automatická převodovka.
I když přitom Géčko vykáže na vahách nemalých 2 560 kilogramů (jde o hmotnost včetně všech náplní i řidiče), jízdní dynamika je na úrovni supersportů. Sprint z klidu na stovku novinka zvládne již za 4,4 sekundy, tedy o takřka sekundu rychleji než předchozí provedení. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 220 km/h, za příplatek ale může být posunuta na 240 km/h.
Působivá je přitom skutečnost, že ve srovnání s dosluhujícím modelem dostala novinka navíc pouze 14 koní. Zlepšení jízdních vlastností tak jde především na úkor redukční diety, která byla v tomto případě enormní (174 kg). Géčko disponuje novou platformou, která zároveň navyšuje tuhost i místo uvnitř, a to třeba o 150 mm v případě zadního prostoru pro nohy.
G63 ovšem nechce být rychlé pouze v přímém směru, AMG proto zapracovalo také na podvozku. Ten již standardně počítá se stavitelnými tlumiči, u nichž lze vybírat mezi měkčí či naopak tužší konfigurací. Volič jízdních režimů AMG Dynamic Selection obsahuje módy Slippery, Comfort, Sport, Sport+ a Individual, pro off-roadovou jízdu jsou v nabídce režimy Sand, Trail a Rock.
Ve dvou úrovních Comfort a Sport lze dále nastavit elektromechanické adaptivní řízení, již zmiňovaný automat AMG Speedshift TCT pak umožňuje i plně manuální volbu rychlostních stupňů pomocí galvanizovaných pádel na volantu. Ten je zcela nový, přičemž jej dostanete již standardně. Počítat tak můžete se zploštěním ve spodní části, s kůží Nappa a s perforováním pro lepší úchop.
Tím nám ovšem zásadní rozdíly oproti provedení G500 v podstatě končí. Zvenčí se novinka liší v podstatě jen lehce modifikovanou čelní maskou, s níž dorazily výraznější vstupy vzduchu v čelním nárazníku. Blatníky jsou nafouklejší, neboť hostit musí 22palcová kola. Za ráfky vykukují posílené brzdové kotouče svírané červeně lakovanými třmeny.
Zmínit můžeme ještě do strany vyvedený výfuk, jehož hlučnost lze upravit ve dvou stupních, uvnitř jsou pak rozdíly spojené hlavně s bohatší standardní výbavou. Tu bude možné rozšířit ještě paketem Edition 1, který přinese třeba sportovní sedadla, červené kontrastní švy nebo venkovní grafické polepy. Zmíněná 22palcová kola pak mohou dostat černý povrch.
Cena bude zveřejněna v následujících týdnech, nízká však rozhodně nebude, už jen s ohledem na zlepšenou jízdní dynamiku či výkon na úrovni Mercedesu-AMG GT R. Jelikož navíc základní Mercedes G500 vychází na 2 954 820 Kč, lze očekávat překonání čtyřmilionové laťky. K zákazníkům přitom první exempláře dorazí v závěru roku.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu-AMG G63 2018





















































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
„Americkej kýbl” otočil hru. Zatímco kupci Ferrari přichází o miliony, tento stroj je nepřipravil ani o korunu
před 3 hodinamiNový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
včeraSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
včeraMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
včeraNové SUV Lady dostalo do výbavy světový unikát v ruském stylu, jasno je i v tom, zda čekat na pohon 4x4
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva