Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo
12.10.2021 | Petr Prokopec
Fordu se v poslední době nedaří a marně hledá recept, jak si vydobýt zpět svou někdejší slávu. Jeho vlastní auta nebodují, a tak je jeho poslední novinka v podstatě jen přeznačkovaným Volkswagenem.
V loňském roce dorazila čtvrtá generace VW Caddy, která se od předchůdců lišila nejen vzhledem, ale především technikou. Němci totiž přepřáhli na platformu MQB, která jim umožnila přijít s mnoha moderními technologiemi. Zákazníci se tedy dočkali jak větší konektivity v rámci multimédií, tak třeba systému Travel Assist. Nabídka pak kromě osobního provedení počítá i s užitkovou variantou, která je navíc k mání s krátkým i dlouhým rozvorem.
Nyní se portfolio rozšířilo ještě více, i když nikoliv tak, jak byste asi předpokládali. Do hry totiž vstoupil Ford, který s Volkswagenem uzavřel partnerství. Původně se zdálo, že prvním společným produktem bude Amarok nové generace postavený na bázi Fordu Ranger, ovšem ten evidentně vyfasuje kartičku se dvojkou. Číslem jedna se totiž stává nové Tourneo Connect, jenž vzniklo přepracováním výše zmíněného Volkswagenu Caddy.
Modrý ovál se ale příliš nepředřel, tohle není jiné auto. „Jeho” Tourneo Connect se totiž od originálu odlišuje pouze čelní maskou doprovázenou jinými světlomety a logem. To je ale naprosto vše, jakkoliv musíme zmínit provedení Sport (šedý vůz) a Active (modrý vůz). Obě totiž mění 16palcová kola za 17palcová, s nimiž jsou spárovány buď „rychlé pruhy“ a čelní splitter nebo poupravený bodykit doplněný ochrannými pláty podvozku vpředu a vzadu.
Právě tyto verze poněkud vystupují z davu, v případě techniky ale již znovu zůstává vše při starém. Stejně jako u Volkswagenu budou totiž i zákazníci Fordu moci sáhnout pouze po přeplňované benzinové jedna-pětce (116 koní) nebo dieselovém dvoulitru (110 a 120 koní). Všechny motory přitom pochází od Němců stejně jako šestistupňový manuál či sedmistupňový automat. A platí to i pro pohon všech kol, s nímž je možné spojit silnější diesel.
Také Ford pak hodlá zákazníkům nabídnout dva odlišné rozvory, přičemž kratší provedení pobere 2 600 litrů, delší pak až 3 100 l. Je však zapotřebí vyjmout zadní řadu sedadel. A pokud chcete uvnitř převážet až třímetrové předměty, pak je třeba sklopit sedadlo spolujezdce. V té chvíli si přitom 8,25palcový nebo 10palcový displej multimédií bude užívat pouze řidič, který se u již zmíněné verze Sport může dočkat i 10palcového digitálního přístrojového štítu.
Modrý ovál v tiskové zprávě nikterak nezmínil svou vlastní technologii SYNC, od Němců tedy byla převzata i multimédia. Suma sumárum tu tedy evidentně opravdu máme další nové Caddy, jen s jiným označením a jinou přídí. Jak na to zareagují zákazníci, zjistíme na počátku roku, kdy jde nové Tourneo Connect do prodeje. Ceny zatím zveřejněny nebyly, oproti těm u Volkswagenu startujícím na 519 tisících Kč se ale nejspíše příliš lišit nebudou.


















Nový Ford Tourneo Connect je jen velmi lehce přepracovaným Volkswagenem Caddy, modrý ovál totiž své verzi dodal pouze unikátní čelní masku a světla. Jinak však používá platformu, motory i multimédia německé značky. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva