Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Top Gear vybral nejlepší výkonná auta roku, absolutní vítěz spoustu Čechů překvapí
2.11.2021 | Petr Prokopec
Britové do finále poslali pětici novinek, mezi nimiž nechyběly stroje jako BMW M3, Ferrari SF90 a Porsche 911 GT3. Že vítězem musel být některý z nich? Omyl, nejvyšší příčky brali zdánliví outsideři a tu úplně první u nás podceňované Hyundai.
Vybrat nejlepší auto roku rozhodně není procházka růžovým sadem. Zvláště pokud hledáte takové, které by mělo nejlépe uspokojit nadšené řidiče. Top Gear nicméně hozenou rukavici zdvihá opakovaně a ani letošek nebyl výjimkou. Britové kvůli tomu museli prověřit hned šestadvacet aut, mezi nimi nechyběly ani novinky od Ferrari, Porsche či Bentley. I proto celé klání, jehož se zúčastnilo neskutečných 12 440 koní, rozdělil do několika kol.
Prvním sítem přitom neprošly vozy jako Continental GT Speed či Lamborghini Huracán STO, stejně jako BRX Hunter nebo Caterham 170R. Britové totiž nehledali jen nejrychlejší auto v přímce a na okruhu, stejně jako dodávají, že ideálem není ten nejkomfortnější nebo naopak nejextrémnější zástupce. Místo toho musí vítěz oslnit hned v několika kategoriích, kdy jízdní dynamiku doplňuje také praktičnost, spotřeba, pohodlí i případná každodenní použitelnost.
Do finále tedy nakonec zamířilo BMW M3, Ferrari SF90 Stradale, Hyundai i20N, Peugeot 205 GTI upravený firmou Tolman Engineering a Porsche 911 GT3. Vzpínající se koník z Maranella skončil na páté příčce, na kterou ho pasovalo jeho hybridní ústrojí, u kterého se zdá, že přední elektromotory si příliš nerozumí se spalovacím V8. Čtvrté Porsche pak pro změnu dojelo na to, že je možná až příliš dokonalé a tím pádem poněkud odtažité.
Problémem BMW pak nejsou ani tak jeho bobří zuby, které nahradily tradiční ledvinky, nýbrž spíše cena. Pokud se totiž při objednávce rozjedete, skončíte pomalu na úrovni větší M5. Jinak ovšem Britové chválí fenomenální motor i skvělý podvozek. Stejně jako si na modernizovaném Peugeotu cení de facto analogových vlastností. Díky tomu si budete užívat každou sekundu za volantem, jakkoliv za to i tentokráte musíte patřičně zaplatit.
Tím se dostáváme k letošnímu králi, jímž se překvapivě stává nejlevnější vůz z dané pětice, který nese pro spoustu Čechů kontroverzní značku. Za Hyundai i20N totiž zaplatíte 599 990 Kč, tedy o nějakých 750 tisíc korun méně než za zmíněný upravený Peugeot. Pod kapotou nicméně můžete počítat s 204 koňmi, zatímco u francouzského hatchbacku byl výkon zvýšen jen na 130 koní. Nebyla to nicméně pouze cena či stádo koní pod kapotou, co Brity oslovilo.
Jacky Rix totiž dodává, že vůz sice není až tak zábavný jako Ford Fiesta ST, nicméně oproti němu nabízí neskutečnou individualizaci v rámci nastavení. Uzpůsobit si můžete prakticky vše, přičemž svou volbu následně můžete uložit do palubního systému. Přirovnání k BMW M3 není od věci, což ostatně má i své opodstatnění - šéfem divize N u Hyundai je Albert Biermann, někdejší hlava mnichovského M GmbH.
Když přitom Biermann před lety tvrdil, že skutečná sportovní auta již nedělá BMW, ale právě Hyundai, jen málokdo mu věřil. Povětšinou se myslelo, že jde pouze o chválu nového chlebodárce. Nyní se ale ukazuje, že šéf divize N mohl mít pravdu. Ostatní výrobci by se tak měli chytit za nos, neboť takovýto výprask jistě neočekávali.






Hyundai i20N se stalo sportovním králem Top Gearu. Na trůn jej dostala jak jeho pohonná jednotka, tak možnosti nastavení a v neposlední řadě i vzhled a cena. Za 600 tisíc korun jde o bombu, jejíž exploze si budete užívat každou sekundu. Foto: Hyundai
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 3 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Miláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 2 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 3 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 4 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva