Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Topící se Bentley odložilo přechod na elektromobily o 5 let. Je to jen další výsměch zdravému rozumu
9.11.2024 | Petr Prokopec
Britové už přiznali, že jejich dosavadní strategie nefunguje a zákazníci ji odměnili skoro 40procentním propadem prodejů. Ale co už, když dogmatismus směřovaný k roku 5 nefunguje, ten směřovaný k roku 10 určitě fungovat bude! Nad takovým uvažováním se dá opravdu je kroutit hlavou.
Jistě není od věci dávat si ambiciózní cíle, jinak by se lidstvo nedostalo ani z jeskyní. Jenže i tak musí jít o mety, které jsou reálně dosažitelné a v případě obchodních aktivit korespondují s potřebami a možnostmi zákazníků. Takový názor dlouho zastávalo britské Bentley, však ještě před deseti lety prohlašovalo, že bude vůbec posledním výrobcem dvanáctiválců na světě. Jednoduše proto, že právě po tom klientela touží především.
V mezičase se na tom nezměnilo vůbec nic, ani technická realita preferenci čehokoli jiného nenahrává, Bentley přesto svůj přístup přehodnotilo zcela rezolutně. Místo toho, aby setrvalo u žádané techniky, kterou objektivně nelze nahradit ničím, co by v celé komplexnosti požadovaných vlastností fungovalo aspoň srovnatelně dobře, začalo sázet vše na elektrickou kartu. Britové přitom s bateriovým pohonem neměli prakticky žádné zkušenosti a jejich klientela nevolala ani po hybridních pohonech. Přesto všechno byla výroba dvanáctiválců již ukončena a později vykopla z nabídky i čistě spalovací osmiválce. Teď už si u Bentley koupíte jen hybridy.
Od roku 2030 pak automobilka nechtěla vyrábět jediné auto se spalovacím motorem, jeho nabídku tedy měly tvořit jen elektromobily. Nefungovalo to, což nedávno potvrdil nový šéf značky Frank-Steffen Walliser, který pro bateriový pohon nikdy moc nehořel, a dosavadní plány zrušil. Zdálo se to být moudré, což jen potvrdily před pár dny zveřejněné tragické obchodní výsledky celé Audi Group. A zejména pak Bentley, které se musí potýkat s téměř 40procentními poklesy prodejů.
Takže problém identifikován a vyřešen? Ale co vás nemá, dokud firmy zcela neopustí své dogmatické směřování k jediné budoucnosti, nic se v principu nezmění. Bentley tedy nově přišlo s tím, že plán přejít jen na elektromobily k roku 2030 neplatí, ale místo něj platí jiný - totéž prý udělá o 5 let později, tedy v roce 2035. Pokud nyní vaše hlava skončila v dlaních, nevidíme se ani v nejmenším.
Je to opravdu neuvěřitelná zabedněnost a zavírání očí před realitou. Normální inteligentní lidská bytost by se v takovém momentě byla aspoň schopna poučit se z vlastních chyb a akceptovat, že plánovat podobné věci na X let dopředu prostě není rozumně možné. Bentley se ale podívá z okna a zvolí jiný termín, ke kterému je stejný plán sice úplně stejně hloupý jako ke kterémukoli jinému, ale protože je pozdější, pozná se to zase až za pár let. Takže jedeme dál, řekli by asi Petr Janda s Petrou Janů.
Britové prý hodlají času navíc využít k tomu, aby každoročně představili nový elektromobil či plug-in hybrid, což má klientelu definitivně přesvědčit o správnosti akceptovat vizi automobilky a zanevřít na své vlastní představy. Dosud do vedlo k odchodu desítek procent zákazníků, takže si nejsme jisti, zda to bude mít nyní za následek něco jiného. Ale budiž.
Značka v každém případě hodlá v roce 2026 představit svůj první elektromobil v podobě „luxusního městského SUV”, jakkoli hloupě to zní. Bude to prý první zástupcem nového segmentu. Což sice zní noblesně, ale dle zveřejněné siluety a Walliserova potvrzení, že novinka na délku nepřesáhne pětimetrovou metu, je patrné, že čekat zkrátka můžeme menšího bratříčka Bentley Bentayga. Jen s tím rozdílem, že o pohon se postarají elektromotory.
Co dodat? Snad jen to, co zmiňujeme již hezkých pár let. Pokud kterákoli automobilka nechce zkrachovat, musí být otevřená veškerým technologiím a naslouchat přáním zákazníků. Nemáme pocit, že by Bentley dělalo cokoli z toho.

Britové v roce 2026 představí svůj první elektromobil, následně má každý rok dorazit novinka s bateriovým či plug-in hybridním pohonem. Foto: Bentley
Zřetelný odpor klientely nejen k elektrickému, ale i hybridnímu pohonu Bentley zjevně nebere vážně. Tedy pardon, bere, přechod jen na elektromobily odložilo o 5 let, jak jsme jen mohli zapomenout... Foto: Bentley
Zdroj: Bentley
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha