Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nové Audi A7. Má světla jako KITT a s předchůdcem si ho nespletete
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová A7 není tak stejná, jak nové generaci Audi bývají a tím, co dělají zadní světla, vás pošle do kolen. Pod kapotou nabízí zatím jen 340 koní.
Herce Chrise Pratta nejspíše znáte, jeho jméno patří aktuálně v Hollywoodu k těm skloňovanějším. Než ovšem dosáhl fenomenálního úspěchu ve filmech Jurský svět a Strážci galaxie, mělo jen v paměti zafixováno jen pár lidí. A to především jako bodrého tlouštíka. Poté ovšem Chris podepsal smlouvy s filmovými studii Universal a Marvel, objevil posilovnu, a rázem může dělat reklamu na proteinové nápoje.
Proč takový úvod, ptáte se? Protože Audi vyrukovalo s novou generací modelu A7, která nám transformaci Chrise Pratta připomněla. Základní silueta zůstává prakticky nezměněna, nicméně odulé tvary jsou minulostí. Místo toho tu máme vyrýsovanou karoserii, jejíž jednotlivé linie jsou ostřejší než žiletka. Jakkoliv lze tedy vůz na první pohled identifikovat jako A7, s předchůdcem si jej nikdo nesplete.
Novinka je stejně jako nové Audi A8 postavena na platformě MLB Evo, se kterou jsou spojeny zcela nové rozměry. Na délku A7 naměříme 4 969 milimetrů, na šířku 1 908 mm a na výšku 1 422 mm, Sportback je tak vůči předchůdci o 14 mm kratší, 3 mm širší a 2 mm vyšší. Zároveň profituje z rozvoru, který narostl o 13 mm na 2 926 mm. Jasně dán je tak atletičtější postoj, který v příštím roce dostane do vínku i nové Audi A6.
Vpředu druhá generace A7 vsází na stejný styl jako předchůdce, nicméně čelní maska je nižší, širší a ostřeji řezaná. Změnou prošly rovněž světlomety, v jejichž případě lze volit mezi LEDkami nebo laserovou technologií. A opomenout nesmíme ani na přeprofilovaný nárazník, který je stejný jako ten minulý pouze ve střední části. Kapota motoru pak dostala ještě více prolisů, výsledný dojem je tedy agresivnější.
Ještě více jsou změny patrné z boku, zvláště v kombinaci s novými 21palcovými litými koly. Zajímavý pohled je na víčko palivové nádrže, které je na zadním blatníku umístěno skoro až vertikálně. Audi navíc nechalo podsvítit i kliky dveří, pročež se již nestane, že je v hluboké tmě nenajdete. A tím se dostáváme k zádi, která je na celém voze asi nejzajímavějším aspektem, z pohledu designového i technologického.
Základní proporce se víceméně nezměnily, což je dáno sklonem zadního okna, díky čemuž vůz připomíná liftback. A7 je ovšem dramaticky stylizovaným sedanem, který se pyšní diodovou technikou. Každá strana byla obdařena třinácti LEDkovými segmenty - navzájem propojenými - jenž mohou vytvářet diskohrátky pokaždé, když vůz nastartujete nebo naopak pohonnou jednotku vypnete.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde prim hrají digitální displeje zasazené do palubní desky. Spárovat s nimi pak lze ještě virtuální kokpit či head-up displej, stejně jako ovládání pomocí gest nebo audio systém Bang & Olufsen, kožené čalounění Valcona či ambientní podsvícení. Stran toho Audi dodává, že vlivem příchodu nové platformy došlo k navýšení prostoru, kabina je totiž o 21 mm delší.
Po stránce technologické může řidič profitovat ze semi-autonomního řízení Audi AI, které spoléhá na pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden laserový scanner. Vše dohromady je propojeno centrální jednotkou zvanou zFas, v rámci standardní i příplatkové výbavy tak vůz může dostat až 39 asistenčních systémů hlídajících vše od chodců až po povrch vozovky.
Poněkud překvapivé je, že na trh zamíří nové Audi A7 zpočátku pouze s jedním motorem, a sice s přeplňovaným benzinovým šestiválcem 3,0 TSFI. Ten byl naladěn na 340 koní a 500 Nm točivého momentu, pročež záď vozu ozdobí nové označení „55“. Agregát je přitom spárován s automatem a systémem quattro, zrychlení na stovku tak zvládne za 5,3 sekundy při cestě k maximálce 250 km/h.
Automobilka ovšem dodává, že krátce po zahájení výroby bude možné novinku objednávat s celou selekcí čtyřválcových i šestiválcových motorů, a to v benzinovém i dieselovém provedení. Tím se ovšem dostáváme na závěr tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že A7 může dostat čtveřici podvozků včetně základních ocelových pružin i příplatkových vzduchových měchů a sportovní verze snížené o 10 mm.
Objednávkové knihy se otevírají již v těchto momentech, za prvními zákazníky by nové Audi A7 mělo dorazit v únoru příštího roku. Ceny přitom startují na částce 67 800 Eur (cca 1 745 000 Kč).
Oficiální fotografie nového Audi A7





















































Srovnání nového Audi A7 se starým a fungování zadních světel
Živé záběry z odhalení nového Audi A7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1