Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant

Po tuzemských silnicích se snad i občas prožene jeden z 209 existujících a jen 200 prodaných hybridních hypersportů s výkonem 963 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant

15.3.2017 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po tuzemských silnicích se snad i občas prožene jeden z 209 existujících a jen 200 prodaných hybridních hypersportů s výkonem 963 koní.

Na celém světě aktuálně žije zhruba 7,5 miliardy lidí, v České republice pouze 10,5 milionu obyvatel. Z globálního hlediska tak jsme malá zemička, jejíž podíl na celkové populaci nemá na nic vliv. Abychom byli konkrétní, žije u nás jedna sedmsetčtrnáctina (1/714 - možná to tak přečtete snáz...) všech lidí. Proč to počítáme? Důvod je prostý. Pokud bychom stejný poměr aplikovali na produkci libovolného hypersportu, většina z nich by u nás vůbec neměla jezdit.

Přesto se ukazuje, že Česká republika je zemí zaslíbenou supersportům, jezdí jich tu překvapivě hodně, včetně těch nejexkluzivnějších. Ferrari LaFerrari tu například jezdí tři, nyní k nim přibude další, otevřené. Tuzemské zastoupení italské automobilky dokázalo pro zatím anonymního zákazníka („podezřelých” ale není mnoho...) získat jeden exemplář varianty LaFerrari Aperta. To bylo ve srovnání s kupé vyrobeno v ještě menším množství - pouze v 209 oproti 500 kusům. Dle výše zmíněné teorie se tedy jedná o skutečný zázrak, který si můžeme prohlédnout díky fotkám Cossieho670.

Je samozřejmě možné, že dorazit mohou ještě další kusy, s tím ale již opravdu příliš nepočítáme. Dvě stě kusů na celý svět (ona devítka bude sloužit samotné automobilce) je totiž opravdu malé množství a poptávka po tomto voze byla enormní, a to i přes astronomickou cenu. Oficiálně sice žádná suma nepadla, neoficiálně měl ovšem tuzemský majitel za bílý exemplář, který vidíte na fotkách, zaplatit 95 milionů korun.

Nic bližšího o českém voze dodat nemůžeme, snad jen stranou technických parametrů. Ty jsou stejné jako v případě kupé, což znamená, že pod karbonovou karoserií pracuje 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec a elektromotor. Dohromady soustava dává 963 koní, se kterými Aperta zrychlí z klidu na stovku pod 3 sekundy, na dvoustovku za méně než 7 sekund a na třístovku za rovných 15 sekund.

Standardně je Aperta vybavena plátěnou střechou, tuzemský majitel si nicméně neváhal připlatit za odnímatelný karbonový panel. Další spoustu peněz stálo zakázkové čalounění a dekory, v základní výbavě pak nejspíše nenajdeme ani bílý lak či červený proužek v motorovém prostoru.


Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 1 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 01Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 2 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 02Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 3 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 03Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 4 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 04Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 5 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 05Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 6 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 06Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 7 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 07Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 8 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 08Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 9 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 09Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 10 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 10Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 11 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 11Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 12 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 12Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 13 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 13Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 14 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 14Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 15 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 15Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 16 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 16Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 17 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 17Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 18 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 18Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 19 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 19Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 20 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 20
Toto bílé Ferrari LaFerrari Aperta patří zatím anonymnímu českému majiteli. Za jeho 963 koní měl přitom zaplatit 95 milionů korun

Foto: Cossie670@Facebook

Petr Prokopec

Diskuze 14 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.