Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je srdce nejrychlejšího Golfu GTI historie, ujede naprosté většině aut
10.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Formálně vzato je to v tuto chvíli koncept, fakticky ale přesně tohle auto uvidíme v prodeji ještě letos. Výkonu má spoustu, jeho rychlostní výhoda je ale hlavně elektronická.
Před několika málo dny Volkswagen vyrukoval s prvními ilustracemi, jenž se týkaly nového konceptu. Nyní má Golf GTI TCR po premiéře, představit si jej tedy budeme moci do posledního šroubku. Začneme přitom zmínkou o nejvyšší rychlosti, která je standardně omezena na obligátních německých 250 km/h. Nicméně za příplatek je možné omezovač posunout až na 264 km/h, což z této verze dělá nejrychlejší GTI všech dob - dokonce i výkonnější Clubsport S zvládal „pouze“ 260 km/h. Právě díky tomu bude s to ujet naprosté většině i silnějších aut - vozů bez omezovače rychlosti nastaveného na 250 km/h je v prodeji naprosté minimum.
Aktuálně jde přitom o jediný údaj, jenž se týká jízdní dynamiky, a který Volkswagen pustil do světa. Akceleraci z klidu na stovku značka momentálně tají, nicméně existující provedení GTI Performance naladěné na 245 koní zvládá tuto disciplínu za 6,2 sekundy. Novinka pak sice dostala tentýž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, nicméně ten bude na přední kola přeposílat koní 290. Pod šest sekund tedy stovku dá zcela určitě.
Golf GTI TCR, který názvem odkazuje na závodní speciál s 350 koňmi, je zatím klasifikován jako koncept, nejpozději v závěru letošního roku ovšem dorazí sériové provedení. To se nebude lišit mechanicky, ani vizuálně, což je dobrá i špatná zpráva. Počítat lze totiž s oněmi 290 koňmi, ovšem jejich přenos má dostat na starosti pouze sedmistupňový automat.
Ještě než se s motorovým prostorem rozloučíme, můžeme zmínit točivý moment, který bude vrcholit 370 Nm a s nímž lze počítat již od 1 600 otáček. Stejně jako výkon pak zamíří na přední 18palcová kovaná kola Belvedere, za příplatek ale budete moci sáhnout také po 19palcových ráfcích. V obou případech pak půje počítat s perforovanými brzdovými kotouči a speciálními třmeny a destičkami.
Součástí doplňkové výbavy bude taktéž sportovní podvozek, který může poslat vůz o 20 milimetrů blíže k zemi a jehož součástí budou i adaptivní tlumiče DCC. Volit lze tedy mezi třemi jízdními režimy (Sport, Normal, Comfort). Tím nám ale mechanická proměna končí, přesunout se tedy můžeme k vizuálním novinkám, které jsou spojeny s novými nárazníky, bočními prahy, zadním difuzorem a čelním splitterem.
Povšimnout si můžeme také grafického polepu na bocích, přičemž písmena „TCR“ mají být i u sériového vozu součástí standardu, za vzor včelí plástve ale bude třeba znovu připlácet. To samé platí o nové exkluzivní šedé barvě, kromě ní ovšem bude možné novinku z Wolfsburgu nechat nalakovat bílou, červenou či černou, což jsou pro Golf GTI tradiční odstíny. Kombinovat je lze s kontrastně zbarveno střechou.
Uvnitř se objevují nová sportovní sedadla, která dostala červené středy. Ve stejném odstínu jsou pak ozdobné švy či malý proužek na volantu, který označuje středovou polohu. Ve finále tu pak máme ještě ozdobné lišty dveřních prahů či logo „TCR“, které promítají LEDky na zem při každém otevření dveří. Nic bližšího ale nelze dodat, snad jen odhad ceny, která by neměla překročit milion korun.











Nový VW Golf GTI TCR je zatím klasifikován jako koncept, ještě letos se však podívá do sériové výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
