Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je srdce nejrychlejšího Golfu GTI historie, ujede naprosté většině aut
10.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Formálně vzato je to v tuto chvíli koncept, fakticky ale přesně tohle auto uvidíme v prodeji ještě letos. Výkonu má spoustu, jeho rychlostní výhoda je ale hlavně elektronická.
Před několika málo dny Volkswagen vyrukoval s prvními ilustracemi, jenž se týkaly nového konceptu. Nyní má Golf GTI TCR po premiéře, představit si jej tedy budeme moci do posledního šroubku. Začneme přitom zmínkou o nejvyšší rychlosti, která je standardně omezena na obligátních německých 250 km/h. Nicméně za příplatek je možné omezovač posunout až na 264 km/h, což z této verze dělá nejrychlejší GTI všech dob - dokonce i výkonnější Clubsport S zvládal „pouze“ 260 km/h. Právě díky tomu bude s to ujet naprosté většině i silnějších aut - vozů bez omezovače rychlosti nastaveného na 250 km/h je v prodeji naprosté minimum.
Aktuálně jde přitom o jediný údaj, jenž se týká jízdní dynamiky, a který Volkswagen pustil do světa. Akceleraci z klidu na stovku značka momentálně tají, nicméně existující provedení GTI Performance naladěné na 245 koní zvládá tuto disciplínu za 6,2 sekundy. Novinka pak sice dostala tentýž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, nicméně ten bude na přední kola přeposílat koní 290. Pod šest sekund tedy stovku dá zcela určitě.
Golf GTI TCR, který názvem odkazuje na závodní speciál s 350 koňmi, je zatím klasifikován jako koncept, nejpozději v závěru letošního roku ovšem dorazí sériové provedení. To se nebude lišit mechanicky, ani vizuálně, což je dobrá i špatná zpráva. Počítat lze totiž s oněmi 290 koňmi, ovšem jejich přenos má dostat na starosti pouze sedmistupňový automat.
Ještě než se s motorovým prostorem rozloučíme, můžeme zmínit točivý moment, který bude vrcholit 370 Nm a s nímž lze počítat již od 1 600 otáček. Stejně jako výkon pak zamíří na přední 18palcová kovaná kola Belvedere, za příplatek ale budete moci sáhnout také po 19palcových ráfcích. V obou případech pak půje počítat s perforovanými brzdovými kotouči a speciálními třmeny a destičkami.
Součástí doplňkové výbavy bude taktéž sportovní podvozek, který může poslat vůz o 20 milimetrů blíže k zemi a jehož součástí budou i adaptivní tlumiče DCC. Volit lze tedy mezi třemi jízdními režimy (Sport, Normal, Comfort). Tím nám ale mechanická proměna končí, přesunout se tedy můžeme k vizuálním novinkám, které jsou spojeny s novými nárazníky, bočními prahy, zadním difuzorem a čelním splitterem.
Povšimnout si můžeme také grafického polepu na bocích, přičemž písmena „TCR“ mají být i u sériového vozu součástí standardu, za vzor včelí plástve ale bude třeba znovu připlácet. To samé platí o nové exkluzivní šedé barvě, kromě ní ovšem bude možné novinku z Wolfsburgu nechat nalakovat bílou, červenou či černou, což jsou pro Golf GTI tradiční odstíny. Kombinovat je lze s kontrastně zbarveno střechou.
Uvnitř se objevují nová sportovní sedadla, která dostala červené středy. Ve stejném odstínu jsou pak ozdobné švy či malý proužek na volantu, který označuje středovou polohu. Ve finále tu pak máme ještě ozdobné lišty dveřních prahů či logo „TCR“, které promítají LEDky na zem při každém otevření dveří. Nic bližšího ale nelze dodat, snad jen odhad ceny, která by neměla překročit milion korun.












Nový VW Golf GTI TCR je zatím klasifikován jako koncept, ještě letos se však podívá do sériové výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch