Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Touring Superleggera Disco Volante: nový létající talíř v plné kráse
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novodobá inkarnace Alfy Romeo C52 Disco Volante je tu. Vzhledem vzpomíná na staré časy, technikou je ale věcí ryze aktuální.
Italská Carrozzeria Touring Superleggera avizovala brzkou premiéru novodobého Disco Volante již v polovině února. A zvolila k tomu prostředek dosti příhodný - obrázek Alfy Romeo mimořádně aerodynamických tvarů, která si rozšafně letí oblohou.
Na první pohled je to trochu pohádkový motiv, ve své podstatě ale říká co má. Novinka totiž měla být a je vzpomínkou na Alfu C52 z roku 1952, která si pro své tvary a minimalizovaný koeficient odporu vzduchu (0,25 a hovoříme o roku 1952...) vysloužila jméno Disco Volante. To bude Čechovi znít pro změnu poněkud hudebně, v překladu z italštiny to ale znamená létající talíř, čím se nám kruh uzavírá.
Dosud jsme ovšem nemohli spatřit žádný pořádný snímek vozu, k těm nám italští karosáři nechali přičichnout až dnes. A není to vůbec nezajímavá podívaná. Vůz se své, no nechceme říci sériové, ale rozhodně funkční a produkční podobě sice k létání vzduchem mít moc nebude, na silnici by se ale jen tak ztratit neměl.
V prvé řadě se o to zaslouží jeho vzhled, který je vskutku mimořádný. Prakticky všechny části vozu se snaží kráčet ve šlépějích původní C52, podle čehož je ztvárněna už příď s velmi podobným křivkami nárazníku a dvěma světlomety zasazenými na vrchní stranu vyboulených blatníků. Původní Disco Volante mělo světla umístěná o dost kolměji, ale další optimalizace aerodynamiky si jistě vyžádala své. A konec konců: Carrozzeria Touring Superleggera určitě nechtěla postavit znovu to samé auto.
Oné boubelatosti celkově trochu ubylo, a to i z hlediska profilu karoserie jako takové - zejména linie střechy je o dost nižší a sklon čelního skla je též diametrálně odlišný. Nejvíce se originálu podobá záď, ve které se jakoby spojují výrazné křivky zadních blatníků do dvojice malých, blízko u sebe umístěných kulatých světel. Je to znovu interpretace o poznání umírněnější, ale přesto působivá.
Pokud vám výsledné dílo i přes značné modifikace něco připomíná, nešálí vás zrak. Základem nového „diska” se totiž stala již dobře známá Alfa Romeo 8C Competizione, s níž novinka očividně sdílí i pár částí karoserie. Po tomto voze mu dokonce zůstala i kola a co je zřejmě nejpodstatnější - celý technický základ. I když tedy máme krom nových obrázků k dispozici jen minimum informací, je prakticky jisté, že pohon vozu obstará osmiválec o objemu 4,7 litru, výkonu 450 koní a točivém momentu 480 Nm, který známe právě z Alfy 8C. O přenos výkonu na zadní kola by se pak dále postarala šestistupňová automatická převodovka a samosvorný diferenciál.
Další technické detaily neznáme, je ale dosti pravděpodobné, že nová karoserie vylepší aerodynamický odporu vzduchu a další použití lehkých materiálů také sníží hmotnost celého vozu. Ve výsledku by pak nové Disco Volant mohlo být rychlejší než originální 8C, ale to už je ryzí spekulace.
Naopak jistým faktem je, že si tento vůz budete moci koupit. Italská manufaktura nemá ve zvyku pouze okouzlovat svou kreativitou, a tak předem avizuje uvedení malé výrobní série. Jak velká bude, co přesně nabídne a za jakou cenu, to bychom se mohli dozvědět již za pár dnů v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012







Italská krasavice živě v Ženevě
Novodobé Disco Volante od karosárny Touring Superleggera možná není tak úchvatné jako originál, mimořádně atraktivní auto je to ale i tak
Pro úplnost výchozí Alfa 8C, zde po boku MiTa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 10 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
dnesJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 5 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 6 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před 8 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.30. 20:54 - řidičBOB
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan