Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota a Subaru budou dál vyrábět sporťák. Dorazí facelift GT 86 i nová generace
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná GT86 posílí pohonné ústrojí mechanickou cestou, nikoliv však přeplňováním. To elektrické možná dorazí v příští generaci.
O modernizaci Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluvilo již mnohokrát, přičemž pokaždé byl v centru všech řečí vyšší výkon. Stávající provedení totiž zásobuje zadní kola 200 koňmi, což pro mnohé není dostatečná porce. Je sice otázkou, zda by tito negativisté přispěli do firemních kas ve chvíli, kdy by se dané stádo rozrostlo třeba o padesátku dalších hlav, nicméně i tak zůstává faktem, že jakmile si na standardní výkon zvyknete, začnete toužit po větší porci - zbytek auta by prostě zvládl víc.
Obě automobilky se rozhodly vyjít fanouškům vstříc v rámci faceliftu, který nejspíše dorazí v příštím roce. Na turbodmychadlo ovšem můžeme zapomenout, neboť šéf projektu Tetsuya Tada v něm vidí více negativ než pozitiv. „Největší stížností spojenou s těmito motory je zvuk. Vysoká komprese je skoro stejná jako u dieselů, takže prostě znějí nudně.“ Nicméně i duchovní otec GT 86 přiznal, že přeplňování je cestou budoucnosti.
Podle Tady by ovšem dané turbodmychadlo mělo být malé, s vyšší kompresí a především poháněné elektricky, nikoliv výfukovými plyny. Jako takové by zaručovalo dobrou odezvu na plyn. Nicméně než se tak stane, chce Toyota prozkoumat veškeré další možné způsoby, jak dosáhnout vyššího výkonu. Přeplňování je totiž prý velmi snadnou cestou, kterou se značka vydat nechce. A to nikoliv jen kvůli zvuku, ale také kvůli ponížení otáček.
Zda se ovšem e-turba dočkáme již v příští generaci, to je sporné. Danou záležitost tedy prozatím nechme spát a pojďme se věnovat zmiňovanému faceliftu, který výkon stoprocentně navýší, ovšem jen nepatrnou měrou. Mimo to dorazí také s poladěným podvozkem, účinnějšími brzdami a agresivnější vizáží. Jak navíc přiznal Tada, k mání nebude jen standardní verze, ale rovněž i dynamičtější, která dostane do vínku karbonovou střechu.
Všechny tyto změny mají přispět k větší dynamičnosti, bohužel však na druhou stranu budou vykoupeny poněkud vyšší cenou. Ta nejspíše začne šplhat směrem k milionu korun, neboť stávající provedení startuje na 829 900 Kč. Pro Toyotu ovšem nepůjde o zásadní problém, neboť GT 86 je ve firemní hierarchii považováno za prostřední model, roli základu převezme produkční verze konceptu S-FR.
Tím máme facelift probraný, na malý okamžik se tedy můžeme vrátit k druhé generaci. K té skutečně dojde, přičemž značky Toyota a Subaru na ní budou opět spolupracovat. Vše potvrdil Yasuyuki Yoshinaga, šéf Fuji Heavy Industries, podle kterého nakonec došlo k dohodě. Mimo hru jsou tak zkazky, podle nichž mělo příští kupé GT 86 stát na platformě MX-5 jako vyústění kooperace s Mazdou.
Mimo to Yoshinaga také dodal, že Subaru hodlá limitovat globální produkci na 1,03 milionu vozů, která může časem narůst na 1,1 milionu vozů. Tím však expanze skončí, neboť značka hodlá zůstat okrajovým hráčem. Jelikož přitom zhruba 600 tisíc z daného množství má zůstat v Americe, je zřejmé, proč se v Evropě některých novinek zkrátka nedočkáme.




Toyota GT 86 se v příštím roce dočká faceliftu, který přinese vyšší výkon i agresivnější design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 2 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Technik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
před hodinou1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 2 hodinamiFrancouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před 3 hodinamiUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 5 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 11:10 - delphin
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales