Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota a Subaru budou dál vyrábět sporťák. Dorazí facelift GT 86 i nová generace
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná GT86 posílí pohonné ústrojí mechanickou cestou, nikoliv však přeplňováním. To elektrické možná dorazí v příští generaci.
O modernizaci Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluvilo již mnohokrát, přičemž pokaždé byl v centru všech řečí vyšší výkon. Stávající provedení totiž zásobuje zadní kola 200 koňmi, což pro mnohé není dostatečná porce. Je sice otázkou, zda by tito negativisté přispěli do firemních kas ve chvíli, kdy by se dané stádo rozrostlo třeba o padesátku dalších hlav, nicméně i tak zůstává faktem, že jakmile si na standardní výkon zvyknete, začnete toužit po větší porci - zbytek auta by prostě zvládl víc.
Obě automobilky se rozhodly vyjít fanouškům vstříc v rámci faceliftu, který nejspíše dorazí v příštím roce. Na turbodmychadlo ovšem můžeme zapomenout, neboť šéf projektu Tetsuya Tada v něm vidí více negativ než pozitiv. „Největší stížností spojenou s těmito motory je zvuk. Vysoká komprese je skoro stejná jako u dieselů, takže prostě znějí nudně.“ Nicméně i duchovní otec GT 86 přiznal, že přeplňování je cestou budoucnosti.
Podle Tady by ovšem dané turbodmychadlo mělo být malé, s vyšší kompresí a především poháněné elektricky, nikoliv výfukovými plyny. Jako takové by zaručovalo dobrou odezvu na plyn. Nicméně než se tak stane, chce Toyota prozkoumat veškeré další možné způsoby, jak dosáhnout vyššího výkonu. Přeplňování je totiž prý velmi snadnou cestou, kterou se značka vydat nechce. A to nikoliv jen kvůli zvuku, ale také kvůli ponížení otáček.
Zda se ovšem e-turba dočkáme již v příští generaci, to je sporné. Danou záležitost tedy prozatím nechme spát a pojďme se věnovat zmiňovanému faceliftu, který výkon stoprocentně navýší, ovšem jen nepatrnou měrou. Mimo to dorazí také s poladěným podvozkem, účinnějšími brzdami a agresivnější vizáží. Jak navíc přiznal Tada, k mání nebude jen standardní verze, ale rovněž i dynamičtější, která dostane do vínku karbonovou střechu.
Všechny tyto změny mají přispět k větší dynamičnosti, bohužel však na druhou stranu budou vykoupeny poněkud vyšší cenou. Ta nejspíše začne šplhat směrem k milionu korun, neboť stávající provedení startuje na 829 900 Kč. Pro Toyotu ovšem nepůjde o zásadní problém, neboť GT 86 je ve firemní hierarchii považováno za prostřední model, roli základu převezme produkční verze konceptu S-FR.
Tím máme facelift probraný, na malý okamžik se tedy můžeme vrátit k druhé generaci. K té skutečně dojde, přičemž značky Toyota a Subaru na ní budou opět spolupracovat. Vše potvrdil Yasuyuki Yoshinaga, šéf Fuji Heavy Industries, podle kterého nakonec došlo k dohodě. Mimo hru jsou tak zkazky, podle nichž mělo příští kupé GT 86 stát na platformě MX-5 jako vyústění kooperace s Mazdou.
Mimo to Yoshinaga také dodal, že Subaru hodlá limitovat globální produkci na 1,03 milionu vozů, která může časem narůst na 1,1 milionu vozů. Tím však expanze skončí, neboť značka hodlá zůstat okrajovým hráčem. Jelikož přitom zhruba 600 tisíc z daného množství má zůstat v Americe, je zřejmé, proč se v Evropě některých novinek zkrátka nedočkáme.




Toyota GT 86 se v příštím roce dočká faceliftu, který přinese vyšší výkon i agresivnější design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 9 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1