Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru
20.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský prcek slibuje potlačení nedotáčivosti, ostřejší jízdní vlastnosti či více místa v kabině a zavazadelníku. Přesto neváží více než 910 kg.
Nová kolínská trojčata jsme si představili pěkně jedno po druhém. Nejprve se totiž ukázal Peugeot 108, po něm přišel Citroën C1 a závěr patřil Toyotě. Ta své Aygo navíc ukázala i na druhé sérii fotek, díky čemuž bychom každou další zmínku mohli považovat za nošení dříví do lesa. Jenže pokud se do každého předchozího článku začtete, zjistíte, že moc technických informací automobilky do světa nepustili. Tedy alespoň dosud. Nově tu ovšem máme poměrně vyčerpávající soupis, díky kterému skutečně budete znát kolínská trojčata jako své boty.
V prvé řadě je ovšem třeba zmínit, že následující řádky se budou zabývat především Toyotou. Na tom ovšem není nic podivného, japonská automobilka měla totiž vývoj prcků na starosti. Z předchozí generace přitom převzala základní platformu, rozvor a zavěšení, i tyto prvky však následně doznaly úprav. Podle šéfinženýra Kazuhiko „Davida“ Teraie je tak vrchní část vozu zcela nová, zatímco v případě té spodní bylo vylepšeno minimálně 30 procent komponentů.
Vzadu se tak dočkáme tužší nápravy, zatímco tlumiče a pružiny mají novou charakteristiku. Mimo to dorazil i tlustší stabilizátor (namísto 22 mm má 24 mm) a z 10 procent byla modernizována i skrytá část strukturální platformy. „Chtěli jsme zlepšit jízdní dynamiku vozu, zvláště v případě Toyoty,“ dodává Terai. „A proto jsme např. urychlili převod řízení.“ Díky tomu by tak měla být potlačena nedotáčivost a zlepšena ostrost zatáčení.
Zajímavý je ovšem v tuto chvíli fakt, že na rozdíl od francouzských modelů je Toyota nabízena pouze s jedním - slabším - motorem. Zatímco Peugeot a Citroën můžete vybavit také novou Jedna-dvojkou VTI PureTech naladěnou na 83 koní, Aygo je k mání pouze s litrovým tříválcem produkujícím 69 koní v 6 000 otáčkách a 95 Nm točivého momentu při 4 300 ot./min.
V kombinaci s nízkou hmotností - nejnižší výbava váží 840 kg, nejvyšší 910 kg - by ovšem i tato ne zrovna enormní síla měla zaručovat alespoň trochu dostačující tempo. Bohužel údaje o jízdní dynamice Toyota nedodala, poinformovat tak můžeme pouze o spotřebě. Ta v kombinaci s manuálem činí 4,1 l/100 km, v případě robotizované převodovky je o desetinu vyšší.
Oproti předchůdci obě hodnoty znamenají zlepšení, další body do plusu pak nové Aygo nabírá v kabině. Ačkoliv je totiž střešní linie o 5 mm nižší, díky přepracování kokpitu mají cestující o 7 mm více místa pro hlavy. Dalších 9 mm na délku vzniklo posunutím předních sloupků ještě blíže ke kapotě motoru, na 3 455 mm pak narostla celková délka. Zavazadelník tak nyní pobere 168 l.
Kromě toho bylo vylepšeno i odhlučnění kabiny, kdy mezi motorový prostor a kabinu byla přidána přepážka redukující hluk od asfaltu i od pohonné jednotky. Tím ale technická přehlídka končí a my tak jen můžeme lehce zmínit design, který se v případě kolínských trojčat liší více než předtím. A to hlavně v přední části, kde má Aygo výrazné „X“.
Tento prvek je plastový, přičemž k mání může být v bílé, stříbrné, červené nebo černé barvě. Pro mnoho lidí však bude příliš kontroverzní, díky čemuž asi zamíří k Peugeotu - nejusedlejšímu zástupci trojlístku. Oproti Citroënu se totiž stoosmička nemůže pochlubit ani začerněnými sloupky, jež vytvářejí dojem plovoucí střechy. Konečná volba je ovšem na vás.


































Díky výraznému „X“ na přídi je Toyota Aygo nejodvážněji stylizovanou kolínskou novinkou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
včera92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci včera 16:05
- Manzi vítězem a mistrem světa, 7. Vostatek včera 14:26
- Vítězem SprintRace Toprak před Bulegou a Bautistou včera 12:17
- Předběžný startovní rošt Moto3- na sezónu 2026 včera 11:06
- Vítězem Toprak před Bulegou a Bautistou 11.10.2025
Nejnovější články
Studie potvrdila smutnou pravdu o zákaznících elektromobilů, o samotná auta zase tak moc nestojí
včeraVelevzácnou královnu dálnic normalizační ČSSR v dokonalém stavu nikdo nechce, majitel zkusí štěstí v aukci s nízkou startovní cenou
včeraŠkoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včeraNěmecký softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva