Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Aygo 2014 oficiálně: tří i pět dveří, stahovací střecha za příplatek
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Aygo, které v trojlístku nových Kolíňanů chybělo, je tu. Po vzoru C1 přijde i s plátěnou střechou, motor bude jen jeden.
Kolínská trojčata jsou definitivně kompletní, podobu už známe u všech modelů. Po oficiálním odhalení Citroënu C1 a Peugeotu 108 se tak můžeme podívat také na druhou generaci Toyoty Aygo, jejíž oficiální fotografie a video na sebe nenechaly dlouho čekat. První včerejší snímky naznačily, že stejně jako francouzské modely dostane i ten japonský zcela unikátní příď.
Toyotí tvář nám okamžitě připomněla filmový průmysl, neboť přídí s evidentním „X“ nezapře příbuznost s komiksovou sérii X-Men. Vyjma masky se malý japonský Kolíňan z PSA odlišuje od zbývající dvojky svými světlomety, nárazníky, kapotou, koly a nakonec i víkem zavazadelníku. Touha po výraznějším odlišení srší ze všech detailů. Aygo podle vzhledu cílí na mladé lidi, podle rozměrů pak jednoznačně na ty z velkoměst. Má to být vůz, ve kterém se budou bavit a který je přitáhne od usedlejší konkurence.
Z oficiálních fotek nejsou příliš patrné dvě boule na střeše, ale dramaticky se zvedající ponton se zužujícím se prosklením směrem k zádi zaručeně ano. Zadní dveře pětidvířka mají, jako u nového Twinga, okna, která nelze stahovat klasicky dolů, ale jen vyklápět. Pětidveřová karoserie má délku 3,75 metru, což znamená dvaceticentimetrový nárůst oproti předchůdci. Rozchod kol pro vyšší stabilitu narostl o 8 milimetrů. Navzdory skromnému nárůstu karoserie slibuje Toyota větší prostor pro řidiče, kterého prý dosáhla snížením pozice za volantem. Bouchat by se neměl do hlavy a díky konzoli posunuté o pět čísel k motoru ani do kolenou.
Kromě pětidveřové verze se do ceníku dostane i levnější třídvířko, za příplatek bude dokonce nabízena i plátěná stahovací střecha, což potvrzuje příbuznost s Citroënem C1, který zvolil stejnou strategii. Interiér bude poctěn celou škálou možností individualizací a dokonce prý i vyměnitelnými dekory. Karoserie bude samozřejmě hrát všemi barvami. Ať tak či onak, všechny tři vozy PSA budou jednoznačně přitažlivější a luxusnější než minulá generace, příplatková výbava bude docela obsáhlá.
Uvidíme, zda se Aygo dočká jako C1 třeba key-less ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamery či asistentu rozjezdu do kopce. Interiér ale podle fotografií přinese zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač, připojený mobilní telefon či jiné multimediální zařízení s uloženými hudebními a jinými soubory.
Základem a zřejmě i jediným motorem Ayga bude tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku půjde u PSA kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou, Aygu by se tyto možnosti vyhnout neměly. Uvidíme zřejmě až s ceníkem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Živé foto Toyoty Aygo 2014 ze ženevského autosalonu






























Fotogalerie Toyota Aygo 2014
Toyota Aygo s „X“ maskou cílí na mladé. Má být zábavná a hravá, třebaže zřejmě nedostane více než jediný motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před hodinouPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 3 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.06. 08:51 - jerry
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry