Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Aygo 2014 oficiálně: tří i pět dveří, stahovací střecha za příplatek
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Aygo, které v trojlístku nových Kolíňanů chybělo, je tu. Po vzoru C1 přijde i s plátěnou střechou, motor bude jen jeden.
Kolínská trojčata jsou definitivně kompletní, podobu už známe u všech modelů. Po oficiálním odhalení Citroënu C1 a Peugeotu 108 se tak můžeme podívat také na druhou generaci Toyoty Aygo, jejíž oficiální fotografie a video na sebe nenechaly dlouho čekat. První včerejší snímky naznačily, že stejně jako francouzské modely dostane i ten japonský zcela unikátní příď.
Toyotí tvář nám okamžitě připomněla filmový průmysl, neboť přídí s evidentním „X“ nezapře příbuznost s komiksovou sérii X-Men. Vyjma masky se malý japonský Kolíňan z PSA odlišuje od zbývající dvojky svými světlomety, nárazníky, kapotou, koly a nakonec i víkem zavazadelníku. Touha po výraznějším odlišení srší ze všech detailů. Aygo podle vzhledu cílí na mladé lidi, podle rozměrů pak jednoznačně na ty z velkoměst. Má to být vůz, ve kterém se budou bavit a který je přitáhne od usedlejší konkurence.
Z oficiálních fotek nejsou příliš patrné dvě boule na střeše, ale dramaticky se zvedající ponton se zužujícím se prosklením směrem k zádi zaručeně ano. Zadní dveře pětidvířka mají, jako u nového Twinga, okna, která nelze stahovat klasicky dolů, ale jen vyklápět. Pětidveřová karoserie má délku 3,75 metru, což znamená dvaceticentimetrový nárůst oproti předchůdci. Rozchod kol pro vyšší stabilitu narostl o 8 milimetrů. Navzdory skromnému nárůstu karoserie slibuje Toyota větší prostor pro řidiče, kterého prý dosáhla snížením pozice za volantem. Bouchat by se neměl do hlavy a díky konzoli posunuté o pět čísel k motoru ani do kolenou.
Kromě pětidveřové verze se do ceníku dostane i levnější třídvířko, za příplatek bude dokonce nabízena i plátěná stahovací střecha, což potvrzuje příbuznost s Citroënem C1, který zvolil stejnou strategii. Interiér bude poctěn celou škálou možností individualizací a dokonce prý i vyměnitelnými dekory. Karoserie bude samozřejmě hrát všemi barvami. Ať tak či onak, všechny tři vozy PSA budou jednoznačně přitažlivější a luxusnější než minulá generace, příplatková výbava bude docela obsáhlá.
Uvidíme, zda se Aygo dočká jako C1 třeba key-less ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamery či asistentu rozjezdu do kopce. Interiér ale podle fotografií přinese zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač, připojený mobilní telefon či jiné multimediální zařízení s uloženými hudebními a jinými soubory.
Základem a zřejmě i jediným motorem Ayga bude tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku půjde u PSA kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou, Aygu by se tyto možnosti vyhnout neměly. Uvidíme zřejmě až s ceníkem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Živé foto Toyoty Aygo 2014 ze ženevského autosalonu






























Fotogalerie Toyota Aygo 2014
Toyota Aygo s „X“ maskou cílí na mladé. Má být zábavná a hravá, třebaže zřejmě nedostane více než jediný motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha