Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek?

Italský výrobce pneumatik Marangoni se chlubí přestavěnou Toyotou GT 86. Kromě sady červených gum představuje i zajímavý koncept spalování čpavku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek?

11.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italský výrobce pneumatik Marangoni se chlubí přestavěnou Toyotou GT 86. Kromě sady červených gum představuje i zajímavý koncept spalování čpavku.

Italský gumárenský koncern Marangoni připravil pro svou expozici na probíhajícím ženevském autosalonu vskutku pozoruhodný propagační stroj. Rozpoznat za novým předním nárazníkem (od firmy TRC Italia) japonskou Toyotu GT 86 asi nebylo těžké, tento vůz se však nesnaží přitáhnout pozornost jen přepracovaným vzhledem a červenými pneumatikami.

Asi největší zajímavost vozu je ukrytá pod přední kapotou. Firma použila při úpravě palivového systému dvoulitrového boxeru o výkonu 200 koní techniku společnosti Bigas International nazvanou NH3, která je v souladu se svým jménem zvláštní tím, že pod 2 800 otáčkami za minutu odpojuje vstřikování benzínu a místo toho dopravuje do válců amoniak.

Teplo uvolněné hořením čpavku, který se kdysi pro tyto účely sporadicky využíval a jeho rozšíření brání především zápach, je ve srovnání s naftou poloviční, Marangoni ale tvrdí, že třicetilitrová nádrž stačí na dojezd 180 kilometrů, přičemž motor neprodukuje téměř žádné emise a z výfuku odchází pouze vodní pára, dusík a oxid uhličitý.

Ačkoli je motor původní, autoři přestavby použili nové nasávání s hliníkovým airboxem a polyesterovým filtrem a kompletně nový výfukový systém britské firmy Milltek Sport. Grafy měření jsme neviděli, Marangoni nicméně říká, že se výkon pohonné jednotky zvýšil na 220 koní.

Nový brzdový systém nese značku Brembo. Jde o šestipístkové třmeny vpředu v kombinaci s kotouči o průměrů 355 mm a čtyřpístkové třmeny spřažené s 345milimetrovými kotouči vzadu. GT86-R dále využívá kompletně stavitelný podvozek KW, snižující světlou výšku o 35 milimetrů, devatenáctipalcová kola Barracuda Karizzma a už zmiňované rudé gumy M-Power EvoRed o rozměru 235/35 R19 vpředu a 265/30 R19 vzadu. Vnější vzhled auta kromě bodykitu s karbonovými doplňky dotváří černá střecha a netradiční lakování odstínem nazvaným Flash Chrome.

Vzhledem k tomu, že se jedná o koncept gumárenského koncernu, nepředpokládáme, že by vůz mohl někdo v této podobě vyrábět. Dost možná ale o Marangoni (skrze jeho barevné gumy) a firmě Bigas International (a jejich systému vstřikování amoniaku) ještě uslyšíme. V době honu na emise je to nápad navýsost trefný.


Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 1 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 01Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 2 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 02Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 3 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 03Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 4 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 04Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 5 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 05Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 6 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 06Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 7 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 07Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 8 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 08Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 9 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 09Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 10 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 10Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 11 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 11Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 12 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 12Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 13 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 13Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 14 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 14Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 15 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 15Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 16 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 16Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 17 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 17Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 18 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 18Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 19 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 19Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 20 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 20Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 21 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 21Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 22 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 22Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 23 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 23Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 24 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 24Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 25 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 25Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 26 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 26Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 27 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 27Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 28 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 28Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 29 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 29Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 30 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 30Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 31 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 31Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 32 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 32Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 33 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 33Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 34 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 34Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 35 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 35Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 36 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 36Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 37 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 37Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 38 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 38Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 39 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 39Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 40 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 40Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 41 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 41Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 42 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 42Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 43 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 43Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 44 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 44Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 45 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 45Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 46 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 46Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 47 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 47Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 48 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 48Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 49 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 49Toyota GT 86-R Marangoni Eco Explorer: je libo auto na čpavek? - 50 - Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer 50
Italové tvrdí, že zvýšili výkon boxeru o 20 koní montáží nového výfukového systému a upraveného sání

Zdroj: Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.