Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86: slovenský ceník naznačuje české ceny
20.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Naši východní sousedé již znají „předprodejní ceník“ nové Toyoty GT 86. Lidový sportovní vůz z ní rozhodně mít nebudou.
Pokaždé, když jsme se při psaní o Toyotě GT 86 dostali ke zmínce o ceně, tak nějak jsme doufali, že se z ní i v Evropě stane to, co v Japonsku a Spojených státech - tedy možností, jak se za rozumné peníze dostat se skvělému sportovnímu automobilu. Jak se ukazuje, naše brýle byly možná až přespříliš růžové.
Už první cena stanovená pro Británii naznačovala, že z GT 86 žádná láce nebude. V přepočtu 750 tisíc se zdálo být hodně ve srovnání s japonskou základní cenovkou vycházející na neuvěřitelných 505 tisíc. Rozdíl pochopitelně vznikl jednak nějakými náklady na přepravu a něco z toho potřeboval na daních ulít i stát, ale zásadním problémem se stal rozsah výbavy.
GT 86 je na domácím trhu tak levná hlavně proto, že výchozí typ má třeba pouze ocelová kola, otevřený diferenciál nebo černé nárazníky bez laku. Toyota zkrátka pochopila, že existuje dost lidí, kteří by originální hliníková kola, původní rozvodovku nebo i ty nárazníky beztak sundali a dali přednost tuningovým komponentům, anebo že při jízdách na okruhu nebudou potřebovat kožené sedačky či automatickou klimatizaci.
O Evropanech si ale v Toyotě zjevně myslí, že něco takového k životu naopak nutně potřebujeme, o čemž svědčí právě slovenský ceník GT 86. Nejlevnější verze vybavená manuálem stojí 31 990 euro, což je asi 800 tisíc, s automatem pak o dalších 1 600 euro (40 tisíc Kč) více. A tím to v podstatě končí.
Výbavové stupně byste hledali marně. Prostě nejsou. Nejlevnější je zároveň nejlépe vybavené a tudíž i nejdražší. Pokud to někdo považuje za dobrou cenu, bude jistě spokojen, že bez dalšího připlácení dostane prakticky vše, na co si vzpomene. Ve standardu jsou xenonová světla, hliníkové sedmnáctky, duální klimatizace, tempomat, bezklíčové startování, kůže, samosvor nebo centrál. Připlácí se pak jen za lepší audio (1 200 euro), navigaci (600 euro), metalický lak (600 euro), speciální povrchovou úpravu laku zvyšující jeho odolnost (320 euro) a nepochopitelně i za povinnou výbavu obsahující reflexní vestu, lékárničku či trojúhelník za 22 euro.
To samozřejmě není špatná zpráva pro ty, kteří tohle všechno k životu nutně potřebují a stejně by si to objednali, ale pro všechny ostatní, kteří doufali, že tři čtvrtiny z těchto věcí by prostě v ceníku vynechali a odvezli si GT 86 domů levněji, určitě ano. Samozřejmě netvrdíme, že český ceníky bude vypadat jako přes kopírák. Možné, dokonce velmi pravděpodobné to ale je.
Importéři na obou stranách nicméně riskují, že jim budou zákazníci utíkat do Německa, kde byla základní cena stanovena na 29 990 euro (cirka 750 tisíc). Nám by se líbilo, kdyby GT 86 byla v našich končinách dostupná i s nižší výbavou jako „čistší” sportovní model za cenu kolem 650 tisíc. To by bez koženého čalounění a dalších zbytných záležitostí jistě bylo možné, zda to bude reálné se ale teprve dozvíme.
Do té doby se lze směle „přehrabovat” ve slovenském ceníku - ve formátu PDF (810 kB) si jej můžete stáhnout z webu Toyoty.






















Bude pro vás stejně atraktivní i za 800 tisíc?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejnovější články
Děje se to. Číňané si připsali rekordně vysoký podíl na evropském trhu s auty. Už nejde o drobné, bez nich by prodeje šly dolů
před hodinouAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva