Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz
18.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
„Mistři Nürburgringu” se opět odhodlali pokořit Nordschleife. Tentokrát pomocí GT86 nadopované kompresorem i turbodmychadlem.
Společnost Gazoo Racing (celým jménem GRMN - Gazoo Racing Masters of Nürburgring) zde nemusíme nijak zvlášť představovat. Tato japonská tuningová firma postavila třeba Yaris Turbo s výkonem 180 koní, lehce bláznivý koncept Toyoty iQ s kompresorem a spoustu dalších, především pak na okruhové závodění poskládaných aut. Jejich nejnovější projekt se už poněkolikáté soustředil na Toyotu GT86 a vznikla z toho asi nejostřejší dosud představená silniční verze.
Při ladění motoru si inženýři GRMN příliš nelámali hlavu s hledáním atmosférických koní, ale jak je pro ně příznačné, použili prostě přeplňování. A aby to stádo bylo náležitě početné, tak rovnou našli pod kapotou místo pro turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny a mechanický kompresor k tomu. Vzájemnou synchronizací vytáhli z plochého dvoulitru vybaveného přímým vstřikováním 320 koní a původní točivý moment 205 newtonmetrů pozvedli na 421 newtonmetrů. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje i nadále šestistupňová (nespecifikovaným způsobem upravená) manuální převodovka, která byla doplněna o samosvor s vyšší svorností.
Přestavba Gazoo Racing se ale neomezila jen na pohonnou jednotku. Na GT86 byl naroubován vcelku decentní body kit s křídlem, který zásadním způsobem rozšiřuje karoserii a dovolil použít větší hliníková kola. Na obou nápravách jsou osmnáctky s pneumatikami o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu. Za nimi jsou uložené nové brzdy, jejich průměr ani parametry brzdičů ale neznáme. Stejně tak se firma nezmiňuje o podvozku, víme ale, že místo původních pružin a tlumičů jsou zde nové stavitelné jednotky.
V kabině přibyla ochranná klec, závodní skořepiny s vícebodovými pásy, jiný volant bez airbagu a několik doplňkových budíku na středové konzole. I když se na vůz hlavně přidávalo, také odlehčování zabralo a hmotnost auta proto nerostla jen nepatrně. Z původních 1 250 se zvedla o 30 kg.
Koncept GT86 Sports FR je sice na značkách, to ale neznamená, že bude jezdit pouze po běžných silicích. Gazoo Racing se jej chystá nasadit už tento víkend na vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovce, která se jede na Nürburgringu. Pokud byste to s tím závoděním chtěli napodobit, s technikou problém nebude. GRMN plánuje vyrobit kolem stovky těchto aut za dosud neznámou cenu.




























Úpravy na karoserii změnili malou Toyotu GT86 na juniorský Lexus LF-A
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 6 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 8 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 9 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 11 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch