Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz
18.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
„Mistři Nürburgringu” se opět odhodlali pokořit Nordschleife. Tentokrát pomocí GT86 nadopované kompresorem i turbodmychadlem.
Společnost Gazoo Racing (celým jménem GRMN - Gazoo Racing Masters of Nürburgring) zde nemusíme nijak zvlášť představovat. Tato japonská tuningová firma postavila třeba Yaris Turbo s výkonem 180 koní, lehce bláznivý koncept Toyoty iQ s kompresorem a spoustu dalších, především pak na okruhové závodění poskládaných aut. Jejich nejnovější projekt se už poněkolikáté soustředil na Toyotu GT86 a vznikla z toho asi nejostřejší dosud představená silniční verze.
Při ladění motoru si inženýři GRMN příliš nelámali hlavu s hledáním atmosférických koní, ale jak je pro ně příznačné, použili prostě přeplňování. A aby to stádo bylo náležitě početné, tak rovnou našli pod kapotou místo pro turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny a mechanický kompresor k tomu. Vzájemnou synchronizací vytáhli z plochého dvoulitru vybaveného přímým vstřikováním 320 koní a původní točivý moment 205 newtonmetrů pozvedli na 421 newtonmetrů. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje i nadále šestistupňová (nespecifikovaným způsobem upravená) manuální převodovka, která byla doplněna o samosvor s vyšší svorností.
Přestavba Gazoo Racing se ale neomezila jen na pohonnou jednotku. Na GT86 byl naroubován vcelku decentní body kit s křídlem, který zásadním způsobem rozšiřuje karoserii a dovolil použít větší hliníková kola. Na obou nápravách jsou osmnáctky s pneumatikami o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu. Za nimi jsou uložené nové brzdy, jejich průměr ani parametry brzdičů ale neznáme. Stejně tak se firma nezmiňuje o podvozku, víme ale, že místo původních pružin a tlumičů jsou zde nové stavitelné jednotky.
V kabině přibyla ochranná klec, závodní skořepiny s vícebodovými pásy, jiný volant bez airbagu a několik doplňkových budíku na středové konzole. I když se na vůz hlavně přidávalo, také odlehčování zabralo a hmotnost auta proto nerostla jen nepatrně. Z původních 1 250 se zvedla o 30 kg.
Koncept GT86 Sports FR je sice na značkách, to ale neznamená, že bude jezdit pouze po běžných silicích. Gazoo Racing se jej chystá nasadit už tento víkend na vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovce, která se jede na Nürburgringu. Pokud byste to s tím závoděním chtěli napodobit, s technikou problém nebude. GRMN plánuje vyrobit kolem stovky těchto aut za dosud neznámou cenu.




























Úpravy na karoserii změnili malou Toyotu GT86 na juniorský Lexus LF-A
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
