Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu

Toyoty nás v minulosti málokdy vzrušovaly, v tuto chvíli si ale člověk prostě musí vážit každé automobilky, která dává preferencím zákazníků přednost před politickými a úředními zájmy. Platí to také v případě menšího Land Cruiseru, a to v Evropě i v Japonsku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu

20.4.2024 | Petr Prokopec

Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu

/

Foto: Toyota

Toyoty nás v minulosti málokdy vzrušovaly, v tuto chvíli si ale člověk prostě musí vážit každé automobilky, která dává preferencím zákazníků přednost před politickými a úředními zájmy. Platí to také v případě menšího Land Cruiseru, a to v Evropě i v Japonsku.

Vůbec první Toyota Land Cruiser přišla na svět v roce 1951. O devětatřicet let později se Japonci rozhodli modelovou linii rozdělit na větší a menší model, přičemž ten druhý dostal přídomek Prado. Něco takového zákazníky mátlo, jakkoli se obě SUV od sebe lišila nejen rozměrově, ale i vzhledem. A pochopitelně také cenou. A protože si klientela od roku 1990 evidentně nezvykla, loni automobilka zavelela ke změně. Ta pak ostatně koresponduje s tím, že je na některých trzích dodnes populární varianta ze 70. let. Její výroba tak pokračuje, byť s moderní technikou.

My se nicméně budeme soustředit na zcela nové Prado, které si ovšem takto dál neříká. Ona změna totiž souvisí s návratem všech variant k jednotnému označení Land Cruiser. Nejluxusnější verze tedy nese dodatečné označení 300, zatímco onen zmodernizovaný klasik užívá dvoučíslí 70. Prado pak přechází na trojčíslí 250, přičemž užívat bude stejnou platformu GA-F jako třístovka. Nabídka pohonných jednotek se liší dle trhu, kdy takové USA počítají pouze s 2,4litrovým hybridním benzinovým čtyřválcem.

Poměrně překvapivé ovšem je, co najdou pod kapotou Japonci. Jakkoli se jedná o Toyotu a její domovinu, Land Cruiser 250 alespoň prozatím nepočítá s jedinou elektrifikovanou možností. Místo toho lze sáhnout po 2,7litrovém benzinovém čtyřválci nebo 2,8litrovém turbodieselu. Ten klientela může spárovat s pěti či sedmi sedadly, zatímco první zmíněná jednotka je spojena pouze se třemi řadami sedadel. K mání je navíc v jejím případě méně výbavových stupňů, preference jsou tak jasné.

Platí to dvojnásob při pohledu na technické parametry, kde benzinová jednotka skutečně hraje podřadnou roli. K dispozici totiž dostala 163 koní a 246 Nm, jenž přenáší šestistupňový automat Super ECT, zatímco diesel byl naladěn na 204 koní a 500 Nm. Jeho majitelé pak navíc budou profitovat z klasického osmistupňového automatu. Systém pohonu všech kol zahrnující středový diferenciál Torsen LSD a zadní elektronický jsou ovšem standardem v obou případech.

Dále lze počítat s voličem jízdních režimů Multi-Terrain Select, stejně jako se sadou čtyř kamer Multi-Terrain Monitor, které vám jízdu v terénu usnadní. Ostatně tak jako žebřinový rám, který zmíněná platforma používá. Návrat menšího SUV (což je ale při délce 4 925 milimetrů vlastně trochu zavádějící popis) pod jednotné označení Land Cruiser je tak oprávněný, přičemž dle Japonců se právě verze 250 vrací k podstatě a kořenům této modelové řady.

Očkem již můžeme mrknout pouze po Evropě, kde je dvěstěpadesátka rovněž k mání. A nabízena též není ani s benzinovým, ani s hybridním, ani s elektrickým ústrojím, ale pouze s tím dieselovým. Ceny přitom startují od 1 790 000 Kč, přičemž základní úroveň výbavy je nostalgicky nazvána Prado. Její zaškrtnutí vám pak zajistí 18palcová litá kola, manuální klimatizaci či multimediální systém s 9palcovým displejem.


Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu - 1 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 02Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu - 2 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 03Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu - 3 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 07Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu - 4 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 10Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu - 5 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 11Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu - 6 - Toyota Land Cruiser 250 2024 prvni sada 12
Land Cruiser 250 vstupuje na japonský trh s nehybridním dieselovým či benzinovým ústrojím. V Evropě je navíc k mání pouze s prvním zmíněným. Foto: Toyota

Zdroj: Toyota

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše