Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota nevěří plug-in hybridům, budoucnost vidí v palivových článcích
6.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka sice vidí ve vlastní hybridní technice značný skrytý potenciál, zároveň však již pracuje na dalším způsobu „bezemisní” jízdy.
Takřka všechny novinky letošního pařížského autosalonu byly známé ještě před svým výstavním debutem. Řada novinářů proto do Porte de Versailles dorazila spíše kvůli lidem, jež za danými vozy stojí. Díky tomu mohli naši britští kolegové ztratili pár slov i s Karlem Schlichtem, produktovým šéfem Toyoty. A asi nebude překvapením, když uvedeme, že hovor se točil okolo hybridních technologií, s nimiž je japonská automobilka spojena jako ryba s vodou.
Schlicht se přitom vyjádřil hlavně ke stávajícím trendům, které začínají favorizovat plug-in hybridy. Ty ovšem Toyota odmítá, respektive v nich nevidí takovou výhodu jako konkurence. „Prodali jsme již sedm milionů hybridních vozů, takže víme, co funguje,“ obhajuje řešení třiapadesátiletý Kanaďan. A dodává, že „zvěsti o tom, že naše technologie již dosáhla vrcholu a že se budeme muset přesunout k lithium-iontovým bateriím či plug-in hybridům, jsou přehnané.“
Mimo to Schlicht osvětluje, že současná technika Toyoty stále ještě skrývá mnoho potenciálu. Navíc je spolehlivá a její cena soustavně klesá, což je dost možná důvod, proč standardní Prius v prodejích překonává verzi s napájením ze zásuvky. Dále jsou tu baterie, které ve výsledku zákazníka příliš nezajímají, takže je mu vlastně jedno, co má ukryté pod kapotou. Důležitý je v tu chvíli nějaký ten elektrodojezd ve městě, který automobilka nabídnout dokáže.
Souběžně s tím si je ovšem produktový šéf Toyoty vědom kritiky od nadšenců, kteří zásadní problém vidí v převodovce CVT. Ta totiž sice při poklidné noze na plynovém pedálu dokáže přispět k úsporné jízdě, při snaze o maximální tempo ovšem tak akorát zvýší hluk v kabině. Proto Schlicht dodává, že na daném nešvaru, respektive na jeho odstranění se již pracuje. To ovšem samo o sobě neznamená, že by automobilka ihned musela přejít k plug-in hybridům.
Místo toho byla v Paříži potvrzena budoucnost spojená s vodíkovými palivovými články. Tu na autosalonu představovala produkční verze modelu FCV, kromě něj však má v budoucnu dorazit více exemplářů. I když zpočátku hodlá Toyota vsadit vše jen na jednoho koně. Ten dorazí na trh již v příštím roce. K mání tedy bude jen v limitovaném množství, obdobně ale kdysi začínal i Prius - a dnes je z něj neprodávanější hybrid světa...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.



Produkční Toyota Fuel Cell Sedan vzešla z konceptu FCV, přičemž prodávat se začne již příští rok
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 6 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 56 minutami
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
před 2 hodinami
Dány zachvátila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
před 3 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
