Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota nevěří plug-in hybridům, budoucnost vidí v palivových článcích
6.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka sice vidí ve vlastní hybridní technice značný skrytý potenciál, zároveň však již pracuje na dalším způsobu „bezemisní” jízdy.
Takřka všechny novinky letošního pařížského autosalonu byly známé ještě před svým výstavním debutem. Řada novinářů proto do Porte de Versailles dorazila spíše kvůli lidem, jež za danými vozy stojí. Díky tomu mohli naši britští kolegové ztratili pár slov i s Karlem Schlichtem, produktovým šéfem Toyoty. A asi nebude překvapením, když uvedeme, že hovor se točil okolo hybridních technologií, s nimiž je japonská automobilka spojena jako ryba s vodou.
Schlicht se přitom vyjádřil hlavně ke stávajícím trendům, které začínají favorizovat plug-in hybridy. Ty ovšem Toyota odmítá, respektive v nich nevidí takovou výhodu jako konkurence. „Prodali jsme již sedm milionů hybridních vozů, takže víme, co funguje,“ obhajuje řešení třiapadesátiletý Kanaďan. A dodává, že „zvěsti o tom, že naše technologie již dosáhla vrcholu a že se budeme muset přesunout k lithium-iontovým bateriím či plug-in hybridům, jsou přehnané.“
Mimo to Schlicht osvětluje, že současná technika Toyoty stále ještě skrývá mnoho potenciálu. Navíc je spolehlivá a její cena soustavně klesá, což je dost možná důvod, proč standardní Prius v prodejích překonává verzi s napájením ze zásuvky. Dále jsou tu baterie, které ve výsledku zákazníka příliš nezajímají, takže je mu vlastně jedno, co má ukryté pod kapotou. Důležitý je v tu chvíli nějaký ten elektrodojezd ve městě, který automobilka nabídnout dokáže.
Souběžně s tím si je ovšem produktový šéf Toyoty vědom kritiky od nadšenců, kteří zásadní problém vidí v převodovce CVT. Ta totiž sice při poklidné noze na plynovém pedálu dokáže přispět k úsporné jízdě, při snaze o maximální tempo ovšem tak akorát zvýší hluk v kabině. Proto Schlicht dodává, že na daném nešvaru, respektive na jeho odstranění se již pracuje. To ovšem samo o sobě neznamená, že by automobilka ihned musela přejít k plug-in hybridům.
Místo toho byla v Paříži potvrzena budoucnost spojená s vodíkovými palivovými články. Tu na autosalonu představovala produkční verze modelu FCV, kromě něj však má v budoucnu dorazit více exemplářů. I když zpočátku hodlá Toyota vsadit vše jen na jednoho koně. Ten dorazí na trh již v příštím roce. K mání tedy bude jen v limitovaném množství, obdobně ale kdysi začínal i Prius - a dnes je z něj neprodávanější hybrid světa...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.



Produkční Toyota Fuel Cell Sedan vzešla z konceptu FCV, přičemž prodávat se začne již příští rok
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce včera 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením 4.8.2025
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 4.8.2025
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením 4.8.2025
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 4.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 3 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 3 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
před 11 hodinamiNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry