Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér
29.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace nejznámějšího hybridu světa vsadí na lepší baterie, vyšší termální účinnost, nižší hmotnost a lepší kultivovanost uvnitř kabiny.
O japonské novince jsme se zmiňovali již v červnu, kdy se na internetu objevila první videa s testovacími prototypy. Kromě zakamuflované karoserie jsme vám tehdy ovšem příliš informací nemohli poskytnout. Nyní, nějaké dva až tři roky před premiérou, se ovšem Toyota náhle o čtvrté generaci rozpovídala. Zvláště o její technice, která má přinést zlepšení zejména v rámci laboratorně měřené spotřeby. Pro tu je přitom mezní laťkou průměr 3,9 l/100 km, kterého by papírově měla dosahovat stávající třetí generace.
Přesná data Toyota nezveřejnila, na ty je s ohledem na probíhající vývoj brzo. Víme ovšem, jakým způsobem by menší žíznivosti mělo být dosaženo. Základem budou baterie s vyšší měrnou kapacitou, kterým bude asistovat elektromotor menší „velikosti a hmotnosti“, ovšem s vyšším výkonem. Spalovací pohonná jednotka by pak měla vylepšit svou tepelnou účinnost na více než 40 %, tedy poměrně zásadně, vezmeme-li do úvahy, že současný vůz dosahuje 38,5 procent.
Překvapit by přitom nemělo, že spíše než na 1,8litrový čtyřválec se Toyota soustředí na druhou část hnacího ústrojí. „Je to součást rozsáhlé strategie značky, která míří k elektrifikaci automobilismu, jehož součástí budou i plug-in hybridy nebo palivové články. Toyota je s tímto směrem hluboce svázána a proto potřebuje vrcholnou technologii baterií i hnacího ústrojí,“ uvedl na tiskové konferenci v Michiganu Satoshi Ogiso, šéfkonstruktér Priusu.
Jen modifikacemi pohonného ústrojí ale nová generace neskončí. Zaměřit se má rovněž na celkové snížení hmotnosti. Příští Prius proto bude prvním vozem japonské značky, který bude postaven na nové modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Ta bude samozřejmě lehčí, mimo to ovšem i sníží těžiště a navýší tuhost, čímž přispěje ke zlepšení jízdní dynamiky.
Zároveň má také vylepšit kultivovanost a prostornost interiéru, což bude třetí klad, který nová generace přinese. Ani v tomto směru ovšem Toyota neudává žádné přesné informace, což platí také o ceně. Ta má ale prý definitivně být nižší, a to kvůli zmiňované platformě. Její rozšíření pod celou řadu dalších modelů totiž zredukuje, či spíše rozmělní náklady na vývoj.
Vyjma toho se dočkáme i lepších bezpečnostních technologií, kromě standardní verze Toyoty Prius pak dorazí prakticky ve stejnou dobu i nový plug-in hybrid. Ten by přitom měl nabídnout i bezdrátovou formu indukčního dobíjení, jejíž funkčnost chce japonská značka ověřit již příští rok v Japonsku, Spojených státech a Evropě.






Testování nové generace Toyoty Prius je již v plném proudu, značka se tak mohla pochlubit několika novinkami
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
