Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius 2015: nová generace má přivézt lepší hybrid, podvozek i interiér
29.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace nejznámějšího hybridu světa vsadí na lepší baterie, vyšší termální účinnost, nižší hmotnost a lepší kultivovanost uvnitř kabiny.
O japonské novince jsme se zmiňovali již v červnu, kdy se na internetu objevila první videa s testovacími prototypy. Kromě zakamuflované karoserie jsme vám tehdy ovšem příliš informací nemohli poskytnout. Nyní, nějaké dva až tři roky před premiérou, se ovšem Toyota náhle o čtvrté generaci rozpovídala. Zvláště o její technice, která má přinést zlepšení zejména v rámci laboratorně měřené spotřeby. Pro tu je přitom mezní laťkou průměr 3,9 l/100 km, kterého by papírově měla dosahovat stávající třetí generace.
Přesná data Toyota nezveřejnila, na ty je s ohledem na probíhající vývoj brzo. Víme ovšem, jakým způsobem by menší žíznivosti mělo být dosaženo. Základem budou baterie s vyšší měrnou kapacitou, kterým bude asistovat elektromotor menší „velikosti a hmotnosti“, ovšem s vyšším výkonem. Spalovací pohonná jednotka by pak měla vylepšit svou tepelnou účinnost na více než 40 %, tedy poměrně zásadně, vezmeme-li do úvahy, že současný vůz dosahuje 38,5 procent.
Překvapit by přitom nemělo, že spíše než na 1,8litrový čtyřválec se Toyota soustředí na druhou část hnacího ústrojí. „Je to součást rozsáhlé strategie značky, která míří k elektrifikaci automobilismu, jehož součástí budou i plug-in hybridy nebo palivové články. Toyota je s tímto směrem hluboce svázána a proto potřebuje vrcholnou technologii baterií i hnacího ústrojí,“ uvedl na tiskové konferenci v Michiganu Satoshi Ogiso, šéfkonstruktér Priusu.
Jen modifikacemi pohonného ústrojí ale nová generace neskončí. Zaměřit se má rovněž na celkové snížení hmotnosti. Příští Prius proto bude prvním vozem japonské značky, který bude postaven na nové modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Ta bude samozřejmě lehčí, mimo to ovšem i sníží těžiště a navýší tuhost, čímž přispěje ke zlepšení jízdní dynamiky.
Zároveň má také vylepšit kultivovanost a prostornost interiéru, což bude třetí klad, který nová generace přinese. Ani v tomto směru ovšem Toyota neudává žádné přesné informace, což platí také o ceně. Ta má ale prý definitivně být nižší, a to kvůli zmiňované platformě. Její rozšíření pod celou řadu dalších modelů totiž zredukuje, či spíše rozmělní náklady na vývoj.
Vyjma toho se dočkáme i lepších bezpečnostních technologií, kromě standardní verze Toyoty Prius pak dorazí prakticky ve stejnou dobu i nový plug-in hybrid. Ten by přitom měl nabídnout i bezdrátovou formu indukčního dobíjení, jejíž funkčnost chce japonská značka ověřit již příští rok v Japonsku, Spojených státech a Evropě.






Testování nové generace Toyoty Prius je již v plném proudu, značka se tak mohla pochlubit několika novinkami
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 8 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejčtenější články
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
