Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota RAV4 2013 oficiálně: nová ravka je atraktivnější, chce být taková i řidičsky
28.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zřejmě největší novinkou čtvrté generace RAV4 je sportovní režim, který s připojitelným pohonem zadních kol pracuje aktivněji než kdy dříve.
Po menší řadě úniků tu konečně máme oficiální představení čtvrté generace Toyoty RAV4. Vzhled nás samozřejmě již nemůže překvapit, stejně tak se nedá mluvit ani o výrazné revoluci pod kapotou. Tedy jedna výjimka by se našla. Japonská automobilka totiž modely s pohonem 4x4 (základní model bude předokolkou) vybavila tzv. sportovním režimem, který za normálních situací vysílá na zadní kola 10 procent výkonu a v případě aktivní jízdy dokáže na zadní nápravu směrovat až 50 % síly motoru. Mimo to režim Sport upravuje odezvu plynového pedálu a citlivost řízení, to všechno by mělo více oslovit ty, kteří své auto chtějí skutečné řídit.
Verdikt ohledně smysluplnosti tohoto řešení samozřejmě budeme moci vynést až po řádném testu, ve kterém snad prověříme i schopnost nové RAV4 uzamknout do rychlosti 40 km/h rozložení výkonu mezi kola přední a zadní nápravy v poměru 50:50. Nová Toyota RAV4 by se tak mohla prezentovat nejen lepšími jízdními vlastnostmi na silnici, ale také v terénu. I když automobilka v tomto ohledu dodává, že vůz v žádném případě není zamýšlen jako plnohodnotný off-road.
S tím souvisí snížení světlé výšky oproti předchůdci o 10 mm. Kromě toho se snížila i celková výška vozu, a to na 1 660 mm. S délkou 4 570 mm, šířkou 1 845 mm a rozvorem 2 660 mm je však novinka v ostatních ohledech větší, což i při použití odlehčených materiálů a komponentů znamená nárůst hmotnosti o 10 až 15 kg v závislosti na použitém motoru.
Těmi se podle očekávání stanou turbodiesel 2,2 D-4D o výkonu 150 koní, který standardně dostane šestistupňový manuál a systém start/stop. K dispozici ale samozřejmě bude i příplatkový šestistupňový automat. Převodovka CVT je pro změnu jedinou volbou v případě benzinového dvoulitru, který produkuje 158 koní. V případě základního modelu se počítá s příchodem dvoulitrového turbodieselu naladěného na výkon 124 koní.
V Americe došlo pro zajímavost k vymýcení 3,5litrového šestiválce. Nahrazuje jej ovšem čtyřválec o objemu 2,5 l a výkonu 176 koní, který je spojen s automatem ECT-i. O hybridu značka kupodivu neuvažuje, diesel pro USA pochopitelně neplánuje.
Zřejmě kvůli nedostatečnému zájmu automobilka rovněž rozhodla o absenci sedmimístné verze, která se prodávala ve Spojených státech a Austrálii. Celý svět tak dostane jen pětimístný model, který těží z prodlouženého rozvoru. Sedadla tak nabízejí větší komfort, zatímco pozice řidiče byla snížena.
V případě výbavy i základní model dostane dotykový displej, pro výše postavené verze ale bude k dispozici multimediální systém Entune s hlasovým ovládáním, audio JBL s jedenácti reproduktory a výkonem 576 wattů, dvoubarevné kožené čalounění nebo duální klimatizace.
Po stránce bezpečnostní novinka těží z čelních, bočních, hlavových a kolenního airbagu. Chybět nebude ABS, stabilizace nebo monitor varující před vozidly ve slepém úhlu. Jeho součástí je pak systém Rear Cross Traffic Alert, který varuje před kolizemi při couvání. Otázkou je, zda se tento systém představí také v Evropě, počítat ale můžeme s navýšením objemu zavazadlového prostoru o 100 litrů na celkovou kapacitu 547 l. Kromě toho je k dispozici 100litrová schránka pod podlahou.
Do prodeje by se nová Toyota RAV4 měla dostat na počátku příštího roku. Ceny ale značka hodlá představit ještě letos.

















Toyota RAV4 v evropské verzi dorazí s motory o objemu 2,0 nebo 2,2 litru, s nimiž budou spraženy manuální či automatické převodovky


































Americká verze Toyoty RAV4 se od té evropské po stránce vizuální neliší, pod kapotou však nabídne jen 2,5litrový čtyřválec spřažený s automatem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
