Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota RAV4 2013 oficiálně: nová ravka je atraktivnější, chce být taková i řidičsky
28.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zřejmě největší novinkou čtvrté generace RAV4 je sportovní režim, který s připojitelným pohonem zadních kol pracuje aktivněji než kdy dříve.
Po menší řadě úniků tu konečně máme oficiální představení čtvrté generace Toyoty RAV4. Vzhled nás samozřejmě již nemůže překvapit, stejně tak se nedá mluvit ani o výrazné revoluci pod kapotou. Tedy jedna výjimka by se našla. Japonská automobilka totiž modely s pohonem 4x4 (základní model bude předokolkou) vybavila tzv. sportovním režimem, který za normálních situací vysílá na zadní kola 10 procent výkonu a v případě aktivní jízdy dokáže na zadní nápravu směrovat až 50 % síly motoru. Mimo to režim Sport upravuje odezvu plynového pedálu a citlivost řízení, to všechno by mělo více oslovit ty, kteří své auto chtějí skutečné řídit.
Verdikt ohledně smysluplnosti tohoto řešení samozřejmě budeme moci vynést až po řádném testu, ve kterém snad prověříme i schopnost nové RAV4 uzamknout do rychlosti 40 km/h rozložení výkonu mezi kola přední a zadní nápravy v poměru 50:50. Nová Toyota RAV4 by se tak mohla prezentovat nejen lepšími jízdními vlastnostmi na silnici, ale také v terénu. I když automobilka v tomto ohledu dodává, že vůz v žádném případě není zamýšlen jako plnohodnotný off-road.
S tím souvisí snížení světlé výšky oproti předchůdci o 10 mm. Kromě toho se snížila i celková výška vozu, a to na 1 660 mm. S délkou 4 570 mm, šířkou 1 845 mm a rozvorem 2 660 mm je však novinka v ostatních ohledech větší, což i při použití odlehčených materiálů a komponentů znamená nárůst hmotnosti o 10 až 15 kg v závislosti na použitém motoru.
Těmi se podle očekávání stanou turbodiesel 2,2 D-4D o výkonu 150 koní, který standardně dostane šestistupňový manuál a systém start/stop. K dispozici ale samozřejmě bude i příplatkový šestistupňový automat. Převodovka CVT je pro změnu jedinou volbou v případě benzinového dvoulitru, který produkuje 158 koní. V případě základního modelu se počítá s příchodem dvoulitrového turbodieselu naladěného na výkon 124 koní.
V Americe došlo pro zajímavost k vymýcení 3,5litrového šestiválce. Nahrazuje jej ovšem čtyřválec o objemu 2,5 l a výkonu 176 koní, který je spojen s automatem ECT-i. O hybridu značka kupodivu neuvažuje, diesel pro USA pochopitelně neplánuje.
Zřejmě kvůli nedostatečnému zájmu automobilka rovněž rozhodla o absenci sedmimístné verze, která se prodávala ve Spojených státech a Austrálii. Celý svět tak dostane jen pětimístný model, který těží z prodlouženého rozvoru. Sedadla tak nabízejí větší komfort, zatímco pozice řidiče byla snížena.
V případě výbavy i základní model dostane dotykový displej, pro výše postavené verze ale bude k dispozici multimediální systém Entune s hlasovým ovládáním, audio JBL s jedenácti reproduktory a výkonem 576 wattů, dvoubarevné kožené čalounění nebo duální klimatizace.
Po stránce bezpečnostní novinka těží z čelních, bočních, hlavových a kolenního airbagu. Chybět nebude ABS, stabilizace nebo monitor varující před vozidly ve slepém úhlu. Jeho součástí je pak systém Rear Cross Traffic Alert, který varuje před kolizemi při couvání. Otázkou je, zda se tento systém představí také v Evropě, počítat ale můžeme s navýšením objemu zavazadlového prostoru o 100 litrů na celkovou kapacitu 547 l. Kromě toho je k dispozici 100litrová schránka pod podlahou.
Do prodeje by se nová Toyota RAV4 měla dostat na počátku příštího roku. Ceny ale značka hodlá představit ještě letos.


















Toyota RAV4 v evropské verzi dorazí s motory o objemu 2,0 nebo 2,2 litru, s nimiž budou spraženy manuální či automatické převodovky
Americká verze Toyoty RAV4 se od té evropské po stránce vizuální neliší, pod kapotou však nabídne jen 2,5litrový čtyřválec spřažený s automatem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 12 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub