Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota RAV4 Hybrid pro Evropu je tu, čtyřkolku může mít jen elektrickou
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
RAV4 pro Evropu dostala nový vzhled a hybridní pohonné ústrojí, které slibuje spotřebu 4,9 litru na sto a 197 koní. Přijdou i konvenční varianty.
První kompaktní SUV s hybridním pohonným ústrojím na evropském trhu bude nová Toyota RAV4 Hybrid. Uvedla to automobilka u příležitosti odhalení tohoto stroje na frankfurtském autosalonu. Kromě přídavku hybridu do útrob RAV4 se může Evropa těšit i z faceliftované vizáže, nového interiéru a pár změn na podvozku.
Informace o faceliftu a ani vzhled nové „ravky” ovšem nejsou ničím zásadně novým. Tenhle vůz se představil už letos v dubnu na autosalonu v New Yorku, kdy jsme měli možnost si prohlédnout hromadu fotek hybridu v americké specifikaci. RAV4 dostala novou přední masku, prahy a záď a nová jsou také jak přední, tak i zadní světla. Různé varianty dostanou různá nová kola a vyšší výbavové verze budou mít stříbrně lakované ochranné plasty na spodcích nárazníků.
V interiéru se můžeme i v Evropě těšit na 7" displej na středové konzoli, který bude výstupem infotainmentového systému Toyota Touch 2, a 4,2" displej mezi analogovými budíky. Také tu najdeme nové matně černé či matně stříbrné obložení a, jako obvykle, hodnotnější materiály, příjemnější na pohled i omak. Palubní deska vypadá trochu industriálně, ale nepostrádá jistou eleganci.
Co je ovšem nejpodstatnější, Toyota zveřejnila detaily hybridního pohonného ústrojí. Pod kapotou najdeme 2,5litrový atmosférický čtyřválec, pracující v Atkinsonově cyklu, spojený s elektromotorem. Standardně výkon putuje na přední kola přes bezestupňovou převodovku eCVT. Kombinovaný výkon 197 koní má dostat tohle auto na stovku za 8,7 vteřiny.
Hybrid bude k mání také s pohonem všech kol E-four, který ovšem nepřidá kardanovou hřídel a diferenciály, nýbrž druhý elektromotor o 68 koních na zadní nápravu. Pohon zadních kol bude vůz přiřazovat samočinně při akceleraci nebo jízdě na kluzkém povrchu. Jak se změní čas potřebný ke zrychlení na stovku, není známo.
Elektromotory budou brát energii z niklo-metal-hydridové baterie, umístěné pod zadními sedačkami. Neznáme její kapacitu, ani jak daleko vůz ujede čistě na elektřinu, víme ale, že elektronika je naprogramovaná tak, aby v městském provozu co nejvíc využívala elektřinu. O nabíjení se postarají elektromotory při zpomalování či jízdě bez plynu, zde žádné novinky nečekejme. Kombinovaná spotřeba paliva má být 4,9 litru benzínu na 100 km.
Po stránce vnitřní výbavy očekávejme to, co nabídne americká verze. Samozřejmostí je plejáda elektronických jízdních asistentů od hlídače mrtvého úhlu přes rozpoznávání dopravních značek po samočinné brzdění. Také tu je adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo systém ptačího pohledu, který zobrazí dění okolo auta díky několika kamerám.
Kromě hybridu přijdou do Evropy také varianty s klasickým dieselovým či benzínovým motorem. Od každého paliva bude jeden, oba mají objem dvou litrů a oba plní normu Euro 6. Benzín nabídne 151 koní, má jezdit se spotřebou 6,4 litru na sto a bude jej možné kombinovat s manuálem nebo CVT. Diesel pošle na kola 143 koní a 320 Nm a řekne si prý o 5,3 litru nafty na 100 km.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.










Toyota RAV4 Hybrid v evropské verzi je vzhledově blízko té americké...
... která se ukázala před několika měsíci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha