Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol
8.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřmístný koncept Toyoty by podle zvěstí měl vážit pouhých 980 kilo. S touto hmotností by si pak mělo poradit 130 koní na zadních kolech.
Bývaly doby, kdy si sportovní fandové v showroomech Toyoty podávali dveře. Nicméně s příchodem nového milénia se japonská značka rozhodla na tuto skupinu zákazníků poněkud zanevřít a místo toho přesedlala na výrobu nudných rodinných přibližovadel. V posledních letech však i kvůli svému šéfovi Akio Toyodovi míří zpátky na výsluní, zejména díky modelu GT 86. Kromě toho bychom se časem měli dočkat i nové generace Toyoty Supra, přičemž ani tento sporťák nemusí být posledním v řadě.
Nově totiž japonská automobilka virtuálně odhalila koncept S-FR, který se na konci tohoto měsíce ukáže naživo na tokijské motor show. Ačkoliv sice sériovou výrobu potvrzenou nemá, prozatím zveřejněné parametry vypadají více než slibně, pročež bychom se vůbec nezlobili, kdyby došlo na zvěsti a čtyřmístné kupé by v roce 2018 dorazilo do showroomů. Podle tiskového prohlášení se totiž jeho koncepční forma zaměřuje na ty, kdo rádi řídí.
O pohonné jednotce se sice značka prozatím nezmiňuje, nicméně spekulace vozu přisuzují 1,5litrový benzinový motor, který by byl naladěn na zhruba 130 koní. To sice na první pohled není zrovna extra výkon, nicméně spárován má být s hmotností pouhých 980 kg. Mimo to mají všechny koně zamířit na zadní nápravu, přičemž jejich přenos bude mít na starosti nakrátko zpřevodovaný šestistupňový manuál. Potenciál tu tedy je.
Toyota navíc dodává, že vůz se má pyšnit optimálním rozložením hmotnosti a nezávislým zavěšením, pročež lze prý za jeho volantem očekávat působivé jízdní zážitky. Zda ale toto marketingové prohlášení skutečně dojde naplnění, to je momentálně ve hvězdách. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že vzhledově je vůz ovlivněn Toyotou Sports 800 z roku 1965.
V rámci rozměrů je možné počítat s délkou 3 990 milimetrů, šířkou 1 695 mm, výškou 1 320 mm a rozvorem 2 480 mm. Vše rámuje žlutý lak karoserie, se kterým kontrastuje černá střecha. Tyto odstíny pak vévodí rovněž interiéru, který je sice oholený prakticky až na kost, nicméně digitálním přístrojovým štítem, klimatizací či porty na USB se pochlubit může.




























Koncepční Toyota S-FR vypadá na opravdu zajímavý malý sporťák, který by mohl okouzlit i nízkou cenou. Sériová výroba však prozatím jistá není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 10 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf BMW přiostřil svůj odpor k EU. Zákaz spalovacích aut je podle něj „velký omyl”, zabije polovinu autoprůmyslu v Evropě
8.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Škoda odhalila skoro hotový Epiq. Chce s ním bodovat díky jeho ceně, v poměru k užitné hodnotě bude skutečně epická
8.9.2025Ruský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
8.9.2025Dacia začne prodávat světový unikát pro šetřílky, tuto kombinaci pohonu vám nikdo jiný nenabídne
8.9.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 17:45 - Spectral
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 17:41 - Spectral
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12