Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota vyvíjí úplně nově koncipované sedadlo řidiče. Působí jako erotická pomůcka, má ale jinou funkci
17.7.2024 | Petr Prokopec
Vysedávání za volantem auta je obvykle považováno za nezdravou aktivitu, pokud je to tedy bráno za vůbec nějakou aktivitu. Max Verstappen by asi nesouhlasil, v autě si ale možná brzy zacvičíte, i když pojedete naprosto uvolněně.
Televizní seriál Dva a půl chlapa patří k mým oblíbeným, pochopitelně v původním znění, které dává vyniknout většímu množství vtípků a průpovídek. Řada z nich se mi nesmazatelně vepsala do paměti, přičemž za jednou z nich stojí Alan ztvárněný Jonem Cryerem. Když vysvětloval snoubence svého bratra, jak neustále posilovat pozadí, použil v souvislosti se stažením a povolením pánevního svalstva slova „mailbox open, mailbox closed“, nad čímž Charlie Sheen jen obrátil oči v sloup.
Faktem nicméně zůstává, že pokud svaly soustavně napínáte a zase povolujete, pak cvičíte. A lidskému tělu je prospěšný jakýkoliv pohyb, zvláště pokud patříte mezi ty, kteří mají tzv. sedavé zaměstnání. Nejde jen o „kancelářské krysy“, ale rovněž o řidiče z povolání, kteří sice mají předepsané povinné přestávky na protažení, ovšem mezi nimi setrvávají dlouhou dobu v pomalu jedné strnulé poloze mírně hýbajíc pouze končetinami. V takovém případě se tedy jakýkoli pohyb počítá dvojnásob.
Toyota se rozhodla, že myslet bude nejen na profesionální řidiče, ale na každého, kdo usedne za volant. Japonská automobilka totiž pracuje na sedačce, která ono „maibox open, mailbox closed“ zvládne za vás. Klíčová je její základna, kde kromě centrálního pilíře najdeme ještě tři podpůrné po stranách. Jeden z nich je pak kratší, načež je sedačka soustavně v náklonu. A aby toho nebylo málo, prstenec s podpůrnými pilíři se otáčí kolem své osy, takže se mění i poloha onoho náklonu.
Podle automobilky systému zabere více než minutu, než dokončí celý cyklus, načež je náklon „stěží zaznamenatelný“. Toyota nicméně dodává, že po přibližně 20 minutách sezení můžete pocítit „menší únavu“. To je ale třeba brát za dobrou zprávu, neboť ona únava „je znamením, že používáte svaly, kterým se normálně nedostává pozornosti“. Namísto abyste tedy po jízdě vystupovali z aut z pozadím připomínajícím rosol, můžete naopak počítat se zpevněným svalstvem.
„Lidé mají přirozené reflexy, s jejichž pomocí podvědomě zachovávají postoj těla, pánev se tedy přirozeně pohybuje, zatímco hlava zůstává v klidu. Ve své podstatě se tedy vaše svaly mohou opakovaně napínat a povolovat i ve chvíli, kdy sedíte,“ dodává k věci automobilka, jejímž technikům se v úvodu zmíněný seriál možná do mysli zapsal též. Jen zašli ještě o úroveň dále, neboť vy nemusíte vědomě dělat nic víc než řídit, vše ostatní za vás zařídí sedačka, jejíž části působí jako erotická pomůcka. O nic takového ale v jejím případě nejde.
Kdy přesně by se nový typ mohl objevit v prodeji, Toyota neupřesnila. Stejně jako to, zda se svou alternativou sedacího míče počítá také mimo automobilovou branži. Za nás můžeme zmínit, že čím dříve, tím lépe, a to ve všech možných oborech. Zvláště když konstantní pohyb sedačky má lidem znesnadnit zůstal v strnulé poloze, což vede k ponížení bolesti zad. Zpoza volantu byste tak mohli vystupovat vysportovaní i odpočatí, tedy aspoň v rámci možností.



Japonci pracují na nové sedačce, která vám zabrání zůstat ve strnulé poloze a tudíž posiluje pánevní svalstvo a redukuje bolest zad. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
včeraJediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025
Nejčtenější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
28.4.2025Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
28.4.2025Šéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
29.4.2025Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025Muž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
29.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva