Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota začala v EU prodávat nový Land Cruiser, svým pojetím i motorem jde znovu proti běhu dějin
6.12.2023 | Petr Miler
Dobře, možná to není „ten pravý” Land Cruiser, jak jej někteří chovají ve svých srdcích, s žebřinovým rámem a objemným dieselem je to ale pořád klasik svého druhu, na který mnozí nedají dopustit. Teď ho lze objednat i v zemích EU.
Toyota letos v srpnu ukázala nový Land Cruiser a mnohé překvapila. Jednak tím, jaké auto je, neboť stále používá platformu GA-F s žebřinovým rámem, neobvyklá je jistě i volba dieselu o objemu 2,8 litru jako jediného motoru. Co ale nakonec mohlo překvapit nejvíc, je fakt, že tento vůz bude přesně v tomto provedení nadále k dispozici v EU, Česko nevyjímaje.
Ne snad, že by rozličné variace na SUV v Evropě nefrčely, v poslední době jsme ale svědky hlavně příchodu přebujelých městských krabic s elektrickým pohonem, které s podstatou esúvéček mají společný leda styl. Dnešní optikou je Land Cruiser spíše off-roadem, neboť aut na žebřinovém rámu je tu v prodeji už naprosté minimum a čtyřválcové diesely o takovém objemu jsou prakticky vyhynulým druhem. Přesto Toyota přichází právě s takovou nabídkou.
Abychom vše uvedli na pravou míru, je třeba říci, že ač je u nás (a třeba i v USA) tento vůz nabízen jako Land Cruiser, ve skutečnosti jde o jeho menší provedení známější spíše jako Land Cruiser Prado. „Plnohodnotný” Land Cruiser nabídku značky v EU i USA opustil dříve, nakonec také proto jsme nečekali, že by se do ní vrátila jeho „menší verze”, tím méně s takovouto technikou. Jak ale Toyota v posledních dnech dokazuje, jde nadále směle proti proudu a tato novinka se jejímu přístupu nevymyká.
Český web značky nadále slibuje tohle auto „již brzy”, evropské objednávkové knihy se ale podle tvrzení samotné automobilky otevřely včera. A třeba v Německu jde vůz objednat. Jak jsme již zmínili, auto s kódový označením J250 je nabízen s jedinou pohonnou jednotkou, tedy 2,8litrovým čtyřválcovým turbodieselem, jehož 204 koní míří přes 8stupňovou automatickou převodovkou Aisin samozřejmě na všechna kola. Včera představená novější iterace téhož motoru by se měla dostat do nabídky později. Všechny off-roadové vychytávky typu tři diferenciály s nastavitelnou svorností a redukční převodovkou jsou též samozřejmostí.
Jak už to bývá, na počátku prodejů bude Toyota nabízet pouze nejvyšší konfigurace Prestige a Executive s multimédii s 12,3palcovou obrazovkou a 10 nebo 14 reproduktory audiosystému, 360° parkovací kamerou nebo nastavitelnými předními stabilizátory. V prodeji zkraje nebude chybět ani tzv. First Edition stylizovaná jako klasický Land Cruiser J40, kterou můžete vidět na hlavní fotce i dalších záběrech níže a díky jejím kulatým světlům ji jistě snadno rozeznáte.
Dodávky zákazníkům v EU začnou ve třetím čtvrtletí roku 2024, takže nečekejte, že by dnešní objednávka znamenala bezprostřední usednutí za volant vozu. Ostatně pořád neznáme ceny vozu pro žádný z evropských trhů, takže objednávat zatím musíte naslepo, Toyota ale naznačuje, že ceny vozu by mohly začínat někde okolo 1,3 milionu Kč v základním provedení, aktuálně dostupné vyšší varianty budou pochopitelně dražší.

















Nový Land Cruiser J250 alias Land Cruiser Prado měří 4 920 mm na délku, 1 980 mm na šířku, 1 870 mm na výšku a 2 850 mm v případě rozvoru. Pozoruhodné je, že zákazníci mohou volit ze dvou druhů předních světel, ta kulatá jsou spojena s tzv. First Edition. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 3 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva