Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Turci přenesli leteckou první třídu na silnici, závidět jejich dílu může i Rolls-Royce
9.12.2020 | Petr Prokopec
Letadlem si v této době moc nezalétáte, přesunům autem se ale takové meze nekladou. Noblesu první letecké třídy si pak lze užít i na zemi, jak nejlépe ukazuje dílo turecké firmy OKCU.
Turecko na svou vlastní automobilovou značku schopnou konkurovat zavedeným automobilkám stále čeká. Změnit se to má v horizontu dvou let, kdy konečně dorazí první modely [nové značky TOGG. Nicméně je třeba dodat, že Turci již svůj otisk ve světě aut zanechali, a to výrazný. Nemyslíme tím ani tak řadu továren, které v Turecku díky jeho příhodné demografické poloze vystavěly zahraniční automobilky. Řeč je o společnosti OKCU, která byla založena již v roce 1951. Od svého původního zaměření, jímž byla údržba elektrických automobilových systémů, se ovšem výrazně vzdálila.
OKCU je dnes především vyhledávaným specialistou na tvorbu luxusních interiérů. Z toho důvodu s firmou spolupracují především výrobci jachet a privátních letadel. V rámci aut pak má jediného partnera, ovšem dost podstatného, a to Mercedes-Benz. Třídu S ovšem Turci nechávají ladem, místo toho upravují třídu V či Sprinter. Tedy větší dodávky, ze kterých se následně stávají natolik komfortní obývací pokoje na kolech, že do těch nepohyblivých se pomalu odmítnete vrátit.
My si aktuálně vezmeme na paškál třídu V, která se společně s úpravami dočkala i nového názvu Artisan Edition. Ten však hraje nikoliv druhé, ale až tak desáté housle. Na čele všeho stojí absolutní luxus, který je mimo jiné dán jemnou kůží Nappa. Na každou kabinu přitom padne minimálně devět krav, které navíc pochází ze stejného vrhu, aby nedošlo na barevné imperfekce. Zákazníci si pak mohou vybrat jakoukoliv barvu, stejně jako kontrastní odstín švů či dokonce pásů.
Dále tu máme ořechové dřevo pocházející z minimálně pětadevadesátiletých stromů. Díky tomu lze počítat s pořádnou výškou, jeden kmen tedy logicky vystačí na jednu kabinu. A nejen to, zbývající materiál lze uschovat do depozitáře pro případné výměny. Či může posloužit k dalšímu navýšení luxusu. OKCU tak mimo jiné nabízí instalaci humidoru do jedné ze dvou středových konzolí, jimiž je zadní VIP část vozu osazena. Stejně tak můžete mít uvnitř i kávovar.
Opomenout nesmíme ani dělící přepážku mezi řidičem a pasažéry, před níž se navíc může nastěhovat ohromná LCD televize. Nechybí ani audio systém Bang Olufsen zahrnující streamovací funkci Apple Airplay, bezdrátové dobíjení mobilů či další prvky okouzlující společenskou smetánku, a to dekory ze 24karátového růžového zlata a optickými vlákny protkaný strop, který připomene limuzíny Rolls-Roycu. Oproti nim se ale nachází podstatně výše.
Třída V je tedy de facto leteckou první třídou na kolech, což umocňují elektronické roletky oken, které se vysouvají shora dolů. Ovládat je přitom můžete skrze iPad, a to jak dotykově, tak i hlasem. Stejně jako onu dělící přepážku, výsuvné boční stolíky, opěrky nohou, masážní funkce či klimatizaci. Ve výsledku se tak skutečně nikdo nebude moci divit lidem, že z daných křesel již nevstanou, a ve třídě V dekorované zvenčí unikátními nárazníky, budou trávit více času než doma.









Tovární Mercedes třídy V by Rolls-Roycu konkuroval jen stěží. Po zásahu turecké firmy OKCU se ale zdá, že je to právě britská limuzína, kdo tahá za kratší konec provazu. Foto: OKCU
Zdroj: OKCU
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
