Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu
21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Na autosalonu Top Marques se už příští měsíc představí staronový kapesní supersport Tushek Renovatio T500 s osmiválcem Audi.
Nesčetněkrát recyklovaný sportovní roadster K-1 Attack slovenského designéra Juraje Mitra a konstruktéra Dicka Kvetňanského se objevuje porůznu v Evropě i Spojených státech. Nově se pochlubila jeho výrazně přepracovanou verzí také slovinská společnost Maromi Car, která svůj výtvor nazvala Tushek Renovatio T500.
Základy velmi lehkého autíčka spočívají na trubkovém rámu a karoserii má Renovatio kompletně vyrobenou z karbonu. Hmotnost T500 je proto pouze 1 133 kg a suchá hmotnost bez kapalin, kterou se často chlubí třeba italské supersporty, činí dokonce jen 1 090 kg.
Výkon proudící na zadní kola pochází z uprostřed umístěného vidlicového osmiválce Audi o objemu 4,2 litru. Podle výkonu 450 koní by se mohlo zdát, že se jedná o agregát montovaný do špičkových verzí divize Quattro - modelů RS4 a RS5. Nominální otáčky 7 900 ot./min. a točivý moment 428 newtonmetrů při 3 200 ot./min. ovšem prozrazují, že se musí jednat o jinou pohonnou jednotku Audi. Originální V8 dosahuje maximální výkon při 8 250 otáčkách a 430 Nm produkuje v rozmezí od 4 000 do 6 000 otáček.
Ani „na koleně“ laděný motor dynamiku Renovatia T500 nijak nesnižuje. Při poměru 397 koní na tunu firma uvádí akceleraci na 100 km/h za 3,7 sekundy a čas na 400 metrů s pevným startem 11,5 s. Na dostatečně dlouhé rovince by se měl vůz rozjet až na 310 km/h a ze stovky zase zastavit na vzdálenost 29 m.
Cenovku slovinská firma nyní tají, Tushek Renovatio T500 se však 19. dubna objeví na výstavě Top Marques Monaco, pak budeme vědět více.























Za původním návrhem karoserie stojí designér Juraj Mitro ze slovenského Prešova
Zdroj: autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nejnovější články
Kam dala Kia hlavu? Své ošklivé novince sebrala motor V6 i jako vrchol v době, kdy ho konkurence vrací do nabídky jako základ
před hodinou
Lidmi skoro zapomenutý homologační speciál sběratelé z hlavy nepustili, na tuhle vzácnost jsou dnes i 2 miliony málo
před 2 hodinami
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
před 4 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
