Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Úhlavní konkurent Škody Octavia dostal facelift, znát je hlavně uvnitř a pod kapotou
26.2.2020 | Petr Prokopec
Nová čelní maska, 10,25palcový displej multimédií nebo hned tři motory s mild-hybridní technologií, tím se vyznačuje modernizovaný bestseller Hyundai jménem i30 pro rok 2020.
Na českém trhu je sice největším soupeřem Škody mateřský Volkswagen, nicméně ten je pro českou automobilku spíše bratrem. Za arcirivala Mladoboleslavských tak platí spíše Hyundai, z čímž stojí hlavně někdejší marketing korejského výrobce, který se proti tomu českému výrazně vymezoval. A to zvláště v případě modelu i30, který cílí na Octavii. Patrné je to především u současné třetí generace, která již nedorazila pouze jako hatchback a kombík - přivítat jsme mohli i Fastback hrající spíše na stylovou než praktickou strunu.
Nyní byla celá rodina omlazena, byť to na první pohled to zvenčí není moc poznat. Změn není mnoho a spojitost mají hlavně s přídí, kde se objevuje jiná maska chladiče. Korejci ji uvádějí primárně prostřednictvím snímků výbavy N Line, která hraje na opravdu agresivní notu. Má proto sportovněji působící výplet i odlišné nárazníky. Mimo to se chlubí také přepracovaným zadním difuzorem a 17- či 18palcovými litými koly, zatímco běžnější úrovně sází na lité šestnáctky nebo sedmnáctky.
Všechny karosářské varianty a úrovně výbavy dostaly odlišné přední i zadní světlomety, měnil se však hlavně jejich vnitřní design, nikoliv tvar. Doplnit je půjde novými barevami karoserie Dark Knight, Silky Bronze a Sunset Red. Přesunout se můžeme do kabiny, kde je jasně patrný nový 10,25palcový displej multimediálního systému. Ten je už ve standardu vybaven funkcemi Android Auto či Apple CarPlay.
Dále tu máme modernizaci přístrojového štítu, jehož součástí je sedmipalcový digitální displej, přítomno je rovněž bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Opomenout pak nesmíme ani rozšíření bezpečnostní výbavy, která nyní zahrnuje i monitoring jízdních pruhů, přednárazový systém s detekcí chodců, detekcí únavy řidiče nebo varováním před nárazem zezadu. Dále je tu pak světelný asistent či třeba systém sledující vzdálenost vepředu jedoucích vozů.
Asi ta nejpodstatnější inovace se ovšem dotýká motorového prostoru, kde jako základní jednotka bude trůnit litrový tříválec se 120 koňmi. Bude nabízen v ryze benzínovém provedení či jako mild-hybrid osazený 48voltovým elektrickým okruhem. Zajímavé přitom je, že Korejci na rozdíl od konkurence nebudou s tímto ústrojím párovat pouze sedmistupňový automat, ale zároveň vyrukují také se šestistupňovým manuálem.
Mild-hybridní technika je spojena rovněž s 1,6litrovým turbodieselem, který produkuje 136 koní, stejně jako s 1,5litrovým benzínovým čtyřválcem T-GDI naladěným na 160 koní. Také v těchto případech je možné volit mezi manuálem a automatem. Manuál ve všech případech umožňuje funkci plachtění, kdy po uvolnění plynového pedálu dochází k deaktivaci agregátu a tedy k redukci spotřeby paliva.
Tím jsme se dostali pomalu na konec, dodat už lze jen finální zmínku o výbavě N Line. Ta může v případě volby přeplňované jedna-pětky počítat rovněž s poladěným podvozkem a řízením, což má umocnit dynamičnost jízdy. Více se nejspíše dozvíme na ženevském autosalonu, kde bude celá rodina debutovat. Tedy samozřejmě za předpokladu, že kvůli koronaviru nakonec brány výstaviště Palexpo nezůstanou uzamčené.



















Hyundai i30 prošlo modernizací, která korejské konkurenci Škody Octavia nadělila hlavně mild-hybridní techniku. Ta přitom bude spárována nejen s automatem, ale rovněž i s manuálem
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
Ceny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Podle prodejních dat elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí
před hodinouHračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 2 hodinamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 08:16 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 05:42 - Brus
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB