Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ultima Evolution: až 1 034 koní znamená stovku za 2,3 sekundy
8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evoluční provedení se pyšní větším množstvím karbonu i LEDkami. Při hmotnosti 950 kilo se maximálně rozjede na 386 km/h.
Je to možná až neuvěřitelné, ale díla značky Ultima Sports jsme vám na stránkách Autoforum.cz dosud nikdy nepředstavili. Jsme proto více než rádi, že nápravu můžeme přinést právě nyní, tedy ve chvíli, kdy britská malosériová automobilka přestavuje verze Evolution Coupe a Convertible. Zvenčí se mění pouze detaily, i nadále tu tedy máme karoserii inspirovanou speciály Le Mans skupiny C. Novinkou jsou ovšem čelní LEDky zasazené do karbonového držáku, se kterými přichází jednodílná kovaná kola a lízátko čelního nárazníku vyrobené taktéž z uhlíkových vláken.
Dovnitř se pro změnu nastěhoval vyjímatelný volant se zploštělou spodní částí a přepracovanými ovládacími tlačítky. Nechybí nově stylizovaná palubní deska, přičemž do výbavy zamířily i zadní parkovací senzory a dokonce zpětná kamera. Dopřát si můžete dokonce i luxus v podobě navigace či audio systému Alpine, který je kompatibilní s mobilními telefony. Za příplatek lze pak objednat ještě vyhřívané čelní okno či sadu kožených zakázkových zavazadel.
Více než o výbavě v interiéru je ovšem Ultima o mechanice, pročež se přesuneme za sedadla do motorového prostoru. Zde najdeme osmiválce LS z produkce General Motors, přičemž automobilka nabízí hned 15 variací, jež pokrývají škálu výkonu od 350 do 1 034 koní. Verze Evolution přitom počítá hned se třemi odlišnými agregáty a tím pádem i s trojím výkonem. My si nejprve představíme nejslabší provedení.
Máme tu tedy 6,2litrový osmiválec LS3, který byl naladěn na 487 koní. S touto silou pokoří 950 kilo vážící Ultima stovku, respektive 96 km/h za 3,1 sekundy a maximálně se rozjede na 290 km/h. Kromě toho zvládne aerodrom v Dunsfoldu, tedy testovací trať Top Gearu za 1 minutu a 15,9 sekundy, a zmínit můžeme i disciplínu 0-160-0 km/h, na jejíž absolvování vám bude stačit 10,5 sekundy.
Přesunout se můžeme k prostřední části nabídky, kdy pod kapotou odvádí svou práci sedmilitr LS7 naladěný na 710 koní. Stovka v tu chvíli zabere jen 2,6 sekundy a sprint 0-160-0 km/h zabere 9,4 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla nastavena na 322 km/h, zatímco k obkroužení okruhu Top Gearu budete potřebovat 1 minutu a 12,8 sekund se silničními gumami, resp. 1 minutu a 9,9 sekundy se slicky.
Tím se dostáváme na absolutní vrchol, kde trůní model poháněný 6,8litrovým přeplňovaným osmiválcem. S výkonem 1 034 koní se sprint z klidu na stovku odehraje za 2,3 sekundy, na 160 km/h pak zrychlíte a opětovně zpomalíte na nulu za pouhých 8,8 s. Mimo to tu máme maximálku 386 km/h, čas z aerodromu v Dunsfoldu ale teprve bude zveřejněn, čekejme ale něco zcela mimořádného.
Ve všech případech je standardem šestistupňový manuál od Porsche, na automat ovšem rovnou zapomeňte. Místo toho můžete laborovat s nastavením brzd či kupříkladu se světlou výškou, která může poklesnout i na pouhých 120 milimetrů. Ceny přitom startují na sumě 38 000 GBP (cca 1 427 000 Kč) za základní Ultimu o výkonu 350 koní, ovšem ve formě stavebnice.





































Ultima Evolution dostala do vínku až 1 034 koní, stovku tak pokoří za pouhých 2,3 sekundy a maximálně se rozjede na 386 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
včeraRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu opět Marquez, ale Alex včera 22:51
- V Moto2 získal PP Canet; 16. Salač včera 22:32
- Pole Position Moto3 v sobotu pro Ruedu včera 14:00
- Polesetter se jmenuje Fabio Quartararo včera 13:42
- Most prosím znovu v létě! včera 10:00
Nejčtenější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
25.4.2025Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí, nebo nelíbí, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
26.4.2025Hyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
26.4.2025První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
26.4.2025VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
26.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.24. 21:05 - M.Z.
- OT - zavírám krám, uklízím 05.24. 14:33 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.24. 14:27 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan