Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik nelhal, nová Lancia Ypsilon skutečně dorazí s bizarním novým vzhledem, předek bude něco jako pojízdný krucifix
29.12.2023 | Petr Miler
Stačí přidělat sošku „nejvyššího” a už to bude. Bude samozřejmě záležet na vkusu každého, s jakým nadšením tohle auto přivítá, přesto je zjevné, že se Lancia při svém znovuzrození vydává velmi kontroverzním směrem.
„Lidé budou hledat výmluvy, aby si tohle auto nekoupili. Takže jsme chtěli zajistit, aby se neměli čeho chytit,” uvedl šéfdesignér Lancie při odhalení modelu Thesis v roce 2001. Jeho slova budila pozdvižení už tehdy, dnešní optikou jsou skoro k popukání. Auto bylo designově tak bizarní, že přitahovalo snad jen jeho a do historie se zapsalo jako totální propadák. Že s tím právě jeho vzhled měl hodně co do činění, nepochybujete ani na moment.
Pro Lancii to nebyl zdaleka první - a ani zdaleka poslední - designový experiment, kterého se dopustila. Je to tradičně extravagantní značka, nakonec proč ne, a zjevně právě tohoto svého specifika hodlá využít ve své primárně elektrické éře. Elektromobily jsou nezřídka považovány za neosobité, zaměnitelné zboží, což bude platit obzvlášť v rámci koncernu Stellantis, který nebude mít problém pod svými asi tisíci značkami nabízet tisíckrát totéž v jiném hávu. Vzhled se v tu chvíli může stát ještě podstatnějším než dnes a specifičnost - ať už v dobrém či zlém - významným prodejním argumentem.
Zřejmě proto Lancia při svém návratu mezi živé s pomocí nové generace modelu Ypsilon vsadí na opravdu divoký vzhled. Nebude to taková divočina jako v případě Thesisu, to je zřejmě neopakovatelné, i když... Auto jsme už mohli dvakrát vidět neoficiálně, dříve zdálky a včera zblízka, přičemž zejména včera se někteří z vás ptali, zda je únik autentický. Teď už je jasné, že ano.
Automobilka nezávisle na uniklých fotkách zveřejnila další upoutávky, které potvrzují bizarní pojetí přídě, zádě i osobitý interiér. Předek se světly separovanými kamsi do rohů nárazníků, na kterém bude dominovat světelný kříž, vypadá opravdu poněkud pohřebně - či pobožně, chcete-li - a záď je též podivnost svého druhu. Na upoutávkách s černým či tmavě modrým autem se zastřenými detaily to až tak nepůsobí, jako potvrzení autenticity podoby mnohem výraznějšího bílo-černého provedení ale postačí.
K dispozici jsou také snímky interiéru, který ukazuje digitální obrazovku a tlačítko pro ovládání nového informačního a zábavního systému Lancia, nazvaného SALA, což je zkratka pro Sound Air Light Augmentation. Ona téměř kruhová ploška pod ním je znovu originální řešení Lancie pro odkládání mobilních zařízení. Automobilka dále uvádí, že všechny její nadcházející vozy - tedy nejen nový Ypsilon - budou standardně pracovat se dvěma digitálními displeji, přičemž alespoň jedna z nich bude obsluhovat systém založený na widgetech podobný rozhraní chytrého telefonu.
Technické detaily jsou zatím neznámé, nás jako příznivce technické pestrosti ale těší, že nová „ypsilonka” nakonec nebude jen elektrická, ale přinejmenším pro některé trhy nabídne také spalovací pohony. Kromě této novinky Lancia potvrdila plány na uvedení vlajkového modelu a moderní Delty v letech 2026 a 2028. Také v jejich případě se nyní mluví jen o elektrickém pohonu, ale to svého času o novém Ypsilonu platilo též. A realitu už známe.




Nový Ypsilon se na světlo světa dere i oficiálně, třebaže plně představit se má až v únoru. Upoutávky ale v prvé řadě potvrzují autenticitu dřívějších úniků, zejména toho posledního níže. Foto: Lancia
Zdroje: Lancia, @Instagram
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 8 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 9 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 11 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan