Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil nový Peugeot 508 zvenčí i zevnitř. Ten „klavír” uvnitř bude standard
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně se ukáže na autosalonu v Ženevě, neoficiálně si jej ale můžeme prohlédnout už nyní. Zvenčí alespoň z části, zevnitř prakticky zcela.
Stejně jako Porsche 911 má i Peugeot 508 na krku sedmý rok života. A je nutné dodat, že se mu vede prakticky stejně jako ikoně ze Zuffenahusenu, neboť v loňském roce se na evropském kontinentu prodávalo v průměru něco mezi jedním a dvěma tisíci kusů měsíčně. Jenže co lze u Porsche považovat za úspěch, zejména kvůli vyšším cenám a ziskové marži, to je v případě Francouzů problém. Zvláště když Peugeot 508 byl výrazně překonán i Fordem Mondeo, který kvůli nezájmu publika může i skončit.
Automobilka proto chystá náhradu, jejíž debut proběhne za dva týdny na autosalonu v Ženevě. Když před sedmi lety Peugeot uváděl nástupce model 407, přišel i s novým označením. Tentokráte se jméno měnit nebude, ovšem ve všech ostatních ohledech nezůstane kámen na kameni. Platformu PF3 nahradí modulární architektura EMP2, již koncern PSA užívá prakticky u celé své nabídky od Peugeotu 308 přes DS7 Crossback až třeba po Opel Grandland X.
Tím je jasně dáno, co za pohonné jednotky můžeme u nové 508 očekávat. Benzinové motory budou mít objem 1,2 a 1,6 l, jejich výkony pokryjí škálu od 130 do 210 koní. Diesely BlueHDi pro změnu nabídnou od 120 do 204 koní. Standardem povětšinou bude šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol, za příplatek ale Peugeot nabídne i automat.
Kromě této palety pohonných jednotek bychom se někdy v průběhu příštího roku měli dočkat také plug-in hybridní varianty, kde spalovací jednotka bude roztáčet přední a elektromotor zadní kola. Výkon by se měl vyšplhat někam ke 300 koním, o jeho přenos se ale vždy postará jen automatická převodovka. Očekávat pak lze i volič jízdních režimů, který nabídne jízdu čistě na elektřinu. Její délka zatím není jistá, nicméně 50 km asi Peugeot nepřeleze.
Od techniky se můžeme přesunout ke vzhledu, který se začíná ukazovat na prvních fotkách bez maskování. Zvenčí je patrné, že vůz se inspiroval hlavně konceptem Instinct, který debutoval na ženevském autosalonu loni. Zezadu je tak jasně patrná zvýrazněná odtrhová hrana zavazadlového prostoru, pod kterou se nachází diodová světla. LEDky jsou přitom seskládány do tří segmentů ve stylu lvích spárů, mezi nimi pak nalezneme panel s logem značky.
Čelní partie jsou zatím zahaleny tajemstvím, interiér ale již opět prozkoumat můžeme. Zajímavým prvkem je zde „klavír“, tedy část středové konzole hostící několik ovládacích tlačítek. Peugeot tomuto řešení, které zároveň počítá také s digitálním přístrojovým štítem, říká i-Cockpit, přičemž model 508 dostane jeho poslední generaci. Trochu zklamáním je pak jen 8palcová velikost centrální obrazovky.
Více si řekneme maximálně do dvou týdnů, během kterých lze očekávat oficiální virtuální prezentaci. Aktuálně tak jen dodáme, že výroba nejspíše bude opětovně probíhat ve francouzském Rennes. Do prodeje by přitom novinka měla zamířit ve druhé půli letošního roku, přičemž ceny budou nejspíše o chlup vyšší než nyní, kdy startují na částce 655 tisíc korun.



Nový Peugeot 508 se ukázal na špionážních fotkách zvenčí i zevnitř. Oficiální odhalení pak lze čekat v řádu dnů
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
před 5 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 7 hodinami
Další dvě automobilky zavelely k rychlé deelektrifikaci, dokonce u už prodávaných vozů. Jízda na mrtvém koni je přivádí ke krachu
před 8 hodinami
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před 10 hodinami
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.27. 22:01 - Zajda
- Přituhuje 11.27. 19:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.27. 19:23 - řidičBOB
- VZKAZY 11.27. 17:04 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.27. 11:00 - pavproch
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
