Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil vše k novému nejrychlejšímu Ferrari historie. Není to žádné „La” ani „F”
24.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste si mysleli, že LaFerrari bude překonáno až dalším podobným strojem, mýlili jste se. Rychlejší bude už ostrá verze modelu 488, zřejmě GTO.
O příchodu ostřejší verze Ferrari 488 GTB se mluví prakticky od představení standardního kupé. Očekávalo se použití standardního receptu, podle kterého v Maranellu podobná auta připravují. Obvyklé ingredience jsou vyšší výkon, nižší hmotnost a přiostřený vzhled. Stejný recept ale nezaručuje stejný název. Spekulovalo se jak o Speciale tak o novém GTO. Po první z prezentací pro nejvěrnější zákazníky ale můžeme vyplnit skoro všechna bílá místa na mapě.
Začneme u názvu, který jako jedna z mála věcí jasný není. V jeho případě ale bude nejspíše platit druhá varianta a na březnovém autosalonu v Ženevě se tedy pravděpodobně ukáže nové Ferrari 488 GTO. O jeho pohon se postará výrazně přepracovaný 3,9litrový osmiválec twin-turbo, který bude oproti standardní jednotce o podstatných 10 % odlehčen. Zároveň bude i výkonnější, otázkou ale je přesné číslo. Dříve se mluvilo o 720 koních, dnes o „minimálně sedmi stech”.
Ferrari během prezentace uvedlo, že půjde o největší nárůst výkonu oproti dárcovskému vozu. Pokud si uvědomíme, že 488 GTB disponuje 670 koňmi, zdá se být realitou spíše oněch 720 koní. V případě předchozí dvojice 458 Italia/Speciale měl základní model 570 koní, přiostřený dostal o 35 více, zde tedy můžeme počítat minimálně se 40 koňmi navrch.
Dále se novinka pochlubí unikátním zvukovým doprovodem připomínajícím okruhové speciály. Závodní vozy také inspirovaly modifikace karoserie a podvozku. Vzhled byl upraven pro zástavbu prvků aktivní aerodynamiky, které o 20 procent snižují koeficient odporu vzduchu. Dorazit by pak mělo největší množství karbonu, jakým kdy Ferrari ozdobilo model z „normální“ nabídky.
Přeprofilována bude přední kapota, nárazníky či zadní spoiler. Očekávat lze také karbonová kola, jež mají oproti standardním hliníkovým ráfkům ušetřit až 40 procent neodpružené hmotnosti. A aby toho nebylo málo, pak v případě vzpomínaného podvozku lze počítat s tlumiči a pružinami s odlišnou charakteristikou či přenastaveným systémem Sideslip Management.
Zmínit pak můžeme ještě nový software převodovky či zrevidované řízení. A rovněž rychlostní data. V případě zrychlení z klidu na stovku je udáván čas 2,6 až 2,9 sekundy, tedy lepší než u LaFerrari (udávaný slovy „méně než 3 sekundy”), nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 330 km/h. Nejsou to přesná data, u Ferrari jsou to ale obvyklé formulky k definování těchto dat. A vlastně se jim ani nemusíme divit - pro zákazníky to není až tak podstatné, pro ně jde zkrátka o další limitované Ferrari, které musí mít.
Tak či onak před sebou máme nové nejrychlejší nebo přinejmenším nejlépe zrychlující Ferrari historie, i když o něm Italové zřejmě tímto způsobem mluvit nebudou, aby nepodkopali výjimečnost zmiňovaného LaFerrari. Vývoj ale letí vpřed a „běžné” modely značky jsou dnes už také rychlejší než lecjaká „F” či Enzo z dávnější minulosti. 488 GTO bude tím, které se na vrcholu „potravního řetězce” ocitne nyní...

Nové Ferrari 488 GTO bylo nafoceno na privátní prezentaci. Byť mnozí naznačují, že jde o podvrh
Záběry z interní prezentace však již jsou stoprocentně pravé
Zdroj: FerrariPhotoPage@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 4 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Nová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před hodinouČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 3 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 4 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 6 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas