Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil vše k novému nejrychlejšímu Ferrari historie. Není to žádné „La” ani „F”
24.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste si mysleli, že LaFerrari bude překonáno až dalším podobným strojem, mýlili jste se. Rychlejší bude už ostrá verze modelu 488, zřejmě GTO.
O příchodu ostřejší verze Ferrari 488 GTB se mluví prakticky od představení standardního kupé. Očekávalo se použití standardního receptu, podle kterého v Maranellu podobná auta připravují. Obvyklé ingredience jsou vyšší výkon, nižší hmotnost a přiostřený vzhled. Stejný recept ale nezaručuje stejný název. Spekulovalo se jak o Speciale tak o novém GTO. Po první z prezentací pro nejvěrnější zákazníky ale můžeme vyplnit skoro všechna bílá místa na mapě.
Začneme u názvu, který jako jedna z mála věcí jasný není. V jeho případě ale bude nejspíše platit druhá varianta a na březnovém autosalonu v Ženevě se tedy pravděpodobně ukáže nové Ferrari 488 GTO. O jeho pohon se postará výrazně přepracovaný 3,9litrový osmiválec twin-turbo, který bude oproti standardní jednotce o podstatných 10 % odlehčen. Zároveň bude i výkonnější, otázkou ale je přesné číslo. Dříve se mluvilo o 720 koních, dnes o „minimálně sedmi stech”.
Ferrari během prezentace uvedlo, že půjde o největší nárůst výkonu oproti dárcovskému vozu. Pokud si uvědomíme, že 488 GTB disponuje 670 koňmi, zdá se být realitou spíše oněch 720 koní. V případě předchozí dvojice 458 Italia/Speciale měl základní model 570 koní, přiostřený dostal o 35 více, zde tedy můžeme počítat minimálně se 40 koňmi navrch.
Dále se novinka pochlubí unikátním zvukovým doprovodem připomínajícím okruhové speciály. Závodní vozy také inspirovaly modifikace karoserie a podvozku. Vzhled byl upraven pro zástavbu prvků aktivní aerodynamiky, které o 20 procent snižují koeficient odporu vzduchu. Dorazit by pak mělo největší množství karbonu, jakým kdy Ferrari ozdobilo model z „normální“ nabídky.
Přeprofilována bude přední kapota, nárazníky či zadní spoiler. Očekávat lze také karbonová kola, jež mají oproti standardním hliníkovým ráfkům ušetřit až 40 procent neodpružené hmotnosti. A aby toho nebylo málo, pak v případě vzpomínaného podvozku lze počítat s tlumiči a pružinami s odlišnou charakteristikou či přenastaveným systémem Sideslip Management.
Zmínit pak můžeme ještě nový software převodovky či zrevidované řízení. A rovněž rychlostní data. V případě zrychlení z klidu na stovku je udáván čas 2,6 až 2,9 sekundy, tedy lepší než u LaFerrari (udávaný slovy „méně než 3 sekundy”), nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 330 km/h. Nejsou to přesná data, u Ferrari jsou to ale obvyklé formulky k definování těchto dat. A vlastně se jim ani nemusíme divit - pro zákazníky to není až tak podstatné, pro ně jde zkrátka o další limitované Ferrari, které musí mít.
Tak či onak před sebou máme nové nejrychlejší nebo přinejmenším nejlépe zrychlující Ferrari historie, i když o něm Italové zřejmě tímto způsobem mluvit nebudou, aby nepodkopali výjimečnost zmiňovaného LaFerrari. Vývoj ale letí vpřed a „běžné” modely značky jsou dnes už také rychlejší než lecjaká „F” či Enzo z dávnější minulosti. 488 GTO bude tím, které se na vrcholu „potravního řetězce” ocitne nyní...

Nové Ferrari 488 GTO bylo nafoceno na privátní prezentaci. Byť mnozí naznačují, že jde o podvrh








Záběry z interní prezentace však již jsou stoprocentně pravé
Zdroj: FerrariPhotoPage@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
Nejnovější články
Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
před 2 hodinami
Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
před 4 hodinami
Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
před 5 hodinami
Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
před 7 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
