Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil vše k novému nejrychlejšímu Ferrari historie. Není to žádné „La” ani „F”
24.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste si mysleli, že LaFerrari bude překonáno až dalším podobným strojem, mýlili jste se. Rychlejší bude už ostrá verze modelu 488, zřejmě GTO.
O příchodu ostřejší verze Ferrari 488 GTB se mluví prakticky od představení standardního kupé. Očekávalo se použití standardního receptu, podle kterého v Maranellu podobná auta připravují. Obvyklé ingredience jsou vyšší výkon, nižší hmotnost a přiostřený vzhled. Stejný recept ale nezaručuje stejný název. Spekulovalo se jak o Speciale tak o novém GTO. Po první z prezentací pro nejvěrnější zákazníky ale můžeme vyplnit skoro všechna bílá místa na mapě.
Začneme u názvu, který jako jedna z mála věcí jasný není. V jeho případě ale bude nejspíše platit druhá varianta a na březnovém autosalonu v Ženevě se tedy pravděpodobně ukáže nové Ferrari 488 GTO. O jeho pohon se postará výrazně přepracovaný 3,9litrový osmiválec twin-turbo, který bude oproti standardní jednotce o podstatných 10 % odlehčen. Zároveň bude i výkonnější, otázkou ale je přesné číslo. Dříve se mluvilo o 720 koních, dnes o „minimálně sedmi stech”.
Ferrari během prezentace uvedlo, že půjde o největší nárůst výkonu oproti dárcovskému vozu. Pokud si uvědomíme, že 488 GTB disponuje 670 koňmi, zdá se být realitou spíše oněch 720 koní. V případě předchozí dvojice 458 Italia/Speciale měl základní model 570 koní, přiostřený dostal o 35 více, zde tedy můžeme počítat minimálně se 40 koňmi navrch.
Dále se novinka pochlubí unikátním zvukovým doprovodem připomínajícím okruhové speciály. Závodní vozy také inspirovaly modifikace karoserie a podvozku. Vzhled byl upraven pro zástavbu prvků aktivní aerodynamiky, které o 20 procent snižují koeficient odporu vzduchu. Dorazit by pak mělo největší množství karbonu, jakým kdy Ferrari ozdobilo model z „normální“ nabídky.
Přeprofilována bude přední kapota, nárazníky či zadní spoiler. Očekávat lze také karbonová kola, jež mají oproti standardním hliníkovým ráfkům ušetřit až 40 procent neodpružené hmotnosti. A aby toho nebylo málo, pak v případě vzpomínaného podvozku lze počítat s tlumiči a pružinami s odlišnou charakteristikou či přenastaveným systémem Sideslip Management.
Zmínit pak můžeme ještě nový software převodovky či zrevidované řízení. A rovněž rychlostní data. V případě zrychlení z klidu na stovku je udáván čas 2,6 až 2,9 sekundy, tedy lepší než u LaFerrari (udávaný slovy „méně než 3 sekundy”), nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 330 km/h. Nejsou to přesná data, u Ferrari jsou to ale obvyklé formulky k definování těchto dat. A vlastně se jim ani nemusíme divit - pro zákazníky to není až tak podstatné, pro ně jde zkrátka o další limitované Ferrari, které musí mít.
Tak či onak před sebou máme nové nejrychlejší nebo přinejmenším nejlépe zrychlující Ferrari historie, i když o něm Italové zřejmě tímto způsobem mluvit nebudou, aby nepodkopali výjimečnost zmiňovaného LaFerrari. Vývoj ale letí vpřed a „běžné” modely značky jsou dnes už také rychlejší než lecjaká „F” či Enzo z dávnější minulosti. 488 GTO bude tím, které se na vrcholu „potravního řetězce” ocitne nyní...

Nové Ferrari 488 GTO bylo nafoceno na privátní prezentaci. Byť mnozí naznačují, že jde o podvrh








Záběry z interní prezentace však již jsou stoprocentně pravé
Zdroj: FerrariPhotoPage@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
