Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba nové Škody Kodiaq RS, její pohon bude dál trochu z nouze ctnost
11.4.2024 | Petr Miler
Škoda za uplynulé dekády přišla už s celkem slušnou řádkou modelů RS, které si dříve nebo později vydobyly jistý respekt. Kodiaq I o to problematicky bojoval s dieselem i benzinem pod kapotou, Kodiaq II na tom má být podobně. Takhle bude vypadat.
Škoda Kodiaq je jedním z těch aut, která postupně zcela zmizela z mého hledáčku. Kdysi zajímavá nabídka z pohledu hodnoty a ceny, která nabízela velké SUV až pro sedm lidí za cenu od 678 tisíc korun, kdy i špičkové dieselové provedení nestálo víc než 833 tisíc Kč, je dnes kontroverzně pojatým vozem s velmi odvážným ceníkem. Pokud první vlastně snesitelné provedení s motorem 2,0 TDI, pohonem 4x4 a lepší výbavou startuje na 1 415 000 Kč v době, kdy BMW X3 s obdobnou technikou kopíte od 1 475 500 Kč a za 1 666 600 Kč už můžete mít šestiválcovou verzi, kterou od Škody nikdy nedostanete, skoro nechápu, proč se o Kodiaq vůbec ještě někdo zajímá.
V nabídce jsou navíc pořád jen standardní provedení, drahé vrcholy teprve dorazí. Jedním z nich bude i varianta RS, která stále nebyla oficiálně odhalena, my vám ji ale můžeme ukázat už dnes. Automobilka si totiž nechala zaregistrovat její design u evropských patentových úřadů a dnes už se nachází i ve veřejné databázi EUIPO. Proč tomu tak je, když je vzhled možné do oficiální premiéry tajit, není jasné - buď jde o nedopatření, nebo už to škodovce bylo po odhalení základního provedení jedno.
A to druhé může být docela snadno pravda, neboť Kodiaq RS v podstatě nemá čím překvapit. Na záběrech vidíme černou mřížku chladiče s logy (v)RS, výrazněji pojaté nárazníky, černé kryty vnějších zpětných zrcátek nebo dvě koncovku výfuky, za nimiž se v obou případech skrývají skutečné výfuky. To jen naznačuje, že informace o technice vozu, které máme k dispozici z vlastních zdrojů, budou pravdivé.
Dosavadní Kodiaq měl totiž zpočátku k dispozici jen diesel s 2,0 Bi-TDI o výkonu 240 koní, který byl výkonově pro RS velmi nedostatečný, na zákazníky ale fungoval. Po vyřazení tohoto motoru z celého portfolia VW dostalo největší RS pro změnu jen benzinový 2,0 TSI o výkonu 245 koní. Také ten byl relativně slabý, uvážíme, že Superb 2,0 TSI 4x4 už dávno disponoval 280 koňmi a na RS to bylo málo. U většího a těžšího Kodiaqu bylo najednou 245 kobyl dost.
Novinka si tedy má alespoň trochu pomoci a dostat vylepšený motor stejného ražení, tedy 2,0 TSI, který na všechna kola přes automat DSG pošle 265 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu. Znovu to bude trochu z nouze ctnost, znovu to bude méně než u obyčejných provedení Superbu, ale věříme, že své zákazníky si taková varianta najde. A to i když její cena nutně bude absurdní - 1,6 až 1,7 milionu korun? Nedivili bychom se.
V těchto ohledech více napoví čas, vzhled zatím posledního nového eReSa ale můžete vidět už dnes. Jak se vám zamlouvá, budete nejlépe vědět sami.







Nová Škoda Kodiaq RS už není tajemstvím, oficiální premiéru čekejme velmi brzy. Foto: EUIPO, CC0 Public Domain
Zdroj: EUIPO
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 2 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 5 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva