Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali
11.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co vám tohle auto připomíná? „Běžnou” 911 Carrera na velkých kolech? Omyl, je to GT3 v převleku za beránka a k tomu i kudla do zad sběratelům 911 R.
Již za pár hodin se oficiálně otevřou brány frankfurtského autosalonu. K vidění bude celá řada novinek, z nichž většinu jsme si už mohli alespoň několika slovy a fotkami představit. Některé ale přece jen zůstávaly zahaleny rouškou tajemství, stejně jako jedna z hvězd stánku Porsche. Odhalena měla být dnes večer nebo zítra dopoledne, jenže internet je internet, tak tu už teď máme první dávku snímků i informací.
Název této novinky je Porsche 911 GT3 Touring Package, což není nic menšího než jakýsi „paket sleeper” pro regulérní model GT3. Také tut variantu totiž pohání čtyřlitrový plochý šestiválec, jenž byl naladěn na 500 koní a 460 Nm točivého momentu, akorát na to nevypadá. A motor lze se zadními koly propojit pouze šestistupňovým manuálem, automat PDK prý nedostanete ani za příplatek.
Stran toho došlo k eliminaci mohutného zadního křídla, na jehož místo se nastěhoval pouze nepříliš výrazný spoiler. Pokud tedy nesáhnete po křiklavém laku, na první pohled nikdo nepozná, jaký potenciál se skrývá pod kapotou a že toto není jen „obyčejné” Porsche 911 Carrera. I když faktem zůstává, že to není výrazně pomalejší, sprint z klidu na stovku totiž základní varianta kupé ze Zuffenhausenu zvládne za pouhých 4,6 sekundy.
Verze 911 GT3 Touring Package potřebuje na stejnou disciplínu o sedm desetin méně, tedy 3,9 sekundy. Je tak stejně rychlá jako již odhalené provedení s křídlem, vůči němu však poklesla nejvyšší rychlost, a to z 320 na 316 km/h. Nad důvody tohoto poklesu můžeme jen spekulovat, bez křídla by mělo auto klást nižší odpor vzduchu a tím jet rychleji.
Připomíná vám to celé něco? Ano, tohle auto je jako sběrateli ceněná 911 R, nebude lehké najít rozdíly mezi ní a 911 GT3 Touring Package. Je to tak trochu kudla v zádech těch, kteří v případě 911 R spekulovali na růst hodnoty, ale s tím si zřejmě Porsche hlavu nedělá - z leckdy až absurdního růstu cen omezených novinek šéfové firmy nikdy nebyli nadšeni. Výroba této GT3 přitom nijak uměle omezena nebude, třeba s více jak pár tisíci kusy celkem za všechny vyrobené GT3 poćítat nelze.
Dodejme jen, že vůz prošel několika změnami také v interiéru, není však jasné, čeho se týkají. Velmi pravděpodobně však půjde o výčet výbavy a možná i pár specifických prvků. Příplatková výbava se ale již vesměs nemění, i nadále v ní tedy figuruje třeba paket Sport Chrono, keramické brzdy či zdvih přední nápravy. Známa je i cena - provedení Touring Package má v Německu stát stejně jako regulérní Porsche 911 GT3, tedy 152 416 EUR. Pokud tomu tak skutečně je, pak by na českém trhu měla cena startovat na sumě 4 250 000 Kč.





Bez mohutného zadního křídla je nové Porsche 911 GT3 Touring Package tovární sleeper jako vyšitý
Zdroj: Auto Presse
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole Manzi, 20. Vostatek včera 19:28
- Superbiky v Doningtonu včera 17:22
- Fabio Di Giannantonio nejrychlejším v pátek včera 16:24
- Vietti Top, 7. Salač včera 16:17
- David Muňoz první v Moto3 včera 16:13
Nejčtenější články
Aston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
12.6.2025V dobách „motorové svobody” se v Evropě dalo koupit i tohle: Normální kompakt s motorem 2,0 V6
12.6.2025Okřídlené ruské supersporty moří nepřestávají fascinovat, na vodu spustili už šestý moderní kus
13.6.2025„Bugatti pro chudé” dostane ještě výkonnější verzi, při testech ji prozradily malé detaily. Bude snad ještě rychlejší než skutečné Bugatti
13.6.2025Osmiválce znovu táhnou. Venku je další novinka, kterou si bez motoru V8 lidé prostě neumí představit
13.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva