Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Upsizing pokračuje, nový Mini Cooper JCW dostane dvoulitr a 230 koní
2.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný model bude k mání s upraveným bodykitem a manuální i automatickou převodovkou. Stovku by mohl zvládnout lehce nad 6 sekund.
Třetí generace novodobého britského Mini je již nějaký ten čas v prodeji, přičemž my jsme se mohli posadit za volant nejen v rámci zahraniční prezentace, ale také na domácí půdě. V brzké době tak můžete očekávat podrobný test verze Cooper S, stejně jako se již brzy dočkáte v showroomech i pětidveřového provedení. Tím ovšem expanze značky neskončí.
Mimo relativně standardní modely se chystá rovněž další vrcholná verze John Cooper Works. Ta stejně jako zmiňovaný Cooper S dostane dvoulitrový turbomotor B48, což oproti dosluhujícímu modelu poháněnému přeplňovanou jedna-šestkou představuje upsizing. Tedy krok v dnešní době ne zrovna obvyklý. Jen navýšením objemu však tento posun není omezen, nahoru poletí rovněž výkon.
Zatímco stávající Mini JCW Paceman zásobuje přední kola výkonem 218 koní, chystaná verze osazená dvoulitrem by měla produkovat přibližně 230 koní. Počítat tak můžete s působivou jízdní dynamikou, neboť již standardní Cooper S zvládne sprint na stovku za 6,7 sekundy (s automatickou převodovkou) a rozjede se až na 235 km/h (v kombinaci se šestistupňovým manuálem).
Obě převodovky budou nabízeny také pod kapotou verze JCW, kde je doplní rovněž upravený bodykit a série změn v kabině. Osobně přitom doufáme, že Mini nesáhne po větších než 18palcových kolech, jimiž byl vybaven testovaný Cooper S. Již tato velikost se totiž podepsala na kvalitě jízdy na horších povrchu, cokoliv většího by tak bylo skutečným trýzněním. O tom ale až v samotném testu.










Mini John Cooper Works se prozatím ukázal jen ve formě konceptu, sériová verze však příliš odlišná nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 10:52 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 11.06. 10:18 - bojler
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
