Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Úřady žádají majitele 16 tisíc výhodných čínských SUV, aby s nimi okamžitě přestali jezdit
22.1.2021 | Petr Miler
Pravidelně se zmiňujeme o zajímavých čínských automobilových novinkách, které stále častěji míří do Evropy. Právě na starém kontinentu se ale na jednom z nich objevil problém, který způsobuje požáry.
Už nemůže být pochyb o tom, že čínské automobilky začínají pozvolna měnit podobu evropského trhu s auty. Bude trvat ještě mnoho let, možná i dekád, než postupně vytrhnou z opratí zavedených značek klientelu zvyklou po generace nakupovat auta u pár dnes známých výrobců, pokud ale neudělají zásadní chyby a budou mířit kvalitativně stále výše, povede se jim to. Osobně pamatuji, jak na začátku 90. let podivný chlápek, který možná o pár let dříve kšeftoval s bony u Tuzexu, nabízel před Priorem Kiu Sephia spíše k pobavení než ohromení tehdejšího obecenstva. A kde je Kia dnes? Není to ani 30 let.
Otázkou jsou ale ony chyby, neboť důvěra se těžko získává a lehko ztrácí. A co jiným, dekády prověřeným automobilkám prochází bez větších potíží jako nevýznamné smítko na bílé holubici jejich pověsti, je u Čínských značek zdrojem velkých pochyb. Právě s takovou potíží se nyní v Rusku potýká čínský Haval, značka automobilky Great Wall Motors.
Ten na tamním trhu prodává mimo jiné modely F7 a F7x, vskutku dobře vypadající soky Škody Kodiaq. Mají na pohled vše důležité - atraktivní design, slušnou techniku, příjemně vyhlížející interiér s moderní elektronikou a samozřejmě spoustu výbavy. A k tomu ceny, před kterými může škodovka jen suše polykat. Momentálně ale mají také problém, se kterými se většina jiných značek běžně nepotýká.
Od konce roku 2020 došlo k sérii spontánních vznícení těchto modelů v Rusku, popsána je nejméně šestice případů, kdy byly automobily - naštěstí na parkovištích - prakticky zcela zničeny plameny. To už nemůže být náhoda a také není. Sám výrobce přišel na to, problémem je spojení mezi palivovým čerpadlem a filtrem benzinu, kvůli němuž může za velmi nízkých teplot docházet k úniku paliva. A pak už k požáru nikdy není daleko.
Případ začaly neprodleně vyšetřovat ruské úřady a nyní svá šetření dokončili. Tamní Rosstandart v návaznosti na to žádá 16 075 majitelů různých iterací Havalů F7 a F7x prodaných od května 2019 do ledna 2021, aby se svými vozy okamžitě přestali jezdit kvůli riziku požáru. Auta mají být převezena do servisu, kde bude problematická část vedení paliva vyměněna.
To je pro Haval jistě velmi nepříjemné - třebaže majitelé nemusí této výzvy uposlechnout, patrně to udělají, za případný požár by nyní nesli částečnou odpovědnost. A opravit tolik aut nepůjde hned. Nutno dodat, že automobilka k věci přistupuje korektně a ještě před uzavřením vyšetřování sama vyzvala majitele, aby se dostavili do servisů k opravě. Navíc se podobné případy stávají i jiným. Ale znovu - na čínské značky leckdo kouká skrz prsty a problémy si nemohou dovolit. Uvidíme, jak se po této patálii bude Havalu dařit v Evropě dále - jak je patrné z výše zmíněného čísla, úplně málo aut tu neprodává.
Havaly F7... Foto: Haval
...a F7x, zvlášť ve svém posledním provedení modelového roku, nejsou věru nezajímavá auta, za své ceny jistě ne. Bohužel ale hoří. Teď musí všechny vozy této generace prodané v Rusku do servisu ruské úřady žádají majitele, aby s vozy do vyřešení problému okamžitě přestali jezdit. Foto: Haval
Zdroj: Rosstandart
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva