Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV
13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí model značky má na rozdíl od předchozích dvou disponovat praktičností a pohodlím. Hybridní ústrojí ale kvůli kilům navíc nedostane.
O třetím modelu Lamborghini se mluví již roky. Teprve letos v létě však bylo oficiálně potvrzeno, že se jím stane SUV Urus, který tak dostal přednost před produkční verzí sedanu Estoque nebo hybridem Asterion. Do výroby dorazí v roce 2018, přičemž společně s Bentley Bentayga a dosud nepojmenovanou novinkou Rolls-Royce bude tvořit ultraprémiovou ligu. Ačkoliv přitom bude nosit logo rozzuřeného býka, vůči Aventadoru a Huracánu půjde o trochu jiný druh vozu.
„Naše supersporty nemají být automobily pro každý den. Ačkoliv každodenní provoz zvládnou, není to jejich poslání. Urus je pak sice vozem, který pojede opravdu rychle, nicméně důraz neklade na nejvyšší rychlost nebo akceleraci. Je to vůz, který má být pohodlný a který má při každodenním provozu zvládat i delší vzdálenosti. To bude klíčem k jeho úspěchu,“ upřesňuje charakter SUV šéf italské automobilky Stephan Winkelmann.
CEO značky zároveň dodává, že „jde o zásadní krok pro Lamborghini, neboť s ním takřka zdvojnásobíme velikost naší společnosti. Když máte v nabídce deset modelů a jeden přidáte, vyžádá si to velké úsilí, ale není to tak náročné v porovnání s tím, co děláme my.“ I proto Winkelmann věří, že Urus by mohl mít na značku stejný efekt jako Cayenne na Porsche. Tento model totiž nyní tvoří 60 procent amerických prodejů.
Jakkoliv ovšem šéf Lamborghini spatřuje v příchodu SUV klady, hybridům či elektromobilům nefandí, za čímž stojí jejich hmotnost. „Můžete s nimi jet rychle, ale nájezdy a výjezdy ze zatáček působivé nejsou. Poměr koní a kil je jedním z klíčových elementů našich vozů. Jet rychle již nestačí. V minulosti byl důraz kladen na maximálku, poté na akceleraci a ovladatelnost. Akcelerace je stále č. 2, nejvyšší rychlost a ovladatelnost si však vyměnily místo.“
Vyjma výše řečeného se Winkelmann vyjádřil také k porovnávání s Ferrari, které je dle něj zcela odlišnou automobilkou. „My jsme již od počátku vyráběli vozy GT, měli jsme Espadu s konfigurací 2+2 a postavili jsme také SUV LM002. Nejsme tedy automobilkou upnutou pouze na supersporty a na to jsme se v posledních deseti letech soustředili.“ Nový Urus tedy de facto jen naváže na firemní kořeny.








Lamborghini Urus se na rozdíl od sportovních modelů značky má zaměřit na každodenní použití, praktičnost a pohodlí. Stále však bude rychlý
Zdroj: Business Insider
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Jaguar potichu dál vyrábí a prodává spalovací auta, dokonce je teď se slevami až 52 procent nabízí za ceny levných škodovek
před hodinou
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 3 hodinami
Nový Mercedes GLC v úplném základu je předražená bída vážící přes 2,5 tuny, kdo má toto kupovat?
před 4 hodinami
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 10:10 - Zajda
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
