Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Úsporný Renault Eolab se prý dostane do prodeje, stát má jako dieselové Clio
10.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní novinka by měla stát okolo 355 tisíc korun. Důvodem relativně nízké ceny bude absence stále ještě drahých uhlíkových vláken.
Jednou z hvězd stánku francouzské automobilky na pařížském autosalonu byl koncepční Renault Eolab. Ten se kromě vcelku působivého vzhledu snažil zaujmout také spotřebou, která patří do ranku těch absolutně nereálných. I při hmotnost pouhých 955 kg a příkladné aerodynamice totiž nemůže nikdo počítat s tím, že by vůz jezdil za pouhý litr na sto kilometrů. Na téma papírová versus reálná spotřeba jsme ovšem již sepsali celou řadu článků - poslední z nich shodou okolností dnes - pročež se místo dalších výtek na adresu Evropské unie budeme raději věnovat samotnému vozu.
O jeho budoucnosti se nyní rozhovořil Thierry Bollore, šéf značky pro sledování konkurence. Ten totiž uvedl, že pokud novinka zamíří do produkce, pak bude stát přibližně stejně jako Renault Clio DCi 90. Hovoříme zde tedy o 355tisícové částce, což vůbec nezní špatně, i když reálná spotřeba nebude litrová - stejně bude nižší než obvykle. Důvodem je přitom konstrukce, na kterou byly využity běžné materiály. „Je velmi jednoduché stavět z karbonu, ale co si jako zákazník počnete ve chvíli, kdy se rozbijí takové dveře? To bude neštěstí, jež vás finančně zruinuje. Pokud ale budou z hliníku, pak je lze opravit velmi snadno,“ dodává k tématu Bollore.
Hliník je proto jedním z hlavních stavebních kamenů, stejně jako třeba odlehčená ocel. Mimo to ovšem nechybí i pár pokročilých prvků, mezi které se řadí třeba hořčík - z něj je totiž vyrobena střecha, která tak váží pouhá čtyři kila. Nízká hmotnost však není jedinou oblastí, na kterou se Eolab zaměřil. Zmínit můžeme také aerodynamiku, která byla oproti Renaultu Clio zlepšena o 30 procent na úroveň, jaká je prý aktuálně v automobilovém světě ojedinělá.
Kromě variabilní světlé výšky zde proto máme čelní spoiler, který se při překročení rychlosti 70 km/h sníží o 100 milimetrů, aby redukoval proudění vzduchu pod vozem. Vzadu pak pro změnu najdeme klapky, které se při stejném tempu otevírají, aby pro změnu umožnili lepší obtékání. Tatáž kúra se pak dotkla i bočních partií, kde najdeme celou řadu prolisů, zvláště pak za předním kolem.
Výsledkem všech těchto snah je snížení průměrné spotřeby na zmiňovaný litr na sto kilometrů, k čemuž (na papíře) napomáhá hlavně hybridní ústrojí složené z litrového tříválce, baterií o kapacitě 6,7 kWh a třístupňové převodovky, jejíž součástí je elektromotor. Tato kombinace je přitom schopná i zcela „bezemisní“, jízdy, rozumějte té na předem nabité baterie, a to na vzdálenost až 60 kilometrů. Právě odtud se bere ona litrová spotřeba spočítaná ve stylu ampérovských vtípků.
Renault přitom naznačuje, že dané pohonné ústrojí v budoucnu dorazí do produkce zcela určitě, neboť má za pomoci „superkreditů“ eliminovat negativní dopad objemnějších motorů. Mimo to pak budou využity i některé ze 110 inovací, jež francouzská automobilka při vývoji a výrobě konceptu využila. Bollore však již nespecifikoval, oč přesně půjde.
Uvidíme tedy časem, čím nás Renault oblaží a především, zda koncept Eolab skutečně pustí do prodeje. Jisté je pouze tolik, že než se tak stane, budou muset Francouzi výrazně přepracovat platformu CMF B, na které stávající provedení stojí. Plánovaných výsledků totiž bez dané evoluce nelze dosáhnout.


















Renault Eolab se možná dostane do prodeje. V showroomech by přitom neměl stát více než 355 tisíc korun
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
včeraMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva