Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už i McLaren má problémy, bankám chce zastavit své supersídlo a sbírku slavných F1
17.5.2020 | Petr Miler
McLaren působí jako jedna z těch firem, kterým by pár týdnů výpadku ve fungování a vidina horší ekonomické budoucnosti mohla být ukradená. Ale není tomu tak, ani trochu.
To, čemu jsme si zvykli říkat koronavirová krize, budí v lidech poněkud rozporuplné pocity. Na jednu stranu slýcháme z médií zprávy o spoustě nakažených a mrtvých a mizerné ekonomické vyhlídky do budoucnosti, na tu druhou se ale spousta lidí potýká s docela jinou realitou. V České republice nakažených ani mrtvých zase tak moc není a pokud nepracujete v některém z oborů, které omezení přímo zasáhla, jako je třeba cestovní ruch, možná vám uplynulé týdny přišly jen jako dovolená navíc.
Jenže ekonomická realita skutečně není růžová. Pokud zastavíte téměř veškerou lidskou činnost ve většině světa na tak dlouhou dobu a do některých oborů zatnete hlubokou ránu, která se bude hojit léta, bez negativních dopadů se to neobejde. Potíže pro obyčejné lidi naštěstí nepřijdou hned, zprostředkovaně je ale chtě nechtě brzy pocítí. A kroky automobilek z poslední doby to jasně ukazují.
Konkrétně o tom promluvila třeba Toyota, kterou vzhledem k její velikosti a síle tato situace do kolen dostane jen stěží. Mnohé jiné mainstreamové automobilky na tom ale tak dobře nebudou, zvláště pak ty, které potíže měly už dříve. A problémům zjevně neutečou ani výrobci exkluzivních aut. Tady by možná leckdo čekal opak, však lidé, kteří si roky dopředu kupují auta za desítky milionů, aniž by je viděli, asi hned tak nezchudnou. Jenže ani některým z nich se rázem nebude chtít utrácet za „nesmysly” a už samotné omezení aktivit dopadne na výrobce tak jako tak.
Důkazem budiž kroky McLarenu, v posledních letech veleúspěšné firmy, která po tisících prodávala drahé sporťáky za miliony až desítky milionů korun, jako by se nechumelilo. Taková firma by teoreticky měla být „v pohodě”, ale není, ani trochu. Podle informací agentury Reuters se McLaren už nyní chce od bank získat úvěr ve výši 275 milionů liber (tedy asi 8,5 miliardy Kč), aby překlenul dosavadní výpadky v příjmech a zvládl výzvy spojené s nadcházejícími měsíci a roky.
Bankám za to nabízí jako zástavu své supersídlo ve Wokingu, které vypadá jako z bondovek a jehož hodnota se odhaduje na 200 milionů liber. Ani to nebylo dost, takže jako zástava skončila i sbírka slavných formulí firmy s hodnotou 250 milionů liber. Navíc nejde o jedinou výpomoc zvenčí - McLaren už dostal 150 milionů liber jako půjčku od britské vlády a firma podle zdroje z jejího nitra uvažuje o vydání dluhopisů.
Celkem se tedy bavíme o částce mezi 10 a 20 miliardami Kč, které McLaren najednou potřebuje. To je na takovou firmu spousta peněz a jen připomínají, do jak složité situace koronavirová krize některé společnosti dostala. Zprávy o hrozbách rozsáhlých propouštění či bankrotů skutečně nejsou přehnané, efektivnější fungování bude pro zalátání děr v rozpočtech nezbytné.




Ikonické sídlo McLarenu a sbírka jeho formulí 1
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! včera 12:30
- Vítězem SprintRace Pecco Bagnaia včera 10:23
- PP pro Holgada, 15. Salač včera 09:50
- David Almansa si vyjel PP v Sepangu včera 09:00
- Třetí PP v řadě získal Bagnaia včera 07:00
Nejnovější články
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
včera
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
včera
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
včera
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
