V Česku až překvapivě úspěšná značka se sama připraví o to hlavní, díky čemu tu prodává auta

Možná i proto změní své jméno, neboť souvislostí mezi její dosavadní a budoucí existencí bude jen ubývat. Velmi pochybujeme o tom, že zejména u nás povede změna zaměření, a tedy i zvýšení cen k čemukoli dobrému.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Česku až překvapivě úspěšná značka se sama připraví o to hlavní, díky čemu tu prodává auta

17.3.2023 | Petr Prokopec

V Česku až překvapivě úspěšná značka se sama připraví o to hlavní, díky čemu tu prodává auta

/

Foto: SsangYong

Možná i proto změní své jméno, neboť souvislostí mezi její dosavadní a budoucí existencí bude jen ubývat. Velmi pochybujeme o tom, že zejména u nás povede změna zaměření, a tedy i zvýšení cen k čemukoli dobrému.

SsangYong po léta neměl u Čechů zrovna dobrou reputaci. Kontroverzní design, strohost a použití lacinějších materiálů v interiérech, nikoli nejmodernější technika, hrozby bankrotu pro samotného výrobce, to vše si vybralo svou daň. Jenže s novými a nekonfliktními modely prodávanými za dobré ceny přece jen přišel úspěch. Loni tak SsangYong u nás loni prodal 2 345 nových aut, čímž se dostal na 16. příčku mezi výrobci. Korejci tak překonali třeba Mazdu, Volvo či Cupru. A letos je na tom ještě lépe.

Proč tomu tak je, dokonale řekne už pohled do ceníků. Takové Korando, což je soupeř Škody Karoq, startuje na 569 900 Kč, tedy o sto tisíc korun níže než české SUV. To má přitom pod kapotou pouze litrový tříválec produkující 110 koní, zatímco u Korejce lze počítat s přeplňovanou jedna-pětkou a 163 koňmi. Pokud byste navíc chtěli jednu poháněnou nápravu vyměnit za dvě, stačí vám k tomu příplatek jen 48 900 Kč. Nejlevnější Karoq osazený systémem 4x4 oproti tomu vychází na 865 900 Kč (2,0 TDI), respektive dokonce na 940 900 Kč (2,0 TSI).

Velký zájem tedy je a není překvapením. A jak jsme již naznačili, v krasojízdě automobilka pokračuje i letos - za první dva měsíce totiž již prodala 499 aut, díky čemuž ji patří dokonce 13. místo v pořadí. Až za ní je pak třeba Opel, který začal stále více sázet na elektrifikaci. S tou ovšem přišel růst cen, řada vozů německé značky se tak pro většinu zákazníků stala nedostupnou. Být Korejci, nejspíše bychom tedy tuto zlatou žílu těžili až do posledního zrnka. Jenže jak se bohužel zdá, o rozumná rozhodnutí začíná být ve světě aut stále větší nouze.

Již v roce 2021, kdy měl SsangYong připadnout firmě Edison Motors, se začalo mluvit o konci spalovacích motorů. Od konce dekády pak Korejci měli přesedlat pouze na elektromobilitu. Akvizice se sice neuskutečnila, loni však bylo oznámeno, že automobilku nově kupuje společnost KG Group. Ta již oznámila, že chystá přejmenování značky na KG Mobility. S tím pak souvisí i změny v nabídce, jakkoli tentokrát na žádné oznámení konkrétních termínů nedošlo. Ovšem již naznačený směr hovoří za vše.

SsangYong totiž aktuálně vyrukoval s elektrickou verzí svého vrcholného SUV Torres. To ponese přídomek EVX, přičemž oproti modelu osazeném již zmíněným 1,5litrovým motorem se bude lišit nejen ústrojím, ale také vizuálně. Přepracovány přitom byly hlavně čelní partie, neboť v jejich případě není třeba masky chladiče. Jiný je nicméně i nárazník, stejně jako světlomety. Dovnitř se pak nastěhoval digitální kokpit tvořený dvěma displeji zasazenými do jednoho rámečku.

Automobilka zatím neupřesnila technické parametry, to si nechává až na výstavní premiéru, která se odehraje na konci března na autosalonu v Soulu. Nicméně třeba elektrické Korando e-Motion disponuje jednotkou naladěnou na 190 koní a bateriemi o kapacitě 61,5 kWh, se kterou má SUV zvládnout 340 km. Zda ovšem totéž ústrojí vyfasuje i Torres EVX, je zatím ve hvězdách. Rozhodně ale nepůjde o poslední počin značky, který je spojen s elektrickým pohonem.

KG Group totiž na motor show hodlá ukázat hned 16 vozů a elektrických platforem, stejně jako svou vizi společnosti jakožto poskytovatele mobilních řešení. Také korejská automobilka tedy hodlá pozvolna upustit od levných spalovacích aut, jenž nahradí nechtěnými a drahými produkty. V Česku až překvapivě úspěšná značka se tak rozhodla připravit sama sebe o to hlavní, díky čemu tu vůbec něco prodává - o cenově dostupná auta.


V Česku až překvapivě úspěšná značka se sama připraví o to hlavní, díky čemu tu prodává auta - 1 - SsangYong Torres EVX 2023 prvni foto 01V Česku až překvapivě úspěšná značka se sama připraví o to hlavní, díky čemu tu prodává auta - 2 - SsangYong Torres EVX 2023 prvni foto 02V Česku až překvapivě úspěšná značka se sama připraví o to hlavní, díky čemu tu prodává auta - 3 - SsangYong Torres EVX 2023 prvni foto 03
Torres EVX je elektrickou verzí 4,7metrového SUV, jenž se s jedna-pětkou prodává od loňského roku. Spalovací provedení do Evropy nedorazilo, s tím bateriovým se však počítá. Jeho úspěchem si však nejsme zrovna jisti. Foto: SsangYong

Zdroj: SsangYong

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše