Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Číně prodávají vybavené SUV za 257 tisíc Kč, nic takového u nás nekoupíte
12.6.2019 | Petr Prokopec
Žádný šmejd od firmy, o které jste nikdy neslyšeli, ale novinka značky, která dnes ovládá Volvo a je největším samostatným akcionářem Daimleru. S tímto autem bude znovu bodovat.
Čínská firma Geely kdysi vyráběla ledničky, jejího šéfa Li Shufu ale v jednu chvíli napadlo, že by se mohl pustit do výroby aut. Jako správný Číňan neměl lepší nápad, než bez uzardění kopírovat auta západní produkce a byl v tom tak dobrý, že si na začátku této dekády mohl dovolit za vydělané peníze ovládnout švédské Volvo. Tím se Geely dostalo k know-how, které by samo získávalo ještě spoustu let a odstartovalo svůj raketový vzestup. Dnes je jasně nejvýznamnější čínskou automobilkou, jejíž existenci předpověděl bývalý šéf Renaultu a která si může dovolit stále více roztahovat křídla. Sám Li je největším samostatným akcionářem koncernu Daimler, výrobce Mercedesů.
Geely ale nekouká jen po nových akvizicích, samo se snaží nabízet stále zajímavější auta a přitom nezapomínat, že musí být dostupná. Na trh tak nyní dostává SUV s názvem Geely Bin Yue, které má všechny předpoklady stát se prodejním hitem. Při délce 4 330 milimetrů, šířce 1 800 mm, výšce 1 609 mm a rozvoru 2 600 mm je velké asi jako Škoda Karoq, oproti ní ale bude k mání opravdu za hubičku.
Co je podstatné, tento vůz by se mohl jednoho dne nabízet i u nás. Geely se netají ambicemi proniknout z domácího trhu do zbytku světa i pod svou vlastní značkou a mezi cílové destinace počítá také Evropu, kde se bude značka snažit využít zmíněné vlastnictví Volva. To má ostatně s novým SUV mnohé společné, právě pohonná jednotka vyvinutá Švédy zamíří na vrchol nabídky motorů tohoto provedení.
Bin Yue stojí na zcela nové modulární platformě BMA. Ta do značné míry vychází z architektury CMF, kterou Geely vyvinulo právě spolu s Volvem. Určena je však pro menší sedany, kombíky, SUV a MPV. Může tak používat jak benzinové agregáty, tak plug-in hybridní nebo mild-hybridní pohonné jednotky.
Zpočátku se ale nové SUV bude muset obejít bez elektrifikace, neboť základní verzi bude pohánět litrový tříválec produkujícím 136 koní a 205 Nm točivého momentu. Jedinou volbou pro tento motor bude šestistupňový manuál, se kterým Bin Yue spotřebuje 5,3 litru benzinu na 100 km. Přeplňovaná jedna-pětka je s průměrem 6,1 l žíznivější, jejích 176 koní a 255 Nm ale slibuje sprint na stovku za 7,9 s.
Tím nám ale zajímavosti rozhodně nekončí, ostatně tou možná největší je přítomnost autonomního řízení na úrovni SAE2. Počítat lze tedy s kombinací radaru a kamer, jež vozu umožňují následovat vpředu jedoucí vozy při rychlostech až do 150 km/h. Kromě toho systém zvládá autonomně akcelerovat, brzdit, zatáčet i předjíždět pomaleji jedoucí vozidla. Je tak prakticky na úrovni současných Tesel.
Kromě toho ovšem nechybí ani automatické brzdy s detekcí chodců, monitoring slepých úhlů či automatické parkování. Kabina pak má připomínat interiér stíhaček, řada prvků byla prý dokonce inspirována filmovou sérií Star Wars. Patrné to má být hlavně u výdechů klimatizace, stejně jako u 10,25palcového centrálního displeje, který počítá s unikátním širokoformátovým poměrem stran 8:3.
Do přístrojového štítu byl pro změnu zasazen sedmipalcový displej, zatímco o komfort se starají elektricky ovládaná sedadla, duální klimatizace s kontrolou kvality vzduchu, kožené čalounění nebo hlasové ovládání. Dorazil i audio systém se šesti reproduktory či volič jízdních režimů Normal, Eco a Sport. Vůz je navíc konstantně připojen k internetu kvůli možné online aktualizaci.
Suma sumárum tu máme opravdu zajímavé auto, které se navíc chlubí povedeným designem. Tomu vévodí kosmická maska, v zadních partiích je pak dominantou výrazný střešní spoiler. To vše se v závislosti na zvolené motorizaci či prvcích výbavy bude prodávat od 78 800 yuanů, tedy asi 257 tisíc korun. A pokud si říkáte, že v zajímavějších variantách bude vůz o hodně dražší, mýlíte se - nejvyšší možná specifikace se prodává za 118 800 CNY, tedy asi 388 tisíc Kč. Pokud by bylo možné nabídnout vůz ve stejné specifikaci v Evropě za podobné peníze, o zájemce rozhodně nebude mít nouzi ani zde. U nás za podobnou cenu koupíte leda o něco menší Dacii Duster, která si ovšem provedením ani výbavou nemůže s novým Geely tykat.























Geely Bin Yue je atraktivním čínským SUV, které se může pochlubit i slušným výkonem a dokonce také autonomním řízením. Vše přitom dává opravdu levně
Zdroj: Geely
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před hodinouAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 3 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva