Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V EU se začala prodávat sympatická čínská novinka. Je to auto větší než Škoda Enyaq za cenu menší než u Karoqu
13.9.2024 | Petr Prokopec
Nevtíravý moderní design, vcelku racionální technika a především relativně atraktivní cena, to jsou hlavní trumfy auta, které si říká Leapmotor C10. Že má interiér našlapaný výbavou, už asi nikoho nepřekvapí.
Za poslední měsíce jsem vyzkoušel řádku čínských aut, většinou těch novinářských. Soudě dle jejich nájezdu již měly část turné po tuzemských redakcích za sebou, vždy ale šlo o čtyřmístné cifry, tedy menší porci, než jakou většina lidí ujede za rok. Jejich stav nicméně odpovídal často i několik let starým ojetinám s desetitisícovými nájezdy, přičemž uvnitř ani nebylo třeba zapínat audio systém - o dostatečnou hlučnost se postaraly skřípající plasty.
Je třeba říci, že novinářská auta obvykle dostávají „záhul“ a odchází rychleji, ty evropské se s tím ale vyrovnávají s větším nadhledem. Je tedy vskutku otázkou, co může klientela očekávat po dvou třech letech provozu. Hádám však, že to nebude žádná velká sláva, přičemž technika na tom nemusí být lépe. Pokud tedy Číňané skutečně chtějí být pro evropskou konkurenci hrozbou, musí kromě zachování nízkých cen ještě přitvrdit na kvalitě. A zároveň urychleně vybudovat servisní síť.
Na první dobrou nicméně nemáte šanci jakýkoli problém zaznamenat. Místo toho budete okouzleni tím, jak velké či dobře vybavené nebo výkonné auto za své peníze dostanete. Je tedy pochopitelné, proč se místní výrobci i politici čínské produkce bojí. Hlavně zásluhou těch druhých se totiž evropská produkce stala nekonkurenceschopnou. Většina lidí tak dnes už neslyší na loajalitu, klíčová je pro ně cena a to, co za ní bezprostředně dostanou.
Nebylo by tedy až tak překvapivé, kdyby nyní začal manažerům z Mladé Boleslavi jezdit mráz po zádech. Na evropské trhy se totiž chystá čínský Leapmotor, který lze od loňska považovat za součást koncernu Stellantis, třebaže ne úplně standardní. Nabízet zde hodlá jak 3 620 milimetrů dlouhý městský elektromobil T03, tak především 4 740 mm velké SUV C10. To má taktéž bateriový pohon, ohrožovat tak hodlá o chlup menší Enyaq.
Nabídka českého elektromobilu momentálně začíná na verzi s výkonem 170 koní na zadních kolech, bateriemi o kapacitě 55 kWh a s nimi spojeným udávaným dojezdem až 375 km. C10 je na tom líp, disponuje už v základu paketem se 69,9 kWh, který má vystačit na 420 kilometrů (vypočítaných rovněž dle metodiky WLTP). Pohon pak obstará rovněž zadní elektromotor, ovšem naladěný na 218 koní.
SUV Leapmotoru je tedy větší, výkonnější i využitelnější. Na nizozemském trhu, kde už se začal prodávat, startuje na 36 400 Eurech (cca 914 tisíc Kč), což je na zemi tulipánů velmi atraktivní cena. Enyaq tamtéž k dispozici od 42 990 Eur (1 080 000 Kč), tedy výrazně dráž. Cé-desítka tak může hodně zabodovat, protože je v Nizozemsku dokonce levnější než podstatně menší Škoda Karoq (od 39 990 Eur). Pokud by podobné cenové poměry platily i jinde, není tento sympaticky vyhlížející vůz bez šance na úspěch.
Ty jen podporuje fakt, že už v základu zvaném Style disponuje litými osmnáctkami, sadou kamer či panoramatickou střechou. Uvnitř je pak možné očekávat přední sedadla v elektrice, audiosystém s 12 reproduktory, bezdrátové dobíjení mobilů či třeba 14,6palcovou obrazovku multimédií, jejichž součástí je i navigace. Pomalu tak neexistuje důvod, proč zamířit výše k úrovni Design. I ta je však levná, přičemž za 37 900 Eur (asi 951 tisíc Kč) dále nabízí lité dvacítky, vyhřívání a chlazení sedadel nebo elektrické ovládání zádě.
Na úspěch tohoto auta jsme tedy docela zvědavi, se Stellantisem za zády nepůsobí tak exoticky, jak jeho jméno může naznačovat. Aktuálně tedy jen dodáme, že SUV C10 bylo v pravostranném provedení nachytáno při testech také v Austrálii. Čínská expanze se tedy nesoustředí pouze na Evropu, ale stále více kontinentů. Zastavit ji pak vlastně může jen ona nižší kvalita, ale tu zkrátka na první dobrou neodhalíte.














C10 nevypadá špatně, koncipován byl navíc primárně s ohledem na zahraniční trhy a nikoli svou domovinu. Dle prvních evropských recenzí tak jízda není měkká a houpavá, ale daleko jistější. Přičemž nízkou cenu nemají vykupovat ani tvrdé plasty. Foto: Leapmotor
Zdroje: Leapmotor, Drive
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Živá témata na fóru
- Jak funguje auto? 06.18. 06:28 - Sethlarkess
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch