Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V zemi oddané elektromobilům vybrali nej auta pro tahání přívěsů, elektrické není ani jedno
21.6.2021 | Petr Prokopec
Pokud potřebujete za svým vozem odtáhnout třeba karavan, sáhnout po elektrickém autě vám nedoporučí ani tam, kde tvrdí, že elektromobily jsou skvělou alternativu pro cokoli. V tomto případě prostě nemají co říci.
Čtvrtá generace Hyundai Tucson je k mání s benzinovými i dieselovými jednotkami. Stejně tak ovšem můžete sáhnout po hybridu a plug-in hybridu. Pokud bychom dali na názor politiků a aktivistů, pak by králem řady rozhodně měla být poslední zmíněná varianta. Ta disponuje přeplňovanou jedna-šestkou a silnějším elektromotorem, díky čemuž produkuje 265 koní a 350 Nm točivého momentu. Elektromotor doplňuje baterie o kapacitě 13,8 kWh umožňující zvládnout až 50 kilometrů čistě na elektřinu.
Skutečně zde ale máme opravdový vrchol? Záleží na úhlu pohledu. Pokud ovšem toužíte po SUV, které nejlépe poslouží k tažení přívěsu, Tucson PHEV rozhodně v čele pelotonu nekráčí. Tedy alespoň dle nizozemské cestovní asociace ANWB, která se zaměřuje na všechny druhy dopravních prostředků. Stejně tak poskytuje i asistenční služby motoristům a vydává mnohé testy, načež ji můžeme přirovnat k německému ADACu. Se čtyřmi miliony členů pak jde o skutečnou hybnou sílu nizozemského trhu.
ANWB se aktuálně zaměřila právě na vozy přímo zrozené k tažení přívěsů, přičemž nakonec autem roku 2021 jmenovala Tucson Hybrid. Tedy nikoliv výše popsanou vrcholnou verzi, nýbrž provedení, které najdeme v nabídce o stupeň níže. I to sice pohání jedna-šestka s turbem, ovšem doplněná slabším elektromotorem. Soustava tak produkuje 230 koní, přičemž s ohledem na baterie o kapacitě 1,4 kWh zvládnout bezemisně spíše stovky metrů než desítky kilometrů.
Právě poslední zmíněná informace je v tomto ohledu zásadní. Nizozemsko totiž elektromobilitu podporuje opravdu výrazným způsobem, přičemž politici a aktivisté pochopitelně takové vozy berou jako nejlepší na světě. Nyní se však znovu ukázalo, že tomu tak úplně není, a to zrovna v Nizozemsku, které si s převážením obytných vozů spojíte podobně jako mlýny či tulipány. S plug-in hybridem jsou naopak spojené nižší limity, utáhnout totiž dokáže o 300 kilo méně. Kromě toho došlo na zmenšení zavazadelníku, a to z 620 na 558 litrů ve standardním stavu.
Třešinkou na dortu je pak cena, která je v případě plug-in hybridu o 200 tisíc korun vyšší. Jakkoliv v tomto ohledu je třeba zmínit, že Tucson HEV je k mání již se základní úrovní výbavy, zatímco PHEV začíná na stupni Comfort. Navíc má tedy 17palcová litá kola, digitální přístrojový štít, automatickou duální klimatizaci nebo plnohodnotné přední LEDky a zadní parkovací senzory. Pokud by přitom tuto výbavu dostal hybrid, již se ke svému příbuznému více blíží.
ANWB nicméně dle zveřejněné tiskové zprávy nekoukalo ani tak na výbavu, nýbrž právě na onu schopnost tažení přívěsu. Tucson s 230 koňmi zvládne až 1 650 kilogramů, čímž porazil jak výkonnějšího sourozence, tak i Ford Kuga 2,5 PHEV či Seat Leon ST 1,5 eTSI. Pokud byste ovšem hledali mezi soupeři elektromobily, hledali byste marně, taková auta se pro tažení přívěsů prostě nehodí. Problémem je především dojezd, ostatně nedávno jsme mohli vidět, jak s tažením přívěsu bojoval jeden z majitelů Tesly.



Hybridní Hyundai Tucson může na papíře vedle svého plug-in hybridního sourozence vypadat jako druhá liga. Pokud za něj ovšem připojíte přívěs, utáhne i přes nižší výkon větší hmotnost. Navíc toho více pobere do zavazadelníku a také méně stojí. Foto: ANWB
Dalšími doporučenými vozy pro tažení přívěsů jsou Ford Kuga a Seat Leon ST. Kuga plug-in hybridní je, ovšem Seat je v podstatě ryzí benzin, mild-hybridní přídavek zde není příliš podstatný. Foto: ANWB
Zdroj: ANWB
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nejnovější články
Tragický výsledek Volkswagenu ID v dlouhodobém testu: Baterie ztratila skoro desetinu kapacity za pouhé 4 roky
včeraSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
včeraPředstava, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
včeraSázka na špatného koně dohnala i Volvo. Odepsalo 25 miliard, zisky klesly o 64 procent, některé modely mu nikdy nic nevydělají
včeraRusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva