Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V zemi oddané elektromobilům vybrali nej auta pro tahání přívěsů, elektrické není ani jedno
21.6.2021 | Petr Prokopec
Pokud potřebujete za svým vozem odtáhnout třeba karavan, sáhnout po elektrickém autě vám nedoporučí ani tam, kde tvrdí, že elektromobily jsou skvělou alternativu pro cokoli. V tomto případě prostě nemají co říci.
Čtvrtá generace Hyundai Tucson je k mání s benzinovými i dieselovými jednotkami. Stejně tak ovšem můžete sáhnout po hybridu a plug-in hybridu. Pokud bychom dali na názor politiků a aktivistů, pak by králem řady rozhodně měla být poslední zmíněná varianta. Ta disponuje přeplňovanou jedna-šestkou a silnějším elektromotorem, díky čemuž produkuje 265 koní a 350 Nm točivého momentu. Elektromotor doplňuje baterie o kapacitě 13,8 kWh umožňující zvládnout až 50 kilometrů čistě na elektřinu.
Skutečně zde ale máme opravdový vrchol? Záleží na úhlu pohledu. Pokud ovšem toužíte po SUV, které nejlépe poslouží k tažení přívěsu, Tucson PHEV rozhodně v čele pelotonu nekráčí. Tedy alespoň dle nizozemské cestovní asociace ANWB, která se zaměřuje na všechny druhy dopravních prostředků. Stejně tak poskytuje i asistenční služby motoristům a vydává mnohé testy, načež ji můžeme přirovnat k německému ADACu. Se čtyřmi miliony členů pak jde o skutečnou hybnou sílu nizozemského trhu.
ANWB se aktuálně zaměřila právě na vozy přímo zrozené k tažení přívěsů, přičemž nakonec autem roku 2021 jmenovala Tucson Hybrid. Tedy nikoliv výše popsanou vrcholnou verzi, nýbrž provedení, které najdeme v nabídce o stupeň níže. I to sice pohání jedna-šestka s turbem, ovšem doplněná slabším elektromotorem. Soustava tak produkuje 230 koní, přičemž s ohledem na baterie o kapacitě 1,4 kWh zvládnout bezemisně spíše stovky metrů než desítky kilometrů.
Právě poslední zmíněná informace je v tomto ohledu zásadní. Nizozemsko totiž elektromobilitu podporuje opravdu výrazným způsobem, přičemž politici a aktivisté pochopitelně takové vozy berou jako nejlepší na světě. Nyní se však znovu ukázalo, že tomu tak úplně není, a to zrovna v Nizozemsku, které si s převážením obytných vozů spojíte podobně jako mlýny či tulipány. S plug-in hybridem jsou naopak spojené nižší limity, utáhnout totiž dokáže o 300 kilo méně. Kromě toho došlo na zmenšení zavazadelníku, a to z 620 na 558 litrů ve standardním stavu.
Třešinkou na dortu je pak cena, která je v případě plug-in hybridu o 200 tisíc korun vyšší. Jakkoliv v tomto ohledu je třeba zmínit, že Tucson HEV je k mání již se základní úrovní výbavy, zatímco PHEV začíná na stupni Comfort. Navíc má tedy 17palcová litá kola, digitální přístrojový štít, automatickou duální klimatizaci nebo plnohodnotné přední LEDky a zadní parkovací senzory. Pokud by přitom tuto výbavu dostal hybrid, již se ke svému příbuznému více blíží.
ANWB nicméně dle zveřejněné tiskové zprávy nekoukalo ani tak na výbavu, nýbrž právě na onu schopnost tažení přívěsu. Tucson s 230 koňmi zvládne až 1 650 kilogramů, čímž porazil jak výkonnějšího sourozence, tak i Ford Kuga 2,5 PHEV či Seat Leon ST 1,5 eTSI. Pokud byste ovšem hledali mezi soupeři elektromobily, hledali byste marně, taková auta se pro tažení přívěsů prostě nehodí. Problémem je především dojezd, ostatně nedávno jsme mohli vidět, jak s tažením přívěsu bojoval jeden z majitelů Tesly.



Hybridní Hyundai Tucson může na papíře vedle svého plug-in hybridního sourozence vypadat jako druhá liga. Pokud za něj ovšem připojíte přívěs, utáhne i přes nižší výkon větší hmotnost. Navíc toho více pobere do zavazadelníku a také méně stojí. Foto: ANWB
Dalšími doporučenými vozy pro tažení přívěsů jsou Ford Kuga a Seat Leon ST. Kuga plug-in hybridní je, ovšem Seat je v podstatě ryzí benzin, mild-hybridní přídavek zde není příliš podstatný. Foto: ANWB
Zdroj: ANWB
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
včeraFernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bulega v novém rekordu včera 18:53
- Ukončí Iannone kariéru? včera 15:40
- V Misanu pokračují testy Superbike, na čele je Toprak včera 15:10
- Yamaha Tricity 125: v novém kabátu včera 13:13
- Misano 1. den testů Superbike 27.5.2025
Nejčtenější články
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025Muž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
29.4.2025Číňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
29.4.2025U Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
29.4.2025Slavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
29.4.2025
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.28. 20:53 - M.Z.
- Politický koutek 05.28. 19:16 - Brus
- Detektory policejních radarů 05.28. 18:07 - Carrert93
- Lampárna (stěžovatelna) 05.28. 15:25 - Stepan
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.27. 10:43 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.27. 10:40 - pavproch
- VZKAZY 05.26. 19:20 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.26. 14:58 - pavproch