Velký francouzský propadák končí bez nástupce, jeho prodeje postupně klesly až k nule

Slovo „velký” má přímo v názvu a Francouzi jistě doufali, že bude značit velký úspěch. Nakonec i značil, ale ty časy jsou dávno pryč. V poslední době už jen paběrkoval a teď v roli velkého propadáku končí jako vůbec poslední zástupce Citroënu v celém segmentu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Velký francouzský propadák končí bez nástupce, jeho prodeje postupně klesly až k nule

21.4.2022 | Petr Miler

Velký francouzský propadák končí bez nástupce, jeho prodeje postupně klesly až k nule

/

Foto: Citroën

Slovo „velký” má přímo v názvu a Francouzi jistě doufali, že bude značit velký úspěch. Nakonec i značil, ale ty časy jsou dávno pryč. V poslední době už jen paběrkoval a teď v roli velkého propadáku končí jako vůbec poslední zástupce Citroënu v celém segmentu.

Časy se mění a co bylo včera hitem, může být zítra odsouzeno ke zkáze. Tuto pravdu poznala na vlastní plechy už spousta aut, v posledních letech se ale týká hlavně MPV. Těm byla kdysi věštěna pozice aut budoucnosti, univerzálních strojů pro všechny příležitosti a nějaký ten pátek skutečně rozbíjela prodejní bank. V poslední době ale jen smutně dožívají ze své někdejší slávy a prodejně je překonávají i jejich laciné náhražky.

Lidé se vzhlédli v SUV, ty rozbíjí bank nyní. Právě jejich obliba se postarala o to, že Citroën dnes oznámil svůj úplný konec v této třídě, neboť v ní v červenci nadobro a bez nástupce stáhne model C4 Grand Spacetourer. Ten byl posledním z řady empévéček od Evasionu, přes C8 a Xsaru Picasso až právě po rodinné verze cé-čtyřek. A teď už je jasné, že po něm v řadě nebude následovat nic.

Není bez zajímavosti, že Citroën C4 Spacetourer vstoupil jako Picasso a navazoval na tradici auta, které ještě v roce 2008 oslovilo jen v Evropě - podržte se - 185 896 lidí. Ještě chvíli se drželo nahoře, pak ale věci nabraly rychlý spád a francouzský stroj už jen marně chytal vodopád zájmu o jinak střižené vozy, jak by řekl „klasik”. Loňský prodejní výsledek v podobě 16 826 aut dodaných kupců mluví sám za sebe.

S faceliftem „C4 MPV” přišel ještě poslední pokus uspět, když vůz přijal za své dnešní jméno, krk už mu to ale nezachránila. Předloni značka poslala k ledu verzi s krátkým rozvorem a sezením pro pět, nyní tak nastal čas i na sedmimístné provedení s delším rozvorem. S MPV od Citroënu je konec a divili bychom se, kdyby stejně neskončila - alespoň v Evropě - i všechna ostatní.

Francouzi konec vozu popisují skoro poeticky: „Měnící se očekávání v oblasti modernosti, stylu a způsobu využití odvrátila zákazníky od trhu s MPV.” My si ale bez velkých okolků můžeme říci, že na sebe SUV přilepila tolik pozornosti, že MPV ze srdcí lidí zcela vybila. Bohužel, bohudík, posuďte sami, s dalším empévéčkem je na každý pád amen.


Velký francouzský propadák končí bez nástupce, jeho prodeje postupně klesly až k nule - 1 - Renault Talisman a Citroen C4 Spacetourer 2022 konec 01Velký francouzský propadák končí bez nástupce, jeho prodeje postupně klesly až k nule - 2 - Renault Talisman a Citroen C4 Spacetourer 2022 konec 02Velký francouzský propadák končí bez nástupce, jeho prodeje postupně klesly až k nule - 3 - Renault Talisman a Citroen C4 Spacetourer 2022 konec 03
Citroën C4 Grand Spacetourer se dočkal konce své cesty. Už jej nekupoval téměř nikdo, a tak se vážně není čemu divit. Foto: Citroën

Zdroj: Citroën

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.